Clear Blue digital Ovulatietest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mammatje89, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

Oct 10, 2011
    373
    0
    0
    Beste Verloskundige,

Ik heb even uw hulp nodig.

Ik "dacht" tussen 2 en 6 februari een positieve dipstick ovulatietest te hebben. Hij kan ook wel gewoon negatief zijn geweest. Maar zelf dacht ik dat die wel positief was.
    Ook heb ik rond 31 januari 3 dagen witte afscheiding gehad.

Ik heb op14 en 15 februari wat roze bruin bloed verloren. Soms ook wat rood. Ik dacht zelf eerst een innesteling, dat hoopte ik tenminste, maar nu achteraf denk ik dat dat gewooon 2 dagen menstruatie is geweest.

Omdat ik zo erg bezig was met het zwanger worden, had ik besloten om helemaal geen testen meer te doen, we hebben toch meestal om de dag sex en ik maakte mezelf helemaal gek.

Ondertussen ook al tientallen zwangerschapstesten gedaan, maar negatief.

Nou had ik zondag avond rond 5 uur soep gegeten, half 6 ongeveer geplast en rond 6en een bak koffie gedronken.

Ik dacht opeens bij mezelf, laat ik eens een clearblue digital ovulatie test doen.

Rond 9 uur heb ik die test gedaan en die gaf een smiley. tot mijn verbazing natuurlijk, dus ik meteen daarna weer een test gedaan en die gaf een rondje, nou was dat 2e plasje wel heel erg weinig.
    De dag erna weer een rondje.

Ik heb al de hele week vlagen met krampende buikpijn, en die zondag avond had ik ook steken in mn zij.

Ik heb geen blaasontsteking, slik alleen foliumzuur en vitamine.

Nu is mijn vraag, kan er uberhaubt iets zijn geweest waardoor die test beinvloed was en een valse smiley heeft gegeven?
    Of zijn die testen altijd wel betrouwbaar op een smiley?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Een test is helaas nooit 100% betrouwbaar.
    Als je na het bloedverlies van 14-15 febr. verschillende zwangerschapstesten hebt gedaan en allemaal negatief, kan je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent.
    De ovulatietest die je zondag hebt gedaan kan inderdaad je aankomende ovulatie hebben aangegeven want bij een regelmatige cyclus van 28 dagen zou je ongeveer gisteren je eisprong hebben gehad.
    Het beste is om ovulatietesten dagelijks rond hetzelfde tijdstip te doen.
    Ik kan niks halen uit wat je gegeten en gedronken wat een test zou kunnen beinvloeden. Het kan de 2e keer te weinig urine zijn geweest.

Groetjes Ineke

Share This Page