stroperig menstruatiebloed na miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Engeline, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Engeline

Engeline Lid

Jan 24, 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Hoop dat ik met deze vraag ook bij jou terecht kan...
    Na mijn miskraam in oktober (na negen weken zwangerschap), ben ik nu voor de vierde keer ongesteld.
    Mijn menstruatiebloed (en -verloop trouwens ook een beetje...) is nog steeds zo anders als voorheen, veel stroperiger zeg maar. Eerst was het op de wc een paar keer drup drup drup en kleurde het water lichtrood. Nu verlies ik bij het plassen donkerrode "draden" en dikke druppels, wat bij elkaar in een grote, donkere plas op de bodem van de wc blijft liggen. Het mengt niet met het water en ik moet vervolgens 3, 4 keer doortrekken om het weg te krijgen.
    Sorry voor de gedetailleerde omschrijving, maar moet toch even duidelijk maken wat er is... :)
    Gisteravond heb ik het gegoogled en het enige wat ik kon vinden was een tekstje van iemand die het had over een tekort van één of ander hormoon, waardoor er niet genoeg baarmoederslijm aangemaakt wordt... Dit klinkt niet zo best en omdat ik een beetje ongeduldig qua zwanger worden ben (hard tikkende klok), wil hier liever geen extra onzekerheid over!
    Weet jij misschien hoe en wat?!
    Alvast bedankt! Groetjes Engeline

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het is een hele duidelijke beschrijving, dat is altijd fijn.
    Wat jij omschrijft is juist het baarmoederslijm wat afgestoten wordt tijdens de menstruatie en dat is heel normaal.
    Dit wordt tijdens de cyclus opgebouwd en tijdens je menstruatie afgebroken en naar buiten gewerkt.

Groetjes Ineke

Share This Page