Je hebt in ieder geval je vriend en in dit soort situaties leer je je echte vrienden kennen. Soms kunnen mensen je nog verbazen!
In dit soort tijden leer je inderdaad je echte vrienden kennen! Ik ben ook grotendeels verloren tijdens mijn zwangerschap en achteraf ben ik daar eigenlijk ook maar blij mee. Het zijn geen echte vrienden. Je leert vanzelf wel nieuwe mensen kennen, bijvoorbeeld bij een zwangerschapscursus of babyzwemmen etc! Veel succes en geluk! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk
Kijk idd eens voor wat leuke zwangerschapscursussen bij jou in de buurt! Ik heb bij het zwangerschapszwemmen een vriendinnetje leren kennen en ze woont nog om de hoek ook! En je huidige vriende...geef ze even tijd. Sommige mensen zullen je verbazen en anderen...tjs die blijken kennelijk nooit jouw vriendschap waardig te zijn geweest. Ik heb me hier in het begin van mijn zwangerschap ook aangemeld voor de club met vrouwen die allemaal in dezelfde maand als ik uitgerekend zijn. (In mijn geval de mei 2014 mama's) Ik geloof dat er elke maand weer een start en daar kan je ook ontzettend leuk je ervaringen uitwisselen en kletsen. T komt goed meis! Koppie op en kies voor jezelf!
Gefeliciteerd! Het is een zeer onzeker tijd, zeker ook die eerste weken. Je bent zwanger, je hebt alle symptomen van een zwangerschap want je bent moe, misselijk, je lichaam begint te veranderen... Maar eens je je kleintje gaan voelen bewegen in je buik, dan pas ben je écht zwanger en dan verandert alles! Althans zo ervaarde ik het toch. Eerst ben je zwanger van het idee zwanger te zijn maar vanaf het eerste schopje wordt dat idee werkelijkheid, je kan contact maken en je kan echt leven met je buikbaby, niets wat mooier is. Het enige wat ik wel vind ik dat het geen goed idee is dat je vriend van studie verandert enkel en alleen omwille van jullie kindje. Vooral omdat je niet in een situatie wil komen waarin hij het je later kan kwalijk kan nemen dat hij niet van zijn leven heeft kunnen maken wat hij ervan wilde maken. Dat gaat ooit wel eens ter sprake komen en ik hoop dat hij het nooit 'voor je voeten gooit', maar de ervaring leert mij dat zo'n zaken altijd gebruikt worden in ruzies of discussies. Ik zou hier toch zeker goed over nadenken en heel erg goed over praten. Goede afspraken maken de beste partners
Oh en die bevalling: Mijn man stond met zijn mond open te kijken naar mijn bevalling. Hij voelde zich zo klein! Nadien is hij overal zo trots als een gieter gaan vertellen hoe trots hij wel niet is op me en hoeveel meer respect hij heeft gekregen voor me. Hij kan nog steeds niet geloven dat ik dat heb gedaan. En de seks en is terug wat het was, down under is alles genezen, zelfs na een knip van 6 hechtingen. Mijn borsten zijn wel wat elasticiteit kwijt en mijn buik ook maar hij vindt dat ik nu een échte vrouw ben, terwijl ik ervoor eerder een meisje was
In Utrecht kom je vast wel in contact met aanstaande moeders hoor! Ga hier eens kijken! Borstvoedingcafé Wanneer: elke donderdagochtend Tijd: 10.30 - 12.00 uur Waar: Zin[inn], Goeman Borgesiuslaan 77, Utrecht Kosten: entree gratis (consumpties op eigen kosten) Elke donderdagochtend kunnen voedende en/of zwangere vrouwen elkaar van 10.30 - 12.00 uur ontmoeten in Zin [inn] (voorheen Brasserie Borgesius) aan het Goeman Borgesiuslaan 77 in Utrecht. De entree is gratis en je hoeft geen afspraak te maken. Zin [inn] is goed te bereiken met fiets, auto en openbaar vervoer ( naast Vogelenbuurt en het belastingkantoor). zie website cafe: Restaurant Zin[inn] | Utrecht Wat jullie opleiding betreft: de veiligheid van een onderwijsbevoegdheid is handig, maar als musicus heb je wel het voordeel van eigen baas zijn en flexibele werktijden (mijn zus heeft conservatorium, en kinderen, vandaar dat ik dat zeg)
Hoi meid, Ten eerste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Helemaal top dat je bij de echo had gehoord dat alles goed is. Ik heb je verhaal net gelezen en het raakt me, er zit zoveel gevoel in je verhaal... Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt, je had het niet gepland en ineens ben je zwanger. Laat alles lekker op je afkomen en geniet van deze tijd. Er groeit een mensje in je! Natuurlijk is het tijd om het eea te regelen, misschien een andere huisvesting, je vriend is al bezig om een studie te zoeken met meer zekerheid. Top toch? Jullie zijn goed op weg, ook al zijn jullie er nog niet, het komt wel goed. Geef je onzekerheid de ruimte en laat soms eventuele tranen toe,het is echt niet erg. Misschien een tip voor je vriend: tegenwoordig kun je heel veel studies duaal doen, dat heb ik ook gedaan. Zo werkte ik 32u per week en ging ik 1dag in de week naar school. Mijn volledige studie werd betaald en ik kreeg gewoon een normaal salaris. Ik was toen niet zwanger ofzo, woonde alleen samen, maar hadden wel een koophuis. Nu je zwanger bent en er geld nodig is voor het kindje is dat misschien een goede uitkomst. Succes!
Gefeliciteerd, mamaEva! Ik begrijp je mix van gevoelens. Blijdschap en verdriet lijken soms hand in hand te gaan met zulke grote veranderingen. Ik woon nu sinds een maand in bij mijn vriend/verloofde, twee provincies verderop. Omdat ik zwanger bleek, is het allemaal met twee jaar versneld (wij hebben ook een verse relatie). Het ene moment kan ik ons geluk niet op, het andere moment ben ik erg aangedaan over het nieuwe leven; ik heb mijn studie opgegeven, mijn werk, vriendenomgeving en huis. Wat ik nu doe is moe en emotioneel zijn, en we bereiden ons voor op een tijd met de baby. Ik denk dat we over vijf jaar zeggen: Zoals het ging, was onze weg en we kunnen ons niet eens anders voorstellen. Ik hoop dat het voor jou ook zo wordt. Het is nu veel op je dak. Veel onzekerheid en angst, maar in ieder geval niet de zorgen dat jullie geen goede ouders worden! Ik wens je het allerbeste en een huis vol liefde toe.