. ok. vanaf zaterdag hier rode kleine vlekjes op de buik en rug en nek. zesde ziekte heeft ze waarschijnlijk al eens gehad paar maanden geleden. die vlekjes toen zagen er net zo uit als nu. ze heeft 12 april de bmr prik gehad. week erna 1 dag 38.0. verder die week flink verkouden geweest. afgelopen zaterdag zijn de vlekjes gekomen. vandaag naar het cb geweest maar de arts zei dat die vlekjes eigenlijk net te laat zijn gekomen en te lang blijven voor een reactie op de bmr. verder nu geen koorts of wat dan ook. wel nog snotterig. dus moraal van dit verhaal iemand enig idee wat die vlekjes nog kunnen zijn. heb gegoogled op vijfde ziekte maar ze heeft geen koorts dus. van manlief moet ik morgen naar de ha maar zelf heb ik zoiets van ach even aankijken nog maar oja ook geen ander wasmiddel ofzo.... bedankt!
zit nog even te googlen op vijfde ziekte maar die rode wangen als symtoom heeft ze volgens mij niet gehad. ja, ze heeft wel vaker rode wangen. pfff je moet toch overal opletten hahaha
Het kan best de BMR prik geweest zijn. Als ik bij 12 april tien tot twaalf dagen optel dan kom ik rond zaterdag uit. Vroeger werd vaak gezegd dat de BMR na een week komt. Uit redelijk recent onderzoek is gebleken dat dit pas later is en dat de vlekjes langer aan houden. Deze gegevens zijn wel van een ander 'merk' BMR vaccin, maar beide vaccins zijn wat samenstelling betreft erg vergelijkbaar. Bij ons zoontje kwamen de vlekje overigens ook pas na 10-11 dagen en hielden een dag of 5 aan.
peetje08@ ok bedankt! kijk het nog een dag of twee aan sidmick: ja heb ik ook al aan gedacht maar is het toch niet denk ik. moet het denk ik weer eerder wegtrekken. maar toch bedankt
Wat ik van mijn huisarts begreep is dat ze voor de 5e ziekte niet perse koorts hoeven te hebben. Dus kan het alsnog zijn. Zou het idd ff een dag of wat aankijken en is het dan nog niet weg ff langs de huisarts gaan.
Er zijn zoveel kinderziektes dus het kan ook heel wat anders zijn dan de 5e of 6e kinderziekte. Er zijn er 100en zijn de HAP laatst tegen mij
mijn dochter het zelfde. (19 april bmr) vanmiddag lichte rode vlekjes op haar buik en vanavond vuurrode vlekken ook op haar borst en 38,7 graden. ik heb vandaag nog op haar lopen mopperen, ze was zooooooooo vervelend, heeft ook veel geslapen en op rare tijden (schaam schaam)
Zelfde zij de dokter laatst ook tegen mij, er zijn meer dan 100 vlekjesziektes en het is voor hun ook vaak moeilijk om te bepalen welke het nu precies is. Misschien inderdaad toch van de prik? Als die vlekjes niet snel verdwijnen zou ik gewoon de HAP even bellen.