Overdag maar niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze dochter van bijna 5 maanden slaapt redelijk overdag. Maar nu past mijn moeder 2 dagen op maar kan ze de slaap maar niet vatten. Doet geen oog dicht. Jullie enig idee waarmee het te maken kan hebben? Zover ik weet doet ze alles volgens ons ritme.

Liefs kim

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is je dochter dan thuis of bij je moeder?
    Ons meisje slaapt bij opa en oma ( oppas) ook minder goed. Sinds we een campingbedje hebben gekocht waar ze in slaapt daar gaat het stukken beter. Is dat een idee?

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    aan mij heb je eigenlijk niet veel maar wel herkenning.
    dl slaapt slecht/niet als ik er niet ben en weigert ook nog eens eten van een ander aan te nemen..
    hier dus gestopt met werken

4. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Jeetje!
    Hoop dat dat hier straks beter gaat....
    Maar voor nu hier ook geen oplossing, krijg Dl amper zelf in slaap, durf nog biet te bedenken hoe het gaat als ik er niet ben

Is het Mss even wennen? Toch net iets anders als jij er niet bent? Moeten ze hun eigen ritueeltjes krijgen?

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier is het Tot nu toe alleen maar erger geworden helaas..
    Dl kreeg in het weekend de ochtendfles van papa zodat ik lekker uit kon slapen..
    Dat zit er helaas niet meer in want die fles van papa wil ze ook niet meer.
    Ze is ondertussen ruim 8 maanden en ik ben dus soort van verplicht om thuis te blijven of haar mee te nemen anders is ze grof gezegd 1 brok ellende..
    Gaat ooit vast wel weer over.. ( hoop ik )

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Past je moeder sinds kort op?
    Ik werk niet dus ben altijd thuis, maar als ik ergens was of oma paste een heel enkele keer op ging ze ook echt niet slapen. Bij mij is ze er dus gewend aan geraakt en wil het nog niet. Maar ik denk dat als ze regelmatiger ergens anders had geslapen het wel beter was gegaan. Misschien dus gewoon wennen?

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Gaat oma te actief of juist te passief met je dochter om? Kan dus zijn dat ze jullie ritme wel aanhoudt, maar andere dingen doet, waardoor je dochter eerder / later moe is en daardoor slecht de slaap te pakken krijgt.

Wellicht een idee dat oma rond bedtijd samen met je dochter op de bank gaat zitten, rustig televisie kijken of wat liedjes zingen. Dat ze in ieder geval haar rust krijgt.

hier overigens heel herkenbaar, dochter had het te druk met ontwikkelen om tijd te nemen voor haar slaapjes. inmiddels is ze 8mnd oud en kan ze zich uitstekend uiten, slaapt nu makkelijker.

Deel Deze Pagina