hoi, ik ben een meisje van 17 en zit met een heleboel vragen. laatst, 3 augustus om precies te zijn ben ik mijn pil vergeten. nu vond ik op internet dat als je je pil in je eerste week vergeet (wat het geval was) en je in de vijf dagen ervoor naar bed bent geweest (wat ook het geval was) dat je dan grote kans hebt om zwanger te zijn. ik kwam er spijtig genoeg te laat achter dat ik mijn pil vergeten was en heb dus geen morning after pil kunnen nemen. nu zit ik dus vol ongeduld te wachten tot ik kan testen, dat is volgende week denk ik? nu heb ik dus al hard zitten nadenken over wat ik moet doen als het zo is. mijn vriend zegt dat hij er echt nog niet klaar voor is en dat hij het echt niet ziet zitten dat ik het kindje zou houden. ikzelf wil het wel houden, abortus kan ik niet over mijn hart krijgen. nu zit ik natuurlijk wel weer met het probleem dat ik dan net zou bevallen als mijn eindexamens eraan komen. Heeft er iemand misschien een beetje raad of gewoon een reactie op mijn verhaal? Xx ik
Normaal heb je 15% kans om zwanger te worden als je op het goede moment vrijt zonder bescherming. Het is dus niet zo dat als je 1 pil vergeet, dat je dan `zo goed als zeker zwanger bent´. Sowieso zou je het de dag erna gemerkt hebben als je de volgende pil genomen hebt, dan was je nog op tijd voor de morning after. Anyway: wachten tot je stopweek, dan een test doen en verder na denken. Je kunt nu nog niets beslissen, het is nog zo hypothetisch allemaal. Succes!
Nou eerlijk gezegd denk ik dat die 'grote kans om zwanger te zijn', wel meevalt. Vooral als het om 1 pil gaat. En volgens mij gaat het er niet om of je vóór die dagen sex hebt gehad maar daarna. Ik denk eigenlijk dat je beter even de test af kan wachten voor je je er al helemaal op in gaat stellen. Natuurlijk kán je zwanger zijn, maar zo verschrikkelijk groot is de kans ook weer niet. Als ik elke keer zwanger was geworden als ik mijn pil was vergeten dan had ik al 20 kinderen gehad ofzo Tsja over hoe je het moet doen met school kan ik je geen advies geven, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit meer een zorg is voor later als je wel zwanger blijkt te zijn.
hoi hoi, ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten, maar was toen niet zwanger, gelukkig. mijn huisarts zei dat een pil in de 1ste week vergeten idd een grote kans op een eisprong geeft. je kunt in je stopweek gewoon ongi worden, ook al ben je evt. zwanger, dat komt door de pil. NA je stopweek kun je pas testen. mocht ik wel zwanger zijn geweest had ik het kindje overigens gehouden, maar achteraf ben ik blij dat het niet raak was, want ik moet er nu niet aan denken nog contact te moeten hebben met mijn ex, maar das persoonlijk succes!
danku voor jullie reacties, t zal inderdaad gewoon afwachten worden maar t blijft echt voortdurend door mijn hoofd spoken
De kans dat je zwanger bent is echt niet zo groot... Dus ik zou het eerst maar eens afwachten inderdaad. Daarna zal ik je informeren over het student gedeelte als dat nog nodig blijkt te zijn
Toevallig was mijn zusje pas geleden ook haar pil vergeten, en die avond sex gehad.. heb haar even goed bang gemaakt ( slechte ik ) en haar naar de apotheek gestuurd voor de morning afterpil. Tegenwoordig is die alleen nodig als je min. 2 dagen achter elkaar de pil vergeet, en die kan je idd binnen 72 uur innemen. Ook al was mijn zusje maar 1 pil vergeten, ze was zo geschrokken van mij dat ze toch maar de morning afterpil heeft meegenomen. Zou me dus niet te veel zorgen maken, hoe meer jij gaat stressen, hoe meer je lichaam er op reageerd waardoor je menstruatie ook kan uitblijven.
Oei, spannend hoor. De kans is evenwel niet zo heel groot, maar mocht het toch zo zijn, dan zul je zien, komt ook wel weer goed. En nu lijkt het misschien heel raar, maar wat als je je examen een jaartje moet uitstellen? Geeft toch niet? Er zijn ergere dingen... Succes met wachten!