Kinderopvang en zelf studeren

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MvN, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Jaa ik blijf vragen.

Maar is er vaak wat te regelen met het kinderdagverblijf dat de baby schoolvakantie's niet naar het kdv gaat? Zonder dat je hoeft te betalen die weken dat het niet gaat?

Want ik vind het zonde om te betalen als het er niet heen gaat.

En ik wil mijn kind ook niet onnodig naar het kdv brengen :)

Alvast bedankt!

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee, je betaalt gewoon elke maand hetzelfde, ongeacht of je je kind brengt of niet.. Je kan het vaak wel in andere dagen inhalen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben bang van niet. Hier betaal je gewoon voor 52 weken. Je vakantie betaal je dus gewoon door. En verschuiven doen ze ook alleen binnen de week zelf. Dus je kunt de uren niet na je vakantie nog gebruiken.

Maar je kunt altijd eens een telefoontje er aan wagen. En anders misschien gastouderopvang?

4. mel1977

mel1977 Actief lid

Bij ons bieden ze 2 soorten contracten aan, een gewoon contract voor alle weken en een vakantiecontract. Ik zit zelf in het onderwijs en zo betalen wij alleen voor de weken dat Sam gaat en is hij in de vakanties gewoon thuis.
    Ideaal.

Gewoon even vragen bij het kdv.

groetjes Melanie

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat Mel1977 zegt, bij sommige kdv's bieden ze 2 contracten aan. Een 40 weken contract en een 52 weken contract. Gewoon even informeren bij verschillende kdv's want ze doen het niet allemaal.

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik studeer zelf ook en ik heb een contract wat gewoon doorloopt tijdens de vakanties. Meestal breng ik hem dan gewoon, soms maar een dag ipv twee. Maar het is voor hem ook een soort van vastigheid, hij heeft het daar naar zijn zin en als hij dan een hele tijd niet gaat dan moet hij na de vakantie weer helemaal opnieuw wennen. En daarnaast vind ik het voor mezelf ook wel prettig om in de vakantie nog af en toe een dag zonder kind te hebben..

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt toch een vakantiebaantje nemen? Dat doe ik wel... Ik vond het anders ook nogal zonde.

Daarbij; lijkt mij persoonlijk niet goed voor de gewenning van je kind om hem zomaar 2 maanden thuis te houden. Tobe is bijv. 6 a 7 maanden van de zomer en dan begint de hechting zich te ontwikkelen... Grote kans dat het dan opeens drama zou worden na de zomer en dat wil ik hem en mezelf niet aandoen.

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bij een gastouder kun je van te voren de weken aangeven dat je geen opvang nodig hebt. Als er dan uitkomt dat je 40 weken opvang nodig hebt bijvoorbeeld dan betaal je dus voor 40 weken en niet meer.

Tenminste, zo gaat het via het gastouderbureau waar ik werk.

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik ga straks ook weer studeren.
    mijn zoontje gaat niet naar het kdv omdat idd ik hem daar op tijden moet brengen wanneer hij er niet heen hoeft.

daarom breng ik hem liever naar een gastouder. hier kun jevan te voren aan geven wanneer je vakantie hebt.. en dan hoeft hij daar niet heen en je betaald ook niet!! ideaal!! en ze zijn ook nog eens flexibeler met de tijden!!

Deel Deze Pagina