Structuur? Ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coconut, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies zo, gaat prima! Ik ga ook pas naar bed als ik moe ben en ik eet ook pas als ik honger heb dus waarom mijn kind niet...

2. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hier ook net als jij, gaat pas naar bed waneer hij moe is, eet wanneer hij honger heeft, badje op verschillende tijden, kan soms in de ochtend zijn maar zoals gisteren was het zo warm hebben we het in de avond gedaan. Gaat dus hier ook heel prima zo en we gaan zo door :D

3. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Merk trouwens dat hij zichzelf een ritme aanleert, want een dag is bijna elke keer hetzelfde, kan er bijna de klok gelijk opzetten wanneer hij honger heeft, wanneer hij naar bedje wilt etc, zoals naar bed gaan voor de nacht, klokslag 20:00u wilt hij gewoon in zijn bedje gelegd worden en is hij gelijk knockout (hihi) tot de volgende dag.

4. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Dan gaat het hier ongeveer hetzelfde. Ze wordt in de ochtend wakker (en wij dus ook), dat is meestal tussen 6.30 en 8. Dan krijgt ze een flesje en een schone luier. Even naar beneden, spelen/knuffelen daarna slapen. Daarna flesje/schone luier. In de middag gaan we meestal weg (boodschappen, op visite, wandelen), daarna weer slapen (flesje ervoor of erna, net hoe lang we weg zijn geweest) en in de avond nog even lekker beneden knuffelen/spelen tot ze moe is om de nacht in te gaan (en nog een flesje, ligt aan de tijd van de vorige fles).
    Badje ligt aan de dag of dat in de ochtend of avond gebeurd.

Er is dus wel een ritme, maar geen vaste tijden. Het ligt er aan hoe laat ze in de ochtend wakker wordt, en hoe lang ze op de dag steeds slaapt. Ik maak haar bijna nooit wakker omdat ze dan echt moe blijft. Flesje hoef ik niet te proberen als ze geen honger heeft, pakt ze dan toch niet.

Ze is altijd vrolijk, slaapt goed en eet goed. Niks te klagen dus.

Gisteren kreeg ik bericht dat ze vanaf december (dan is ze een jaar) naar het kinderdagverblijf kan. Volgens een vriendin die daar werkt is dat een zeer gestructureerde groep waarop alles op vaste tijden gebeurd :$. Toen kreeg ik het benauwd haha en vroeg me af of ik nu zo ontaard ben dat ik geen vaste tijden hanteer :(
    Maar volgens mij valt het wel mee.

5. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo gaat het hier ook ongeveer. Niet op de tijden van de klok, maar meestal zit er wel een vast aantal uren tussen de slaapjes en de voedingen zeg maar (meestal na 3,5 tot 4 uur weer honger en meestal na 2 uur wakker weer naar bed toe).

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook zo hoor... er zit geen vast ritme in maar vaak loopt alles wel vanzelf een beetje hetzelfde...

Ach ik vind het nu ook niet belangrijk, pas als hij dadelijk naar school gaat vind ik het belangrijker worden..

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, super toch dat het zo lekker gaat en jullie en de kleine het fijn vinden zo! Beter kan niet :D!

Hier ook geen schema van om 10 uur dit en om 12 uur dat, maar vaak loopt ons ritme gewoon redelijk hetzelfde, kinds worden altijd wel ergens tussne 6.00 - 8.00 wakker, dan 'ontbijt', even spelen en aankleden en dan ergens rond 9.00 - 10.00 fruit eten (ligt eraan wanneer ze wakker geworden zijn, is dat rond 6 dan is het fruit eerder dan wanneer ze rond 8 wakker zijn ;)) en ergens tussen 11.00 en 13.00 eten we een boterham daarna zijn ze vaak allemaal moe en gaan dus naar bed, maar soms de een gewoon wat eerder dan de ander enzo, wakker worden is ook altijd weer om een andere tijd, maar het ritme van wat drinken evt wat eten enzo gaat dan gewoon net als elke andere dag weer rustig verder, of dat nu om 14.00 of om 16.00 is ;)!

En strikte tijden op het kdv, denk dat het ook wel iets genuanceerder gebracht mag worden en je hier best met het kdv over in gesprek kan. Tenminste, mag toch hopen als hun schema zegt 13.00 naar bed en kinderen zijn nog niet moe dat ze ze dan niet naar bed brengen ;)! Maar daar kan het kdv je vast meer uitleg over geven, zou gewoon eens een gesprek aanvragen over hoe dat allemaal gaat bij hun ;)!

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Gestructureerd is op zich wel positief vind ik. Dan komt de groep in mijn ogen stabiel over.. Natuurlijk wordt er naar een kind gekeken. Maar er wordt dus duidelijk structuur aangeboden en kinderen van een jaar kunnen dat ook prima aan. Misschien in het begin wennen, maar kinderen willen dit op een gegeven moment ook... Ze lopen zelf al naar de tafel als het etenstijd is.. Vragen naar een speentje als ze moe zijn enz...
    Dit gaat zo in het ritme mee, dat kinderen er in mijn ogen zelf ook behoefte aan hebben. En dan nog kan het anders zijn als thuis hoor... Kinderen hebben al vroeg door waar ze zijn en hoe het gaat...

Deel Deze Pagina