Spierpijnachtig gevoel onderbuik en pijn in onderrug

Discussion in 'Zwangerschap' started by Celien22, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Goedemorgen dames ( kan nog net ),

Sinds een aantal dagen heb ik ontzettend veel last van mijn onderrug en een soort spierpijn achtig gevoel in mijn onderbuik. Voornamelijk s'nachts. Ik wordt er weleens wakker van en kan dan vervolgens mijn draai weer niet vinden.

Ik heb een vaag vermoeden dat ik ineens aan het groeien ben nu. De kleine is ook drukker dan normaal. Herkent iemand dit? Of is dit gewoon groei pijn?

Fijne dag!

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik beschreef die pijn ook als een soort van spierpijnachtig iets, volgens mijn huisarts is dat bandenpijn...die rekken zo op dat het pijnlijk kan zijn af en toe.
    Pijn in m'n onderrug kreeg ik ook, dat komt omdat je buik steeds groter word en je toch onbewust een andere houding aanneemt.

3. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Oke, ik had al zo'n vermoeden. Ik zie namelijk dat ik ook aan het groeien ben. Heb je er nog steeds last van? En wat doe je om de pijn te verminderen/verzachten?

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ja soms heb ik er nog last van maar minder erg dan toen ik net zo ver was als jou. Nu voel ik nog wel eens "spierpijn" aan de zijkanten onderin mijn buik ( weer die oprekkende banden ) dit is vervelend maar niet heel erg pijnlijk. Wat ik wel pijn vind doen is dat als je in bed ligt en je eigen om wilt draaien soms zo'n felle steek / spierpijnachtig gevoel van die banden krijg....dit is niet altijd hoor, in een maand tijd misschien 3 x gehad. Als je rustig aan doet of even gaat liggen dan verzacht dat de pijn wel hoor. Ik hoorde pas dat als je een warme kruik op de pijnlijke plek houdt de pijn ook verzacht, heb ik zelf nog niet geprobeerd.

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heel normaal, heb er ook last van!

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Bandenpijn, heel herkenbaar.
    Je kleintje gaat nu steeds harder groeien en alles moet ruimte maken. Probeer je op zo'n moment niet te druk te maken en eventueel wat extra rust te pakken.
    Succes!

7. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend

Ik ben van mezelf niet zo groot en heb een slank postuur. Dus misschien dat het daardoor wel komt. Ik lig nu inderdaad even in bed. Net het huishouden gedaan maar pfff...

Toch gerust dat meerdere mensen het herkennen en ik niet de enige ben.

Share This Page