Heeft er iemand ervaring als callagent?

Discussie in 'De lounge' gestart door dushi85, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Hallo!!
    Morgen heb ik een intakegesprek voor callcenter werk (inbound) klantbehoud.
    Het probleem is dat ik erg onzeker ben over mezelf. Ik heb dit werk
    nooit gedaan en ben bang dat ik het niet kan ofzo. K moet ook een rollenspel doen.
    Heeft er iemand ervaring? En vond je het moeilijk? Wat voor een ander moeilijk is dat hoeft natuurlijk voor een ander niet zo te zijn. Maar k zou graag willen weten hoe je dit werk ervaart.

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Inbound betekend dat mensen naar jou bellen ipv dat jij mensen lastig valt ;) Tips blijf jezelf, geef rustig antwoord en gebruik een beetje je fantasie.

tips voor het rollenspel

begin netjes iets in de trent van goedenmiddag u spreekt met bla bla waarmee kan ik u helpen/van dienst zijn.

wees vriendelijk, leef mee

sluit netjes af.

3. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Hoi!
    Ik heb zelf als callcenteragent gewerkt!
    Maar dit was bij Ziggo op het moment dat alles erg slecht verliep, dus ik kreeg de hele dag boze mensen aan de telefoon! Niet zo leuk!

Maar als je onzeker bent is dit opzich wel een uitdaging om uit je schulp te komen, want ik heb zelf wel geleerd hoe je beter met mensen kunt praten en om voor mezelf op te komen! dus het is zeker wel een goede les.

Voor het rollenspel Hoe cliche ook blijf gewoon jezelf. En als je iets niet weet zeg dit dan gewoon eerlijk, zeg tegen de ''klant'' heeft u even een momentje dan zoek ik dit voor u op. Blijf rustig!
    Veel succes!

4. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ja een uitdaging is het zeker haha. Inbound lijkt mij leuker dan outbound. Heb geen zin om mensen lastig te vallen. Ik heb al een keer een sollicitatiegesprek + gelijk een training gehad voor outbound maar ik klapte dicht en wist het allemaal even niet meer. Dus dat is sowizo niks voor mij. Maar als je inbound doet en klanten moet zien te behouden die juist bellen om bijv hun abonnement op iets op te zeggen, dan moet je ze toch ook weer overhalen toch te blijven? Dat lijkt me moeilijk daaraan.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    voor ik mijn huidige werk deed heb ik gewerkt op een centre.. Ik gaf daar trainingen en deed sol. gesprekken en dus ook trainingen rollenspel;)
    Waar ik op lette was de manier van reageren op nieuwe situaties..
    Reageer zo zeker mogelijk..
    Geef eerlijk toe dat je nerveus bent (dat breekt nml de spanning voor jou;) en je hebt wat good-will)

Als in je rollenspel de klant boos is (en die kans lijkt me best wel groot) blijf dan rustig en doe geen gekke toezeggingen..
    Zoals u hebt gelijk, we regelen het gelijk..
    Maar meer,, Ik beloof dat we het gelijk na gaan kijken..
    Ik overleg met ..
    Ik begrijp wat u bedoelt..
    Ik snap dat het vervelend is..
    enz enz..

6. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Ik heb heel lang op het KPN contact center gewerkt. Inbound, verkoop en informatie.

Betreft de intake:

Klantbehoud zijn meestal de mensen die willen opzeggen. Op dat oppervlakte is het aan jou om een klant over te halen om te blijven. Meestal mag je dan een bepaalde aanbieding doen, waarmee je ze over de streep trekt. Zorg dat je begripvol bent naar de klant toe en luister goed. Probeer ook niet te nep over te komen.. Je heb call agent medewerkers die heel overdreven gaan zeggen "Oh, dat vind ik heeel vervelend voor u " .. Op een toon, dat je denkt.. Yeah Right!

Het rollenspel :

Voordat je begint, haal diep adem en blijf rustig. Ze zullen je testen op klantgerichtheid, vriendelijkheid, creativiteit en improvisatie.
    Probeer jezelf te zijn en ben vooral niet zenuwachtig. De mensen die een rollenspel met jou doen, verwachten niet van je dat je meteen de beste bent. Je zal ook wel een training krijgen, zodat je alles kan leren en extra aandachtspunten.

Wat ik hierboven allemaal heb gezegd, lijkt heel veel en heel eng. Maar als je ervoor open staat, is het een eitje! Het is erg leuk werk, je heb veel leuke klanten en gezelligheid. En vergeet vooral niet, je zit aan de telefoon. Niemand kan jou zien. En ze zullen je nooit persoonlijk aanvallen, ookal lijkt het soms wel, als ze boos zijn - is dat meestal op het bedrijf waarvoor jij werkt.

heel veel succes en je komt er wel!

liefs,
    Sill

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb het ook gedaan verschrikkelijk!
    ik moest toen in het begin bellen voor de Lotto, op een gegeven moment kreeg ik een oudere vrouw aan de lijn die dr zoon net verloren had aan kanker, ze vroeg of ik over een weekje terug wilde bellen.
    Dus ik zeg tegen die vrouw : gecondoleerd ik zal u er helemaal uithalen, ik kan me voorstellen dat u nu niet zit te wachten op dit soort dingen.

kreeg ik me daarna toch een partij op me kl*te van de teamchef!!! want de lotto steunt het kankerfonds ik had er op door moeten gaan! ik heb me tas gepakt en ben gegaan zoiets doe ik nooit meer!

je moet goed tegen gescheld en onaardige mensen kunnen, vooral als jij hun belt om ze iets aan te smeren reageren ze vaak niet al te vriendelijk

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ohh dat is schandalig.. Dan had ik mijn tas ook gepakt!
    Waardeloos!!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Inbound is best leuk, mensen bellen jou :) Heel veel mensen zijn best onzeker als ze voor het eerst komen, wat ook heel logisch is! Ik heb het een paar jaar gedaan voor 8 verschillende bedrijven (je krijgt dan 8 lijnen binnen) want het was altijd super flexibel qua tijden, en best leuk werk :)

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik werk nu ook bij KPN Contact Verkoop en informatie.

Ik vind het werk op zich wel heel erg leuk, maar helaas zijn er teveel mensen die voor mij het werk erg moeilijk maken, ik ga verder niet in details treden.

De eerste keer dat ik alleen moest bellen, was ik bloednerveus en wist ik helemaal niet wat ik aan het doen was. Gelukkig had ik een hele begripvolle klant aan de lijn en is het allemaal goed gekomen. Daarna gaat het echt vanzelf!

Bij welk bedrijf ga je werken?

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik werk outbound als enquêteur, ik ben wel blij dat ik mensen niets hoef te verkopen, maar natuurlijk moet je wel een beetje je best doen mensen over te halen.
    De meeste mensen reageren aardig, een enkeling geïrriteerd en soms heb je mensen die echt gaan tieren en schelden. Ik word er allemaal niet heet of koud meer van.
    Gewoon vriendelijk blijven, niet je mening geven 'je kunt hun gevoelens wel erkennen door bijv. te zeggen 'ik begrijp dat u boos bent', daarmee geef je ze geen gelijk in hun klacht als je nog niet weet waar het het ligt en of het wel een fout is van het bedrijf.
    Als je iets niet weet, gewoon eerlijk zeggen.
    Ik heb wel meer telefoonwerk gedaan en trainingen gehad, maar het meeste leer je nog in de praktijk. Na een tijdje weet je wel wat je moet zeggen en hoe je op al die totaal uiteenlopende type mensen moet reageren.
    Succes met je sollicitatie!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Klanten of KPN zelf? Als al je klanten net als mij zijn, dan heb je het niet leuk inderdaad.
    Wat een ellende, dat KPN.

Ontopic, heb als student gewerkt bij een CCC ( Postbank ) Ik vond het wel erg leuk, maar dat was meer door de collega's :D
    Rustig blijven, beleefd zijn en goed luisteren, dat zijn mijn tips.

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Kpn zelf thankgod! Nee de managers en teamleiders zijn niet uit te staan hier in Enschede...

Heb je zoveel problemen met KPN ja? That sucks idd... Gelukkig is het niet bij iedereen zo.
    Misschien heb ik je zelfs ooit wel een keer gesproken! :p

Deel Deze Pagina