Sinds enkele dagen heb ik last van keelpijn, hoesten, schorre stem, slecht slapen etc.. Klassieke verkoudheid dus 😐.. Maar vandaag na het werk kreeg ik echter ook last van oorpijn en een opgezette klier. De pijn straalt ook door naar het einde van mijn tong wat ervoor zorgt dat praten zelfs pijn doet (en gelukkig hou ik helemaal niet praten ) Nu mijn vraag: Dit zijn absoluut geen klachten om mee naar de huisarts te gaan, maar wat werkt wel? Op internet kom niet veel verder dan pijnstilling, koude drankjes/ijs, rust en uitzieken. En dan vooral voor de oorpijn, dat is best pijnlijk. Heeft iemand de gouden tip voor mij? Misschien iets uit oma's tijd? Alle tips zijn welkom!
Drukkende oorpijn, keelpijn en zeer hoofd (wangen, neus, ogen) zijn bij mij klassieke hooikoorts klachten. Ik gebruik hiervoor 'gewoon' de hooikoortspillen van de kruidvat. Misschien proberen?
Dank meiden voor de reacties. @Youtan: Hooikoorts zou kunnen (ik heb ook hooikoorts), maar deze klachten herken ik niet vanuit mijn allergie. En omdat mijn zoontje vorige week flink ziek was, vermoed ik dat het om een virus gaat. Maar ik kan het altijd proberen 😉 Sidmick: Keelspray, nooit van gehoord, maar zeker de moeite waard om te proberen! Thanks! @ Suus02: Paracetamol en brufen ingenomen en ik merk inderdaad al wel wat verschil. Pijn blijft nog wel, dus inderdaad een spiegel opbouwen en kijken of het beter gaat.
Ik kende het ook niet maar kreeg het als tip van iemand nadat ik al 10 dagen keelontsteking had en koorts. Kon diegene wel zoenen zo een verlichting gaf het
Als je last van je oren hebt, kun je het beste neusspray gebruiken. En dan niet die zoutoplossing, maar de echte. En verder inderdaad paracetamol. Voor je keel zou ik gorgelen met gezouten water ( heel vies, ik weet het) en tegen de pijn vooral koud drinken of een waterijsje.
Voor je oren neusspray (xylo... Niet de zoutoplossing) Voor je keel trachitol. Dit is antibacterieel en werkt tevens verdovend.
Neusspray idd, goeie tip. Ijsjes en gorgelen (niet fijn, wel effectief hoop ik... 😐 Morgen maar flink inkopen doen bij de apotheek 😊
oorontsteking | Lifechiropractie Dit! Mijn zoontje heeft er inmiddels 17 ontstekingen opzitten en dit werkt echt heel goed icm pcm
Dank jullie wel voor de tips! Nu ben ik inmiddels de longen uit mijn lijf aan het hoesten, laten we hopen dat verkoudheid op z'n retour is....