Babyfoon...Wat zouden jullie doen?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Felice88, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Hallo allemaal,

Ik kan via marktplaats de prenatal babyfoon pb-03D voor 20 euro kopen. Nu twijfel ik want kan er niks op internet over vinden (recenties e.d.). Ziet er prima uit, maar blijft natuurlijk een gok.

Ik lees overal geweldige verhalen over de alecto, die ook als best uit de test komt. Dus twijfel nu heel erg, voor 20 euro een goede babyfoon (met terugspreek functie en 250 meter bereik) of een nieuwe, duurdere met allemaal snufjes e.d......;)?!

Alvast bedankt voor jullie meningen/tips :)

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    kan zo snel even de babyfoon waar jij het over hebt niet vinden via google. Geen idee wat erop zit etc. Maar wij hebben 2 alecto dbx babyfoons zowel de dbx-57 (29,- bij babydump) en de dbx-85 (49,- bij babydump, maar ook zie ik ook regelmatig voorbij komen voor 40,- bij blokker en kruidvat etc). Deze werken ook prima. Het is maar net wat je zelf voor functies wilt en of je het vertrouwd via mp :).

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Het probleem met andere merken (dan avent en alecto) is dat ik nooit zo goed weet hoe betrouwbaar de metingen zijn hoe ver het bereik is. En dat was voor ons (naast storingsvrij) heel belangrijk. Wij hebben daardoor gekozen voor een avent, omdat die door de consumentenbond als beste getest is.

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Oh, en tweedehands ook. Die avent die wij nu hebben (philips avent scd 525) is nieuw 80 euro en ik heb hem voor 30 euro van MP.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Let bij 2e hands op de accu/batterij. Deze is vaak op of bijna op. Om deze reden hebben wij voor onze kinderen een nieuwe gekocht door langdurig op de lader staan. Dit soort dingen wil ik gewoon betrouwbaar en goed hebben. Overigens kan ik je de DBX-89 van Alecto ook wel aanraden, erg goed ding. Maar ook de andere varianten van Alecto zijn prima. Ook hebben wij de DBX-88 gehad en zeer tevreden over.

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Alecto zou ik zowieso nooit doen, vaak staat er bij alecto een bereik van 300 meter, nou die van ons kan nog niet eens 40 meter en dan piept hij al, hoor er veel mensen over.

7. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik heb nu een babyfoon gezien op marktplaats voor 20 euro. Een philips avent scd480.
    weet iemand of dit iets is??

Ik hoor het graag!

8. MamaPeetje

Alecto is echt niet slecht hoor. Kijk maar eens op sites als Kieskeurig.

9. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Wij hebben een Alecto van de Kruidvat! Was €30,- en we zijn super tevreden!
    Geen problemen met de afstand! Nemen hem wel eens mee naar de buren, en dan doet die het nog prima!

Zitten nog verschillende functies op ook, namelijk:
    - Dect
    - Terugspreekfunctie
    - Geeft babykamertemperatuur aan
    - Kan 5 'slaap'liedjes afspelen!

10. MamaPeetje

11. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    ik zou niet voor heel veel snufjes gaan hoor :)

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Joh, ik zou het gewoon doen. Ik durf het bijna niet te zeggen, vanwege het risico dat ik hier gelyncht wordt, maar het is maar een babyfoon hoor! Het enige dat ie moet kunnen, is geluid op de babykamer laten horen op de huiskamer-unit en dat is iets dat je kunt testen voor je 'm koopt.

Wij hebben er eentje van 15 euro (toendertijd in de magazijnuitverkoop van het kruidvat) en de andere functies dan het doorgeven van geluid gebruiken we nooit. Ja, mijn man gebruikt de terugspreekfunctie wel eens om mij te laten schrikken door er heel hard in te gillen, als ik boven mijn dochter verschoon ofzo... :D

13. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ik zou zelf zoiets niet via mp kopen..
    Als het dan toch niet werkt of na 1 maand al stuk is, heb je niets.. Doe mij maar in de winkel met garantie.
    Als je ze op aanbieding koopt heb je ze ook vaak heel goedkoop.

14. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb alle reacties met vriendlief doorgelezen en we hebben besloten dat we dan inderdaad voor 40 euro meer beter een nieuwe kunnen kopen waarvan we zeker weten dat het goed is.

Bedankt voor het meedenken dames :)!!!

Deel Deze Pagina