Wij zitten al een tijdje met babykriebels. Wordt sowieso pas eind 2017/begin2018 dat we het willen gaan proberen gezien mijn opleiding. Maarrr,,,, we hebben totaal gezien drie slaapkamers. Baby blijft sowieso een jaar bij ons op de kamer maar dan? Hoe ervaren jullie dat twee kinderen op 1 kamer? Ook als ze ouder worden?
Hier alleen ervaring met nu.ze slapen nu een half jaar samen op 1 kamer en dat gaat goed.ze gaan op de zelfde tijd naar bed en staan meestal op de zelfde tijd op.de oudste is wel eens wat langer wakker maar is dan rustig genoeg zodat de middelste kan slapen.en ze worden meestal niet wakker van elkaar.
Hier ook sinds paar maanden samen slapen gaat eigenlijk prima worden nooit van elkaar wakker alleen soms s ochtends als ik eigenlijk gehoopt Had dat ze 30 minuutjes langer zouden blijven liggen. In begin samen geoefend en als iemand teveel kletste of stout was naar de oude baby kamer gestuurd wat een 1 persoonsbed stond. Deze is nu naar de zolder als logeer bed en wieg van de baby staat er. Al zal de baby eerste jaar in de cosleeper gaan.
De oudste is net 2 en de jongste 9 maanden. Sinds een paar weken slapen ze samen. Tot nu toe gaat het echt geweldig. De vaste slaper gaat het eerste naar bed. Dan maak ik de andere gereed. Er zijn een paar avonden geweest dat ze een half uurtje hebben gekeet. Zolang het niet te laat word laat ik ze lekker gaan. Hier babykriebels voor een derde. Helaas maar 2 (riante) slaapkamers. Maar het bevalt voorlopig zo goed dat ik nog niet huiverig ben voor 3 op een kamer mocht het vinden van de juiste woning te lang op zich laten wachten.
Wij hebben ook 3 slaapkamers en 3 kinderen, maar in principe zouden juist de jongste 2 bij elkaar gaan slapen. De oudste had veel meer behoefte aan een eigen kamer. Nu slapen de oudste 2 tijdelijk toch samen, omdat de jongste weer vaak wakker is in de nacht, en dochter daar wakker van wordt. Maar het is wel de bedoeling dat dochter weer terugverhuisd naar haar broertje als hij weer doorslaapt. Het is hier wel allemaal tijdelijk, over 4 jaar hopen we toch wel meer slaapkamers te hebben gemaakt (daar moeten we heel erg veel voor verbouwen, we zijn hard aan het sparen ), zodat ze allemaal een eigen kamer hebben, maar voor nu gaat het eigenlijk prima.
Hier wel geprobeerd, maar het ging hier totaal niet. Na 4 maanden hebben we het opgegeven en de zolder verbouwd. Helaas een heel kleine ruimte, dus wij zijn okk aan het sparen voor een grote verbouwing.
Ik zou daar niet snel aan beginnen. Kinderen hebben (zeker als ze ouder worden) behoefte aan een eigen kamer. Ook veranderen ze langzaam van slaappatroon waardoor problemen kunnen ontstaan. Ik vind het belangrijk om ieder kind een eigen plek te kunnen bieden. Waar ze tot rust kunnen komen, alleen zijn of juist spelen met eigen vriendjes zonder gestoord te worden Door kleine broertjes of zusjes. Ook later met het maken van huiswerk kan het belangrijk zijn. En in een groter gezin vind ik rust en privacy belangrijk. Verder zou ik geen kinderen van verschillend geslacht op dezelfde kamer laten slapen. Als ze het zelf een tijdje willen is dat prima. Maar ik zou altijd de ruimte willen hebben om een kamertje te maken. Hoe klein die ook is. Hier bijvoorbeeld een baby die absoluut niet goed sliep bij ons op de kamer. Iedere keer wakker en onrustig. Dan is het fijn dat je dat kunt bieden. Ging zoveel beter in een eigen rustige kamer (waar andere kinderen ook niet iedere keer komen storen).
Eens met amberxx, ik merk ook wel dat mijn kinderen echt behoefte krijgen aan eigen plekje, als baby nog niet eens zozeer, maar mijn oudste is 9 en dan is het toch wel anders. En misschien is het een optie om anders met een kamerscherm of kast toch 2 aparte delen te maken? Hier 3 kinderen ook met totaal andere slaapritmes, hier zou het echt niet gaan.
Hier hebben we ook maar 3 kamers,prikkelbaar jongste ligt nog bij ons (co sleepen) maar willen de oudste en de middelste bij elkaar leggen in een stapelbed. Zoon slaapt echt alleen maar op zijn kamer en verder niet. Uiteindelijk zal hij met zijn broertje een kamer gaan delen maar daar vind ik ze voorlopig nog te klein voor.. Laatst waren we een midweek weg, daar sliepen de oudste en middelste ook in een stapelbed. Dat ging hartstikke goed
Ondanks verschil in leeftijd gaat het hier prima. Ze wilden het zelf, nog voordat ik zwanger bleek. We gaan dit jaar de zolder verbouwen, maar voorlopig gaat daar nog niemand heen. De punten van Amberxx vind ik tellen vanaf een jaar of 10. Voor die tijd speelt dat minder. Ik heb als kind zowel met mijn 2 jaar oudere broer als met mijn 4 jaar jongere zusje op 1 kamer gelegen en dat ging best goed. Tot schaamte en zo komt, maar dat duurt even.
Voor een slaapkamer zou ik een extra kind niet laten. Ik heb zelf altijd met minimaal 1 zusje een kamer moeten delen en daar niks van over gehouden. Ook niks ons moeten ze delen straks. Hoe en wie weten er nog niet, uk komt eerst bij ons. Oh en j/m combi gaat de eerste jaren ook mijn inziens, als ze gaan puberen word het anders. Ik had toch niet graag ongesteld bij broer(tje) geslapen terwijl ik er bij de zussen niet echt problemen mee had
Wij hebben meer kinderen dan slaapkamers. Dus hier slapen er samen. De oudste 2 meiden hebben samen geslapen tot de oudste naar de middelbare school ging. Haar zus zat toen in groep 8. De jongens slapen ook samen. Er liggen er 3 op 1 kamer. Ze zijn 11, 8 en 5 jaar. De oudste zit nu in groep 8. Hij krijgt in de zomervakntie een eigenkamer. Dan gaat de jongste van dan ruim 1,5 jaar bij zijn broers. Dan liggen er dus weer 3 samen. Het gaat bij ons prima. Ze gaan op verschillende tijdstippen naar bed. Meestal slapen ze al voor de volgende komt. Soms liggen ze een poos te praten. Vanaf eind basisschool merk je wel dat ze tie zijn aan een eigen plekje. Maar met jongere kinderen gaat samenslapen prima.
Mijn oudste twee kinderen slapen sinds 1,5 jaar samen op 1 kamer. Ze zijn nu 10 en 7. Het is op hun eigen verzoek, ze vonden het gezelliger zo. De oudste sliep eerst alleen op zolder en dat vond hij niet zo heel leuk. Hier gaat het heel goed. Die van 7 gaat als eerste naar bed en slaapt eigenlijk altijd al als de oudste een half uur later naar binnen sluipt. Wij hebben nu 2 slaapkamers over, dus ze kunnen makkelijk allemaal een eigen kamer krijgen als ze dat willen. Ik ga ervan uit dat dat binnen 2 jaar ook wel weer zo zal zijn.
Ik heb heel lang op eigen verzoek met mijn zusjes (2) op een kamer geslapen. Op een gegeven moment wilde ik een eigen kamer, mijn zusjes hebben toen nog een paar jaar samen geslapen.
Bij ons liggen de oudste 2 samen. Dit gaat tot nu toe prima. Het plan is wel over een 2-3 jaar te verhuizen zodat ze een eigen slaapkamer hebben. Verbouwen is geen optie. Mocht dit langer duren gaan de middelste 2 (de 2 meiden) samen slapen, zodat m'n zoon wel een eigen plekje heeft alvast. De baby blijft zo lang bij ons.
Bij ons hebben de oudste twee ook een aantal jaar op 1 kamer geslapen en tot een jaar of 8/9 ging dat prima. Eerverleden jaar begon ikk te merken dat ze wel behoefte kregen aan een eigen plekje. Wij zijn verhuisd en nu heeft iedereen zijn eigen kamer. Dit vinden ze zelf heel fijn, maar ze hadden best nog langer op 1 kamer kunnen slapen. Ik had zelf de grens getrokken rond de pubertijd, omdat het de combinatie jongen/meisje is, maar voor twee kinderen van hetzelfde geslacht is het geen probleem om heel lang op 1 kamer te slapen.
Onze kinderen slapen al samen sinds onze dochter 4 maanden was. Ik kan echt niet goed slapen met een baby naast me dus hebben de gok gewaagd en is altijd goed gegaan. De kinderen zijn inmiddels 3 en 1,5 en nu gaat het nog goed. Maar het is wel belangrijk dat we over 2 max 3 jaar verhuizen zodat ze beiden een eigen kamer hebben. Ik weet niet hoe groot de kinderkamer bij jullie is maar is het mogelijk om de kamer in 2 en te splitsen met een gordijntje oid?
Onze oudste zoons (16 en 15) zijn samen op een kamer gegaan toen de jongste (6) op komst was. We hebben al vaak aangeboden om weer een kamerruil te doen, zodat de jongste 2 samen op een kamer gaan, maar daar willen ze niks van weten! Ze vinden het nog steeds heel gezellig samen. Het gaat dus niet voor iedereen op dat ze behoefte hebben aan een eigen kamer als ze gaan puberen. Over 1,5 jaar gaat de oudste ws op kamers, dus dan heeft iedereen hier weer een eigen kamer.
Hier ging het best goed, geen drama's, sliepen allebei goed. Toch beviel het ons niet. De jongste slaapt graag langer uit en de oudste gaf aan liever alleen te liggen. Dus na een goede start toch de jongste apart gelegd, we hebben nog een kamer beneden. Gelukkig is dit tijdelijk, we gaan in april verhuizen
Je zou ook, als de kamer groot genoeg is een kallak kast van 5bij5 vakken kunnen nemen. de onderste 2 aan de ene zijde dicht kunnen maken en de 3e en 4e aan de andere zijden dichtmaken met triplex. Als je niet genoeg ramen hebt. Als je die triplex platen behangt of verft kan het er misschien ook nog best aardig uit zien. Wel verankeren natuurlijk.