Dag dames, Ik zit er over te denken om één muur in de babykamer te behangen met een kleurrijk behangetje. Op de andere drie muren wil ik graag structuurverf. Vriend zit het niet zo zitten. Zegt dat het moeilijk weer te verwijderen is en is bang dat het kindje er zich aan kan bezeren. Graag zou ik wat ervaringen willen horen. Wat zijn de voor- en nadelen? Alvast bedankt voor het delen van je mening!
Ik ben er ook niet zo een fan. In onze oude huisje hadden we dat ook in onze slaapkamer. Daar hadden we niet zoveel ruimte, dus kwam wel eens voor dat ik er per ongeluk tegen aanliep en dat doet inderdaad zeer en/of het beschadigt je kleding. Dus alleen daarom zou ik het dus niet doen voor in de baby/kinderkamer. En je kan er verder ook vrij weinig met structuur. Als je een keer je muur een ander kleurtje wil geven, moet je wel heel goed verven om alles goed te dekken en een behangetje gaat ook niet. Daarnaast vind ik het ook gewoon niet mooi. In onze nieuwe huis hadden de oude bewoners dat ook in alle kamers gedaan. Heb gelijk alles glad laten stucen en ben er echt superblij mee! Ziet er zoveel mooier en strakker uit. In de babykamer heb ik een muurschildering laten maken. Dat had met structuur niet gekund.
Het hoeft niet persé structuurverf te zijn. De muur is niet helemaal egaal, dus alleen muurverf wordt niet mooi denk ik. Misschien is helemaal behangen dan wel de beste optie.
Ahhaaaa! Daarom Dan is behang misschien een betere optie. Nog makkelijker aan te brengen en zo ook weer te verwijderen als je iets anders wilt, toch?
Behang is ook zeker wel een optie Maar was benieuwd naar ervaringen met structuurverf. Krijgt mijn vriend toch zijn zin
Wij hebben structuurverf in de baby kamer, niks aan de hand wat mij betreft, onze muren waren ook heel hobbelig en wij vinden het wel mooi!
Ik zou voor behang gaan. Ook om wat al gezegd word, heb er ook jeugdtrauma's aan overgehouden! Vind het gevaarlijk voor een kinderkamer..
Wij hebben structuurverf en daar over heen latex oid. Wij hebben alleen wel gekozen voor een niet te grove korrel en dmv de manier waarop aangebracht kan je t ook zo doen dat t enkel bobbelig is. Geen problemen mee dus
Wij hebben behang gekozen wat op structuur verf lijkt. Maar dan voor onze woonkamer in de flat, hij staat nu te koop en een hoop mensen zeggen ; goh, wat mooi gestucte muur Veeeeel goedkoper (wij hebben het bij de Hornbach gehaald, veel keuze) en omdat het behang is is het niet ruw
Bij ons is vrijwel alles gestuuct, vriendlief is er weg van. Het is wel erg netjes en strak moet ik zeggen. Dochter heeft zich nog nooit pijn gedaan aan de muur, ik daarin tegen wel haha.
Ook hier het hele huis gestructuurd. Voor muren die niet heel egaal zijn is het ideaal: het ziet er strak uit! Ik zou niet voor een grove korrel kiezen. Als je er dan tegen aan loopt beschadig je idd sneller kleding of kan je je zelf pijn doen. Hier nooit problemen mee gehad (fijne korrel). In de toekomstige babykamer hebben we 1 muur met een kleurtje gedaan over de structuur heen, dekte in 1x prima. De rest is allemaal wit. We willen nog wel graag iets met een printje op die kamer, dus gaan we waarschijnlijk een dunne mdf plaat behangen, en die achter de commode plaatsen (zodat het er aan de zijkant en bovenkant boven uit steekt).