last van ribspieren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door princesje83, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ben vandaag bij de vk geweest, alles was goed en kindje goed gegroeid, maar nu vertelde ik haar dat ik zo snel pijn aan mijn ribben heb met zitten en op mijn zij liggen...
    Toen zei ze dus dat dit klinkt als mijn ribspieren die overbelast zijn en at ik daar creme voor mag gebruiken. cardiflor of tijgerbalsem...
    hebben meer as mama's hier last van en wat hebben jullie gedaan om het tegen te gaan / te verminderen ?

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    niemand?
    heb net ff gegoogeld maar cardiflor zal ht niet zijn dit is tegen eczeem... ik zal die naam wel weer verkeerd onthouden hebben maar vraag me wel af of je uberhaupt tijgerbalsem mag gebruiken....

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Moet Spiroflor zijn denk ik?
    Op de site van VSM staat dat in principe alle homeopathische producten kunnen worden gebruikt tijdens de zwangerschap, maar dat je altijd even goed de bijsluiter moet lezen om dit zeker te weten.

Sterkte met de ribpijn, klinkt vervelend!

Groetjes, Wendy

4. ja ik heb hier ook heel veel last van maar bij mij komt het omdat het kindje nog in de stuit licht en met het hoofdje rechtsbovenin zit constant tegen mn ribben te drukken dus daar heb ik heel veel last van maar ik moet het nog tegen de dokter zeggen kijken wat ie zegt
    het is in iedergeval heel lastig

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @ wenniepenny: ja zal idd spiroflor zijn geweest.. hihi, lekker handig als al die namen eindigen met flor ;) vooral als je zo vergeetachtig bent!
    maar bedankt!

@sarine2: ons kindje ligt idd ook nog in een stuit, beweegt wel veel hoor maar ligt het liefste met zijn hoofd links of rechtsboven... is niet altijd even prettig nee.....
    Ik heb ook pijn bij de ribben aan de zijkant, meer richting mijn rug toe, heb jij dat ook?

6. ja dat heb ik ook indderdaad
    en ook wel eens in mn rug zeg maar mn rib op mn rug
    heel erg vervelend

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ben ik in elk geval niet de enige! ;)

ben benieuwd wat de dokter te zeggen heeft tegen jou sarina!

succes er verder mee, hopelijk wordt het minder als je kindje uit zijn/haar stuitligging wil komen!

8. ja ik hoop het ook
    maandag moet ik voor controle als ik er aan denk zal ik tegen je vertellen wat de dokter zei

jij ook suxes ermee

gr mij

9. ankie1988

ankie1988 Lid

4 feb 2008
    9
    0
    0
    student/werkloos
    omg. tilburg
    hej meiden

ik heb hier sinds 2 dagen ook last van. heel veel last van me ribben en me rug. Ik ben nu 31 weken en het kindje ligt ook in stuitligging. hoofdje zit meestal in het midden of beetje naar rechts.. maar kan je hier de hele zwangerschap nog last van hebben of niet? want iedereen zegt tegen mij ook dat ik best wel zwaar draag, dat ik n grote buik heb.. en de tijgerbalsem kan je dus ook gebruiken? want die heb ik thuis nog wel ergens staan.. jullie ook nog sterkte... ff hopen dat t kindje dan maar snel draait he! x ankie

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hoi Ankie!
    vervelend he.... zal dan misschien toch wel met die ligging te maken hebben! mijn dochter lag altijd met haar hoofdje naar beneden en bij haar heb ik er ook nooit last van gehad....
    Of je die tijgerbalsen mag gebruiken weet ik niet zeker. De vk zei het tegen me en die zou het wel moeten weten denk ik maar ik heb niet voor de zekerheid gevraagd of je dit wel echt mag gebruiken tijdens zwangerschap... (ik wil altijd alles zeker weten ;) )
    Nou laten we met z'n drieen gaan duimen dat ze gaan draaien! :)

11. ja ik denk zelf ook dat het door de stuit komt
    want een hoofdje is natuurlijk best hard en billetjes zijn wat zachter
    dus laten ze die billen gauw de lucht in doen haha
    ik heb wel eens gehoord als het met 34 weken nog niet goed licht dat ze het dan proberen te draaien nou ik ben volgende week 34 weken en ik moet naar de dokter dus hopen dat ie het probeert al doet dat wel zeer zeggen ze maar ja dat is even en als het dan draait heb ik als het goed is ook geen last van mn ribben meer

nou jullie ook allemaal suxes ermee want ik weet hoe lastig en hoe pijnlijk het soms kan zijn

doei doei

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden,

Hier ook al weken (maanden :( ) last van mijn linker tussenribspier.
    Voordat ik zwanger was had ik er ook wel eens last van, vooral bij lange autoritten.
    Maar nu is de pijn soms zo erg dat ik bijna niet meer kan werken. Of slapen. Vandaag mijn laatste dag en dan verlof, dus dat eerste is gelukkig opgelost :D
    Paracetamol helpt trouwens niet. Blijkbaar is de spier nu ontstoken/geirriteerd geraakt omdat mijn ingewanden de ribben naar buiten duwen.
    Mijn kindje ligt niet in stuit, dus daar ligt het bij mij niet aan.
    Vooral als ik langs achter elkaar sta (op het werk of bij het koken bv) of lang in een bepaalde houding moet zitten is de pijn echt vreselijk.

Op zwangerschapsgym zeiden ze dat ik me moest laten doorverwijzen naar een osteopaat.
    Lijkt me niet dat spiersmeersels mij gaan helpen, het zit namelijk zo diep.

Ik wens niemand deze zwangerschapskwaal toe, en ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn! Hier hopelijk over een week of 6 ;)

13. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn kindje lag al sinds week 25 niet meer in stuit, maar ik heb tot mijn kindje was ingedaald in week 33 enorme last gehad van pijn onder mijn ribben! Succes!

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    waar voel je dit dan ? onder je borsten ? dan weet ik wel wat je bedoelt ....ik gebruik er alleen nog niks voor ....

15. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Onder je borst idd, eigenlijk bij mij waar mijn beugel loopt van mijn bh.
    Toen ik jaren terug voor het eerst had, dacht ik dat het mijn hart was :oops:

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja daar ja ! oohh apart

17. ankie1988

ankie1988 Lid

4 feb 2008
    9
    0
    0
    student/werkloos
    omg. tilburg
    ja ik ben komende maandag pas 32 weken... en als hij met de 33 weken niet goed ligt dan moet ik alvast n afspraak maken om een echo te doen en dan gaan ze kijken waarom hij zo ligt en of hij gedraait kan worden.. dus ik ben echt benieuwd.. als het in stuit blijft liggen wil ik toch wel eerst een natuurlijke bevalling proberen als dit mag.. misschien dat me bekken dan niet te ver uit elkaar staan maar daar ga ik niet vanuit...

jullie ook nog succes ermee... hopen dat ie snel mag komen... kan nu niet meer wachten hoe hij eruit ziet haha de deugniet!
    x ankie

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik voel het idd ook bij de beugel van mij bh.. dacht eerst dat het aan een te strakke bh lag maar toen ik die uitdeed hielp het ook niet echt.. helaas...
    ik voel het dus ook vaak aan de achterkant, bij mijn rugribben... echt heel vaag, omdat je kindje daar toch niet zit zou je denken.. en idd ook na lang zitten of staan of in dezelfde houding liggen..

ankie: jij ook succes! hopelijk gaat je kindje snel draaien!

Deel Deze Pagina