Veel vakantiedagen, welke werkgever/bedrijf?

Discussion in 'De lounge' started by Nadien, Dec 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadien

Nadien Lid

Sep 12, 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden, een tijdje terug was er een onderwerp over het aantal vakantiedagen / weken die men had. Er stonden nog heel wat banen bij (buiten onderwijs) die meer dan 5 weken hadden.

Nu ben ik me aan het orienteren op een andere baan, kom nu uit het onderwijs, en met twee kleine kindjes vind ik het toch wel heel lekker om iets meer dan 5 weken vakantie te hebben.

Dus, hoeveel weken heb je en waar werk je??? Wie weet doe ik inspiratie op!

Groet,

Nadien!

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bank en verzekeringswezen hebben heel veel vrije dagen

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Overheid heeft veel vrije dagen

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik zit net onze cao er op na te kijken, maar als je 36 uur per week werkt en je bent jonger dan 34 jaar is het 27 dagen per jaar.

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou dat valt ook wel weer mee...
    190 uur bij een 36 urige werkweek... = 5,27 week... (Bank met oranje leeuw)

Je kan trouwens nog wel 2 weken kopen maar dat gaat ten koste van je 13e maand of wintstuitkering.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ga je werken om de vrije dagen dan?

de meeste beroepen hebben gewoon 4 of 5 weken vrij. dat is nou eenmaal zo. degene die meer vakantieweken hebben moeten wel vaak in eigen tijd nog werken zoals in het weekend of savonds

7. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Mijn man werkt bij DSM en ze hebben een regeling dat als je een jaar lang niet ziek bent geweest krijg je er zoveel verlof dagen bij. Hij heeft totaal in een jaar 53 verlofdagen. Maar ben je 1x ziek dan ben je ze de extra verlofdagen het jaar erna kwijt. Je begrijpt er zullen zich weinig mensen ziek melden als ze zich niet lekker voelen maar een verlofdag pakken of zelfs komen werken.

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij de regering had ik trouwens contract voor 36 uur maar werkte 40 uur. Die 4 uur per week kreeg je dan als verlof erbij. Totaal 5 weken extra. Maar dat was alleen bij fulltime dienstverband.

9. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

De meeste vrije dagen heb je als je voor het beroep BTM kiest.... :D

10. Milujem

Milujem Niet meer actief

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

btm?:(:D waar staat dat voor

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ow iets van bewust thuisblijfmoeder!

13. Nadien

Nadien Lid

Sep 12, 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bewust thuisblijf moeder?? Dat gaat hem financieel niet worden en zou ik niet willen.

Nee, ik werk niet voor de vrije dagen, maar een beetje extra weken dan die 4 a 5 per jaar, vind ik wel heel lekker! Als ik dan op deze manier wat gerichter kan zoeken is dat heel fijn!

Bedankt alvast voor alle reacties!

*Gaat op vacature jacht*

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Toen ik bij de overheid werkte had ik 7 weken per jaar:)

Maarrrr ik mocht ze niet aaneengesloten opnemen en in de zomer mocht ik maar 3 weken vrij.

En dat was op basis van fulltime ban 40 uur pw

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk in de thuiszorg als verzorgende en ik heb ook 7 weken per jaar en ik werk eigenlijk 16 uur per week maar dat is altijd meer en die dagen/weken kan ik ook weer opnemen erg fijn!
    In de zomervakantie mag ik niet meer dan 3 weken opnemen maar dat is logisch.

16. Darlagirl

Klopt ;)

17. Darlagirl

Je kan bij veel bedrijven toch ook onbetaald verlof opnemen, is dat geen optie ?

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik werk voor de overheid (gemeente) maar heb gewoon 4,2 weken. Dus echt niet heel erg veel. Komt wel een dag extra bij als je 30 wordt. En dan hoe ouder je wordt hoe meer dagen er steeds bij komen. Wij mogen wel vakantiedagen bijkopen van eindejaarsuitkering of vakantiegeld als we willen.

19. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh? Niets van gemerkt....
    Dat geldt nl alleen als je 40 uur werkt! De overheid biedt nl standaard 36-urige contracten aan, waarbij je er voor kunt kiezen om 40 uur per week te werken. Je bouwt dan per week 4 uur extra verlof op.

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Bij 'mijn'overheidsinstantie mag je ook bij een werkweek van minder uren gewoon compensatieuren opbouwen. Ik werk 24 uur plus 2 uur compensatie en dus heb ik dan 12 dagen per jaar (makkelijk gerekend) extra.

Share This Page