Hallo allen, İk ben net zwanger en deelde dit net mee aan iemand en die was zo blij voor me dat ze me optilde. İk schrok daar heel erg van en bang dat het niet goed is... Kunnen zulke reflex reactie kwaad voor de baby? İk hoor het graag van jullie?!
Nee, hoor is niet gevaarlijk. Het vruchtje is goed beschermd in je baarmoeder. Ik ben met 30 weken zwangerschap heel hard gevallen (uitgegleden) zelfs dàt was niet gevaarlijk omdat de baby goed wordt beschermd door de baarmoeder en vruchtwater.
Ow meisje toch. Ik kan heel goed begrijpen dat je daarvan schrikt! Als het niet met al te veel geweld ging zal het allemaal wel meevallen.. Maar ik zou wel proberen aan te geven dat je ervan schrok en of ze dat niet meer wil doen
Als je jet zwanger bent kan er echt helemaal niks gebeuren. Je kindje zit nog helemaal verstopt achter je schaambeen en je buik kan dus wel wat hebben.
Ja baal er echt van.. Op zich viel het mee kaam met mn voeten van de vloer. Maar toch rekt je rug/buik zone een beetje uit. Maar ja er zijn ook mensen die tenissen met vijf weken denk ik dan. Maar ik ben echt heel erg gescrhokken en het zit me totaal niet lekker. Ben al zo voorzichtig
Kindje zit echt goed beschermd in je buik! Maar ik zou het persoonlijk ook niet prettig vinden als iemand me zo vastneemt.......
Je hoeft je er echt niet druk om te maken. Ik volleybal en dat heb ik tot vorige week gedaan en daar ben ik mee gestopt ivm mijn energie. Anders was ik nog een paar weekjes doorgegaan. Ik kan me voorstellen dat je er van schrikt, maar het kan echt geen kwaad. Je mag en kan in principe alles doen (even de extremen daargelaten).
Het kan echt geen kwaad. Ik denk ook dat je er zo heftig op reageert door je hormonen. Geeft niks is heel normaal. Het komt echt wel goed. Adem in, adem uit en probeer het van je af te laten glijden.
Het kan echt geen kwaad, je lichaam is erop gebouwd dat het je vruchtje goed beschermd tijdens de zwangerschap. Helemaal niet vervelend bedoeld, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je een beetje relaxed. Anders worden het 40 hele lange weken
Ja ik weet het draai momenteel om allea door. Maar ben nog zo gevoelig door de hele malle molen.. Kan er ook niks aan doen.. İk hoop maar dat mijn bengeltje goed blijft zitten.
Geloof me, ik begrijp het hoor, wij hebben 11 jaar moeten wachten. Maar het lichaam heeft voldoende buffers en stootkussens en je baarmoeder zit nog lekker veilig achter het schaambot. Ik strekte me de eerste maanden ook uit, omdat mijn spieren vaak een beetje zeer deden.
Mijn man heeft me gedurende de zwangerschap echt nog regelmatig opgetild en ook regelmatig laten schrikken als ie weer eens een pot pindakaas uit zijn handen liet vallen Dus don't worry, zowel het optillen als het ervan schrikken kan echt geen kwaad
Ik werk met kinderen en heb, toen ik 25 weken was, een heel harde trap in mijn buik gehad van een kindje. Die heb ik nog 2 weken gevoeld. Mijn kindje heeft er verder geen last van gehad. Je hoeft echt niet super voorzichtig te zijn want je kindje zit super veilig daarbinnen. Probeer je een beetje te ontspannen anders durf je straks niks meer.
Snap dat je schrikt. Ik ben ook net zwanger en mijn buik voelt zo beurs... dus kan me wel iets bij jouw gevoel voorstellen. Maar het vruchtje zit goed beschermd in je baarmoeder!
Geen zorgen maken, dit kan echt geen kwaad! Hooguit dat t wat trekt wan je banden, maar dat gaat straks bij vanalles gebeuren (pijn in banden bij niezen, snelle beweging en verderop soms zelfs bij lopen). En je gaat vanzelf ook tegen vanalles aanlopen met je buik als die dikker wordt (ik in elk geval, t is best moeilijk inschatten hoeveel er extra zit ). Kindje zit goed verpakt!
Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap een auto-ongeluk gehad, daar zelf ook heel erg van geschrokken en stress gehad (was toen 34 wk zwanger en was al eens te vroeg bevallen van mijn eerste). Zelf echt flinke last gehad van spierpijn en een grote bloeduitstorting op mijn been maar mijn baby was helemaal in orde. Die was goed verpakt in de vliezen en in water. Scheelde natuurlijk wel dat ik mijn gordel om had en er niks tegen mijn buik aankwam. Maar het ging alsnog hard. Maar ze had beter in mijn buik kunnen zitten dan in de maxicosi Probeer ermee te zeggen dat je lichaam echt wel een stootje kan hebben en je baby erg goed verpakt zit daar binnen!!
Jeetje ook heftig wel.. Lijkt me ook erg en kan de stress goed begrijpen.. Gelukkig niks aan het handje achteraf Maak me wel drukjes nog hoor; vooral ook omdat ik wel last had van mijn buik de hele dag, en dat had ik de hele week alleen maar savonds.
Last hebben van je buik hoort er gewoon een beetje bij meis Wat buikpijn en krampjes/steekjes is puur het groeien en alles gereed maken om straks de beeb te dragen...
Meid, de onzekerheid is zo herkenbaar, maar inderdaad echt niet nodig. Heb zelf ook al een paar keer een reflex met mijn zoontje gehad omdat hij van de bank dreigde te vallen of omdat iets om leek te vallen en je daar naar toe greep. Dan kun je dat inderdaad even aan de zijkanten van je buik voelen, maar dat zijn de banden die dan oprekken. Een vervelend gevoel, maar kan echt geen kwaad.