Nieuwe tv...

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik gooi mijn princiepes overboord want we gaan een nieuwe tv kopen terwijl de oude nog prima werkt.
    We hebben al jaren een grote, zware breedbeeld televisie.
    Hij werkt nog prima, en daarom weigerde ik een nieuwe te kopen.
    Maar nu ben ik (tot grote vreugde van mijn man :D) overstag gegaan en kopen we een flatscreen.
    De breedbeeld weigert gewoon om kapot te gaan :p

Nu hebben we onze zinnen gezet op een Samsung 3d smart televisie.
    Is 3d leuk om te hebben? of heb je er nog helemaal niks aan?
    En dezelfde vraag heb ik voor het 'smart' gedeelte.
    Of kan ik net zo goed een goedekopere tv kopen die dat niet heeft?

Verder willen we graag een 40 inch kopen.
    Alleen het tv kastje die we hebben is 3 cm kleiner dan de televisie.
    Zal dit storend zijn? de tv komt wel iets schuin te staan.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

voor een 3d-tv kan je beter een lg kopen, reden : geen shutterglasses, dus ook geen kans op hoofdpijn, duizeligheid enz,...werkt dus ook niet op batterijen en het 3d-beeld is strakker vind ik, meer diepte

de enige reden waarom andere merken niet dezelfde techniek hebben als lg is omdat een 3d-bril echt wel veel geld kost, die brillen van lg zijn spotgoedkoop en aan goedkope brillen verdien je niks

alleen weet ik niet of het echt wel aan te raden is bij een 40 inch, bij een 50inch heb je veel meer aan het 3d-effect

dat de tv uitsteekt is persoonlijk, sommige mensen stoort het, anderen niet

3. Pien72

Pien72 Lid

14 nov 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een jaar geleden een vreselijk dure sony bravia van 55 inch en 3D gekocht, maar we gebruiken de 3D en alle andere technische snufjes eigenlijk nooit. Het ligt denk ik toch aan die brillen, die we overigens ook nog eens voor 100 euro per stuk moesten aanschaffen. Mijn advies: doe het niet. Koop gewoon een mooie Samsung zonder al die poespas en ga lekker op vakantie;)

Die LG hebben we laatst ook gezien, mooi dingetje, mooi beeld en andere brillen inderdaad.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ook niet onbelangrijk;
    Heel veel mensen kunnen ofwel geen 3D zien, ofwel worden er hartstikke beroerd van (ik dus, kan er ècht niet tegen. Word er strontmisselijk van:))

Wij hebben uiteindelijk voor een plasma tv van Panasonic gekozen en zijn hier zeer tevreden over..

Oh en hier was het hetzelfde verhaal als bij jou. Ik weigerde ook om aan een nieuwe tv te beginnen, terwijl onze oude breedbeeld het nog prima deed. Uiteindelijk tòch overstag gegaan en ben daar nu heeeeeeeeel blij mee:D En ik wilde absoluut niet groter dan 107 cm (42?), maar nu hij hier zo staat, had hij best nog een tìkje groter gekund:p Erg hè:)

5. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Wij hebben afgelopen zaterdag de Samsung Smart tv gekocht, ook in 40 inch. Om de 3d heb ik hem niet genomen, heb ik ook nog niet geprobeerd. Verder ben ik er tot nu toe erg tevreden over.

6. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben een LG, 127 cm (geen idee hoeveel inch dat is)
    er zit 3D functie op maar die gebruiken we nooit!
    vind de brillen irritant, draag zelf een bril dus zit gewoon niet lekker.
    smart tv vind ik wel een aanrader!
    we kunnen zo alles op de computer downloaden en naar de tv streamen! heeeeeeel handig!
    niks geen dvd's of kabels meer!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een phillips ambilight 3d tv, 42 inch, heerwke tv, haarscherp, maar 3d gebruik ik nooit, tis alleen leuk om 3d films te downloaden die je dan soms kan kujken.

8. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Wij hebben een Samsung led tv. Bewust geen 3D want wanneer kijk je daadwerkelijk 3D? Wij vinden deze techniek nog teveel in de kinderschoenen staan.

Onze tv is overigens ook smart. We hebben haarscherp beeld is net of je in de tv zit

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier een 55 inch ( 140 cm ) Philips ambilight 3d tv met passieve bril. Wij hebben bewust voor een passieve bril gekozen, is veel rustiger voor de ogen.
    Dat geflikker in die bril vind ik niet prettig.
    Wij kijken met regelmaat een 3D film. Kinderen vinden het ook erg leuk.
    En een voordeel, die passieve brillen zijn best goedkoop, dus als een kindje een beetje lomp doet, is het niet zo heel erg.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Philips heeft die techniek dus ook ;)

Oh ja, TS, waarom hang je de tv niet op dan? Dat is toch veel mooier, zo'n dunne LED aan de muur?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    We hebben verschillende televisie's bekeken.
    En die mét 3d is maar 20 euro duurder, dan eentje zonder.
    Dus tja dan scheelt dat bijna niks, ook zitten er al 4 brillen bij.

Een echte grote willen we niet, daar hebben we ook niet echt de ruimte voor.
    Ook aan de wand hangen is niet mogenlijk, tja alles kan.
    Maar dan moeten we de hele woonkamer opnieuw gaan indelen, en nu staat alles gewoon het meest praktisch...ook ivm alle kinderspullen.

@Pien72, Hoe kom je erbij dat we niet op vakantie gaan?? Wat heeft dat te maken met een tv kopen?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Wij hebben er voor gekozen om nu nog niet 3d te doen. Als dat nog beter is ontwikkeld beginnen we daar aan.

Smart vinden we wel belangrijk. Wij doen veel met internet en ook via de tv.

Altijd gaan voor Led, FullHD ( natuurlijk), meer dan 100 hertz

Zelf zijn wij fan van Sony en Samsung

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wow, coole tv! Leuk om jezelf eens iets cadeau te doen toch :)

Mijn man wil ook graag een grote nieuwe tv, maar we hebben zo'n LG flatscreen en ik zou het dus ook zonde vinden...

De tv kleiner zou ik niet storend vinden. Je kunt er misschien ter conpensatie nog een klein ladekastje, theekastje, tijdschriftenbak bij zetten.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze bedoelt dat je dat extra geld beter kunt besteden aan een vakantie ;)

Mijn ouders hebben een Philips flatscreen. Mooi hoor. Al word ik soms misselijk van de scherpte en de bewegingen ;). Geen idee of ze ook 3d, smart etc. hebben, maar mn vader kennende vast!

15. Pien72

Pien72 Lid

14 nov 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Excuse me for living. Ik bedoelde het alleen maar goed, hoor. Dat je je geld beter aan iets leuks kunt besteden, bijv vakantie:(

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    @Pien72, Fijn dat je het goed bedoeld, maar het kwam op mij zo over alsof we ons geld wel beter konden besteden.
    No hard feelings verder...

We zitten te denken aan deze: bol.com | Samsung UE40ES6100 - 3D LED TV - 40 inch - Full HD - Internet TV, Samsung...
    Die is dan met de cashback actie 644 (bij de mediamarkt)

En heb deze ook nog gezien:
    bol.com | Philips 40PFL5507 - 3D LED TV - 40 inch - Full HD - Internet TV, Philips...
    Die is met cashback actie 624

Maar op de een of andere manier heb ik niks met philips.
    We hebben al samsung smartphones en een samsung led tv in de keuken en die bevallen erg goed.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    WTF!!!!

Afgelopen zondag stond ie nog op de mediamarkt site voor 744 euro (zonder speciale actie)
    Nu staat ie erop voor 899 euro!!!!

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik bedoelde in mijn bericht de TV kast, niet de TV.

Nu wil ik ook een nieuwe tv. Bedankt he :p

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Koop een HD, geen 3d. Mij zullen ze niet in mijn eigen woonkamer vinden met zo´n maf brilleke op... echt niet! Maar de overgang van zo´n breedbeeld naar een flatscreen is kwa beeldkwaliteit best wennen. Er zit een hoop troep tussen. Dus trek er een middag voor uit en ga gewoon eens rondkijken en laat je goed informeren. Duurder hoeft niet per definitie beter te zijn.

20. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Wij hebben dus ook een samsung 3d. Momenteel kwa 3d is samsung trouwens het beste merk dat je kunt kopen en lg de slechtste ter info ;) Maar hoewel mijn vriend het ontzettend leuk speelgoed vind kijk je amper 3d want zenders zijn daar nog helemaal niet opgemaakt en die dvds en brillen zijn echt gewoon schijtduur!! Ik zou wel voor de samsung smart gaan maar dan ook zonder 3d functie, want je zult zien als ze de techniek over een paar jaar eindelijk goed hebben heb je aan deze tv helemaal niks meer.

Deel Deze Pagina