al drie dagen...ineens trillen, slap worden,bijna flauwvall

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tineke333, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

Nov 7, 2008
    688
    0
    0
    nou ik zal even uitleggen wat m'n probleem is.
    ik heb nu de derde dag achter elkaar dat ik ineens begin te trillen en ja slap word zeg maar. geen energie meer heb. en ik krijg dan t gevoel als ik niet meteen iets ertegen doe val ik flauw.
    de eerste dag dacht ik oh moet wat eten maybe komt t daardoor. maar nee dat hielp niet. toen pakte ik wat chocola en ja het werd beter. gister op m'n werk kreeg ik t ineens weer en had gelukkig n blikje fanta bij me en dronk deze op. nu zit ik hier weer en kan zowat niet schrijven omdat m'n handen trillen.

ik word er echt bang van! weet jullie wat dit is? en ook wat ik ertegen doen kan?

ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tineke,

door de hormonen verlaagt je bloeddruk en schommelt je suikergehalte in je bloed. Dit zijn beide redenen waardoor je je heel flauw kunt voelen en gaat trillen. Het is niet erg voor jou en ook niet voor je kindje maar wel heel vervelend. Zorg dat je gedurende de dag steeds iet seet/drinkt. Ieder uur wat, een boterham, een appel of wat vruchtensap oid. Ook kan een dropje helpen. En als je je flauw voelt dan weer wat nemen. Rust voldoende ne als je lang hebt gezeten of gelegen sta dan niet in 1 keer snel op maar doe het langzaam.

Mirjam

3. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

Nov 7, 2008
    688
    0
    0
    hoi mirjam

bedankt voor je snelle reaktie!
    ik was echt benag dat ik maybe suiker heb ofzo... maar ik wist niet dat juist ieder uur iets te eten goed was. ik eet als ik werk misschien om de 2 uur een sneetje brood in mijn pause of wat fruit. ik zal dit gewoon doen vanaf morgen en hoop dat t beter gaat.
    ik was al aan't twijfelen of ik m'n verloskundige bellen zal. maar daar wacht ik dan mee.

oh trouwens mag ik nog een vraagje doen? ik heb vanavond n afspraak bij een tattoo shop. heb voor dat ik van de zwangerschap wist n afspraak gemaakt om een tattoo te laten tekenen. deze ga ik straks bekijken. stel ik vind m echt leuk mag ik nu überhaupt eentje laten zetten? hij is niet klein.

Tineke :)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tineke,

ik zou dat niet doen, in de zwangerschap reageert je huid anders omdat de hormonen ook invloed hebben op het pigment. En ook al zeggen de shops altijd dat ze hygiënisch werken (wat meestal ook wel zo is) je weet het nooit 100% en in de zwangerschap kun je beter geen risico's nemen.

Mirjam

5. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

Nov 7, 2008
    688
    0
    0
    een kollega van mij zei dat t geen kwaad kon en ik twijfelde daar ernorm over. maar ik zaldan alleen de tekening ophalen en hem goed tot volgend jaar bewaren. :D

nogmaals bedankt voor je snelle reaktie! ;)

liefs tineke

Share This Page