Ik heb op eerste paasdag bij het inparkeren autoschade veroorzaakt. Ik heb netjes een briefje achtergelaten en ik heb inmiddels contact gehad met de eigenaresse. Ze wil het eventueel wel onderhands regelen en het bedrag wat ze me noemde is veel lager dan ik anders aan mijn verzekeringsverhoging kwijt zou zijn (ik heb mijn verzekering gebeld). Ik zou het dus graag onderhands willen oplossen maar ik wil hier dan wel iets over op papier zetten zodat ik niet later alsnog in de problemen kom. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een voorbeeld contract? Ik kan op internet niet zoiets vinden. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Lisette
Ja, wij hebben dat wel eens gedaan. Wij hadden door toedoen van iemand een hele grote kras op onze auto. De man die ons aanreed was de directeur van de Jaguar-dealer. Hij wilde het graag onderhands regelen. Hij had zelf ook een schadebedrijf, dus wilde onze auto over laten spuiten. Wij wilden liever geld zien (het was al een behoorlijk oude auto). Hij heeft toen een bepaald bedrag geboden en wij zijn daarmee akkoord gegaan. Hij heeft een en ander op papier gezet en ik heb mijn handtekening gezet. Het was dat ik zelf alleen WA verzekerd was en hem dus zelf aansprakelijk had moeten stellen, anders had ik het toch via de verzekering gespeeld. Dan had ik er zeker meer aan overgehouden. Maar nu was er geen rompslomp. Ook wel wat waard.
Als je de persoon bent die de schade heeft veroorzaakt zou ik het inderdaad onderhands regelen. Als je degene bent van de auto met schade zou ik het niet doen. Ik ben een tijdje geleden aangereden en de deuk zag er niet eens heel erg uit, maar het koste toch nog 2000 euro om het allemaal weer in orde te krijgen.
Mijn auto is ooit beschadigd door iemand tijdens het inparkeren. Zij wilde het ook graag onderhands regelen. Ik ben toen naar mijn garage gegaan, heb een offerte laten maken en die aan de tegenpartij gegeven. Zij heeft me het bedrag van de offerte betaald. Probleem opgelost, zonder romslomp.