structureel uren tekort komen

Discussion in 'De lounge' started by BLiS, Nov 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik ben geen lid van een bond :)
    Waar zou ik dan terecht kunnen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt zo lid worden voor een paar euro per maand en dan kun je al je vragen daar neer leggen. Ik zit zelf bij het CNV, dat valt wel mee qua kosten en je kunt de contributie opgeven bij de belasting. Bij het CNV zijn de tarieven:

Minder dan helft minimumloon of uitkering/pensioen € 8,45
    Minder dan minimumloon € 12,35
    Meer dan minimumloon € 15,95

Ze hebben mij een aantal jaren geleden goed geholpen toen ik problemen had met mijn opleiding. Uiteindelijk konden ze weinig doen in de zin van me verder helpen bij die werkgever, maar ze hebben wel geholpen met brieven opstellen en de juridische kant duidelijk maken.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Bij careyn, dat dacht ik al;)
    Is ook mijn werkgever. Bovenstaand verhaal komt me niet bekend voor. We worden wel op min uren gewezen en moeten meedenken aan een oplossing. Bijv overwerk. Ik heb een collega die schijt heeft aan min uren en dit ook niet meld. Volgens haar waren de min uren in het nieuwe jaar "verdwenen" en was het flexuren potje weer positief. Ik had ook min uren en heb de salarisadministratie gebeld of de uren "weggescholden" werden met het nieuwe jaar. Konden ze zo genaamd geen antwoord op geven. Moest bij mn manager zijn. ;)
    Op een gegeven moment had ik ook min uren die ik absoluut niet weg kon werken. Afgewacht en met nieuwe jaar waren ze ineens verdwenen. Nooit wat van gehoord.
    Ze weten om de donder wel dat ze je niets kunnen maken. Maar ze proberen het gewoon. Hetzelfde met gaten in rooster. Hun houden zich van de domme. Gaten mogen volgens hun en ze hopen natuurlijk dat je het daarbij laat. Niet dus. Door collega s van de wijk getipt dat dit niet mag en ik ze gewoon op kantoortijd moet boeken. Moeten ze er maar wat aan doen. Vaak genoeg aan gegeven. Reactie op gekregen dat ik dat niet mocht. Intussen al de bond gebeld die vertelde dat ze gewoon door moeten betalen. Dit gemeld bij leidinggevende en ze wist zo genaamd van niets en zou erop terug komen. Een jaar geleden:)
    Ondertussen gaan de gaten in rooster gewoon stug door en blijf ik gewoon stug kantooruren schrijven;)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Ik ben lid van abva kabo fnv. 14 euro.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Lijkt mij toch ook dat dit niet kan.

Mijn man werkt onregelmatig, en een heel enkele keer komt het voor dat hij voor te weinig uren staat ingepland. Dan krijgt hij die uren wel gewoon betaald, alleen zonder avond/nacht/weekend-toeslag.

Share This Page