Slankere billen/heupen/bovenbeen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ben op zoek naar oefeningen speciaal voor je heupen. Ik ben eigenlijk tevreden over mijn gewicht (57/58 bij 1.68m) maar vind dat mijn billen/heupen net iets voller zijn in vergelijking met de rest. Ik heb een hele slanke taille dus dan valt het best op als ik bij mijn heupen wat dikker ben. Wie heeft voor dit gebied tips qua oefeningen of sporten?

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik geloof niet zo in lokaal afvallen. Je kan wel lokaal spieren ontwikkelen en mooiere vormen daarmee zichtbaar krijgen.

Glitterhartje, Oilell en Nellie4 vinden dit leuk.
  3. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Misschien niet het antwoord waar je naar op zoek bent, maar in het kader van body positivity: "girl, embrace your curves!!"

Ik ben een tikje ;) voller dan jij (1,68m en 83kg) maar heb ook een smalle taille en volle heupen/billen/bovenbenen. Het scheelt meer dan 2 kledingmaten. Niet altijd even praktisch met kleding kopen, maar hey, het is wél een super vrouwelijk figuur en daar ben ik trots op. :D

Dus rock die heupen meid en straal dat uit, dat maakt je mooier dan een paar centimeter eraf!

Brunette, NiVa0230, Seffie en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde alleen wel wat zwaarder (1.67m en 78kg) maar ik vind de billen/heupen geen probleem maar wel de vetjes op mijn bovenlijf.
    Dus daar ga ik maar even op focussen door minder te snoepen en meer te bewegen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Je kunt niet plaatselijk afvallen, dus accepteren of overal wat afvallen.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Als dit gewoon je figuur is aangezien je een gezond gewicht hebt denk ik niet dat er veel winst te behalen is. Ik heb hetzelfde, wat behoorlijk irritant is oa met jurkjes kopen die form fitting vallen. Maar ja als puber had ik dit al met geen grammetje vet om het zo te zeggen. En ben nu maar 2kg zwaarder dan toen.

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik heb net zo'n figuur als jij. En precies wat @GossipGirlxoxo zegt je kan wel zorgen dat je daar gespierder wordt en strakker in je vel, maar plaatselijk afvallen is mij nooit gelukt. De verhouding blijft doorgaans hetzelfde, dus probeer een balans te vinden. Bij mij is dat ik dan iets te veel heup heb naar mijn zin, maar niet een te smal bekkie krijg.

Siepie85 vindt dit leuk.
  8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Hmm, tja ik sport wel om gewoon fit te blijven maar daar train ik geen specifieke zone mee (ik tennis en loop veel). Dus ik hoopte dat ik een mega strakke kont/heupen kon krijgen door wat oefeningen te doen :D. Misschien toch maar accepteren dat het dit gewoon is :oops:

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik vind dat juist mooi. Brede heupen en volle billen. Is vrouwelijk.

10. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb dezelfde bouw. Soms lastig met kleding kopen als boven en onder twee maten scheelt, maar verder vind ik het wel prima. Draai het om: je billen lijken niet extra dik door je slanke taille, maar je taille lijkt juist extra slank!

11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.456
    113
    Vrouw
    Nouja je kan altijd wat krachtoefeningen voor je benen/billen gaan doen. Dat geeft meer spieren, waardoor je in het algemeen meer vet gaat verbranden. Maar het zou ook wat meer definitie in je billen/benen kunnen zorgen omdat de spier groter wordt. Je zou dan kunnen denken aan lunges, squats, bridges, planken, wallsits etc. Hou er rekening mee dat spier zwaarder is dan vet, dus dat je dan ook wat aan zou kunnen komen. Spieren nemen wel minder ruimte in dan vet, dus daar komt het slankere effect vandaan.

Maar inderdaad, zoals aangegeven, lokaal afvallen gaat 'm niet worden.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Met specifieke oefeningen kun je zeker wel je figuur wat veranderen. Ik ben zelf bv niks afgevallen, maar mijn bovenbenen, billen en vooral buik hebben door meer spieren duidelijk een strakkere vorm én een kleinere omtrek.
    Ik ben gewoon gaan zoeken op trainingsschema’s voor buik, benen en billen en wissel die wat af (en ik doe ook zeker oefeningen voor bv armen en schouders), daarnaast doe ik aan hardlopen. Met hetzelfde gewicht zit ik toch heel anders in m’n vel - en dan dus vooral bij m’n benen/billen/buik. Op youtube zijn allerlei filmpjes te vinden, ik volg geen specifieke filmpjes, maar heb ze wel gebruikt om even goed bepaalde oefeningen te bekijken.

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Inderdaad, lunges en squads voor de billen en die open en dicht oefeningen voor bovenbenen. Het kan wel maar t vergt ehm...geduld en het zijn niet de leukste oefeningen ik vind ze echt super saai in elk geval maar dat heb ik met alle statische trainingen. Op pinterest heb je al heel veel inspiratie. Wat anderen aangeven, niet alleen lokaal trainen. Als je bijv traint op buikspieren en je rugspieren vergeet dan is je lijf daar ook niet blij mee.

Als je het kan zou ik overigens gaan hardlopen, bench to 5k is een mooi programma. Lekker rustig aan beginnen en het meest belangrijke: goede schoenen, goede warming up en niet te hard van stapel lopen als je ongetrained bent.

Ik zou overigens liever een stormbaan over denderen, vind ik dan weer veel leuker mja BI...grrrrrrr

14. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Je kunt helaas niet plaatselijk afvallen, Wel kun je door middel van kracht training je lichaam vormen. Maar aangezien je een mooi gewicht hebt hoort het misschien ook gewoon en beetje bij je bouw maar denk juist dat menig vrouw jaloers zou zijn op bredere heupen.

Ik doe zelf al jaren aan krachttraining en ben hierdoor het eerste jaar mee afgevallen maar daarna ook mooiere figuur ermee gekregen door dat ik steeds wat zwaarder ben gaan trainen:DMaar juist kreeg ik ook meer volume in me heupen en billen door het trainen als het eenmaal een beetje bij je figuur hoort ga je het des te meer zien ook met krachttraining maar wel op een goede manier:D

Oilell en suus1983 vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ok...ik ben erg van wees blij met wat je hebt. Vooral gezien je gewicht en lengte.

Maar...ik weet dat verschillende squats doen ( elke dag 100+ en met en zonder gewicht) en springen ( ver springen) en natuurlijk burbees mij echt vele strakkere benen en billen geeft.

Nu heb ik ook echt wel gespierde benen door het vele turnen van vroeger en mijn lichaam reageert snel op zulke oefeningen.

Misschien kun je het proberen.

https://blog.xxlnutrition.com/grootste-hiit-trainingen-10-toptrainers/

( deze link alleen even voor de sprong)

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Een kind krijgen :D
    Ik was altijd 60 kilo bij 1m71, en had hetzelfde probleem als jij. Totdat ik mijn eerste kind had en mijn taille ietsje normaler werd en daardoor leken dan ook mijn billen en benen minder dik.

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Haha die heb ik al 2 en daar wil ik het bij laten :roflmao:

julia80 vindt dit leuk.
  18. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278