Stuc werk; is dit normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    20 cm?? neem aan dat dat een foutje is.
    Bij ons niet van die vlekken, maar ik kan me er bij een dikke laag en lange droogtijd wel iets bij voorstellen.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ja 20 cm. De woning is enorm oud en achter het stuc werk zit direct de muur (bakstenen).

Heb net gebeld. De man aan de telefoon klonk een beetje geschrokken en ze bellen terug om een afspraak te maken wanneer er iemand langs kan komen.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    20 cm stucwerk?? Dat moet dik 8-10 weken drogen.

Hier 2 cm stucwerk en dat duurde al 3 weken, ook doordat het in de winter is gestucd.

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Twintig cm is mega dik. Dat duurt effe met drogen. Wij hadden 3 centimeter en dat duurdal een week.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Onzin. Ligt aan hoe dik de laag is en wat de weersomstandigheden zijn. Een laag van 10 cm is niet zo snel droog als ene laag van 1 cm.Dat is nogal logisch.

Hier was het na 3 weken pas droog. Is in november gestucd.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 20 cm had onze stucer echt nooit accoord gegaan. Denk dat deze vlekken gewoon van het vele vocht komt. Wat niet wil zeggen dat het nu niet droog is overigens. Denk doorgekomen van de oude muur eronder (vergelijk het bij lekkage. Ookal lekt het schoon kraanwater, na opdrogen heb je toch bruine kringen).

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook een oud huis wat in de winter gestucd is. Sommige plekken moesten ook dik gedaan worden (10 cm) en dat duurde 3-4 weken voordat het droog was. Nog even geduld hebben dus. Het bedrijf kan natuurlijk altijd komen kijken, dat kan geen kwaad. :D

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Als ik even mag inbreken met een vraagje over stucen. Bij ons is met de hand gestuct tegen een hele schappelijke prijs (volgens de stucer). Zo op het oog ziet alles er strak en recht uit. Echter met bepaald licht zie je soms toch wat golven her en der. Het stomme is dat je dit met de hand nauwelijks tot zelfs niet voelt, alleen met bepaald licht zie je het soms.
    De stucer zegt dat dit normaal is wanneer er met de hand wordt gestuct. Ze kunnen niet een complete muur kaarsrecht en waterpas krijgen. Dit kan wel maar dan gaan ze anders te werk waardoor er ook een veel hoger tarief tegenover staat.

Mijn vraag aan jullie, zou dit kunnen kloppen en herkent iemand dit "probleem"?

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook met de hand gestuuct. Kaarsrecht hoor! Geen bobbels/bulten.
    maar misschien hebben wij niet dat speciale licht 😉
    Mag ik vragen wat het schappelijke tarief was?

10. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Wij hebben de zolder ongever 6 weken geleden laten stucen, met veel luchten was dit echt een week of 3 geleden helemaal droog en mooi wit, zonder vlekken.
    Ik heb er verder geen verstand van maar dit zou bij mij wel alarmbellen doen rinkelen.

11. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goh. ;) als je het over normaal stucwerk hebt dus 2 a 3 cm hoort het na een week droog te zijn met goede ventilatie.
    Hier was het na een week toch echt droog dusja. Manlief zelf gedaan dit is namelijk zijn werk en doet dit dagelijks.

12. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Wij hebben met verschillende stucers gesproken en die zeiden allemaal ook toch zeker 2 weken aan te houden (in de zomer! In het najaar waarbij het buiten ook nog vochtig is kan dit langer zijn). Het kan wel droog ogen maar in de muur kan toch nog wat vocht zitten of zo iets. Weet niet meer precies hoe het zat maar als je te vroeg gaat verven heb je kans dat deze dus niet hecht, ook al oogt het droog.

13. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ja dat mag je vragen :)
    We waren 1300 kwijt voor de muren en plafonds van de complete benedenverdieping. Dus Woonkamer, keuken, toilet en gang.

Dit vonden wij dus een schappelijke prijs maar misschien is het alsnog normaal :)

Ik doel dan met name op bepaald lichtinval of licht van die schemerlampjes.
    Zo overdag of met het normale licht aan ziet het er gewoon strak uit.
    Het zijn ook niet het bobbels maar meer van die, hoe moet ik het noemen, rimpels/vouwen/golven. Als je met je hand erover wrijft voel je het ook niet of maar een heel ietsiepietsie. Het ziet er dus heftiger uit dan dat het aanvoelt.

14. Babypink

Babypink Lid

14 jun 2015
    93
    1
    8
    NULL
    NULL

Heeft hier toch ook echt langer geduurd hoor, ik denk een week of 2 à 3 (weet niet meer precies, 5 jaar geleden)
    En dat was in mei, ontzettend mooi weer toen en we hadden 2 flinke ventilatoren staan. Bewegende lucht zou sneller droger als stilstaande lucht.
    En er was ook wel degelijk verschil tussen de bestaande muren en de nieuw gemetselde muren (aanbouw)

15. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry dames hier het hele huis gestuct maar een week was het droog.
    Zal best dat het bij een dikke laag 2 a 3 weken duurt.
    Ben blij dat ik dat probleem niet heb gehad. Lijkt me irritant zolang niks aan je muur kunnen doen.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nou zeg dat! :D Mijn wasmachine en vaatwasser staan vol met borden, kopjes incl deel van mijn eettafel. En natuurlijk een deel van de boodschappen staan her en der...

Leuk..... not!:p

Deel Deze Pagina