Wie weet waar je meidenkleding in grotere maat kan kopen? Dochter is 10 jaar en groot. 1.64cm Van Maat 170/176 past een enkel shirt nog dus die maat wordt hem niet meer. Qua kleding zit ze nu in maat M. Maar dan kom je meteen in dames/puber kleding wat ze niet leuk vind/wat vaak te volwassen is voor haar leeftijd... Ze draagt geen jurkjes/rokjes/bloesjes laag uitgesneden spul. Shirts met een plaatje van een mensenhoofd vind ze ook niks Meer type spijkerbroek, longsleeve (met leuke print), trui.
Zara, mango, we? Heeft ze maat s/m van dames nodig voor de breedte? En word een 170/176 S/M niet veels te lang dan? Bij 164 cm lengte zou je eigenlijk maat 164 kinderkleding nodig hebben, sommige merken vallen kleiner of groter waardoor dat niet altijd klopt maar die kledingmaat is dus een indicatie voor de lichaamslengte bij een kind.
takko heeft ook nog weleens wat.. Mijn dochter is dan wel net 13 - maar kijkt vanaf haar 11e ook bij de dames kleding van takko. Het is niet altijd dat ze wat vind - maar er zit nog weleens wat tussen -en goed betaalbaar sowieso. Hetzelfde geld voor de kik - hoewel die kwalitatief weer wat minder is dan Takko vind ik. Maar wij vinden het altijd wel een leuke winkel om te snuffelen . Jammer dat je online alleen niets kunt zien. De clockhouse lijn van c en a?
Primark, Cars, H&M, C&A, Only, The Sting, Bristol, Pieces, Even & Odd, enz. We bestellen ook regelmatig op Zalando en zijn dan niet erg merkvast, net wat leuk is. Hier was met 1,64m maat 164 ook te klein, terwijl ze alles behalve dik is. Nu met 1.68m draagt ze S en M, is niets te groot.
Dat 164 te klein is snap ik met 164 cm dat is dan erg op de maat /net aan maar maar 170/176 is toch niet te klein? Wat weegt ze als ik vragen mag bij haar 164 cm? Mijn zoon is 178 cm en gaat nu pas Heren maat S/M in. Van broeken past hij nog wel maat 176 maar die zijn vaak te breed dus een Herenmaat 27 valt mooier. Shirts maat 176 vallen juist weer mooier op de schouder, qua t-shirts ging dat afgelopen zomer nog wel, een Herenmaat xs zat perfect maar hebben niet alle merken. Voor zijn lengte en armlengte is een maat M nu perfect maar op de schouders is een XS/ S of 176 dan weer mooier (ik vermoed trouwens als ik een 176 en S op elkaar leg dat ze exact dezelfde maat zijn)
Hier heeft ze 170/176 ook amper gedragen, met die maat past XS/S ook prima en soms mooier, omdat het vaak net wat smaller valt dan 170/176. Met 1,68m oid draagt ze nu dus S/M (broeken past ze 176 wel trouwens, maar anders maat S/36). Misschien ook verschil tussen dames- en herenmaten?
Ze heeft het nodig voor de breedte. Maat S past ze niet en ze houd ook niet van "strak" zittende kleding. Van maat 170/176 past ze nog weinig. Broeken in ieder geval niet meer....
Ik snap het! Lijkt me wel lastig voor die leeftijd om bij de volwassen kledingmaten iets te vinden wat wel nog leuk is voor haar leeftijd.
Sam Friday, Colourful Rebel, America Today, Zara: allemaal zaken waar mijn dochter (is wel iets ouder maar houdt ook van stoere kleding) goed kan slagen in maat XS of S (en ze is nog wat kleiner dan die van jou...)
heb je van de Zara al eens de maat 176 geprobeerd? Want Zara valt over het algemeen breed maar kort en dat zou voor je dochter dan ideaal zijn. Mango heeft dit ook wel een beetje qua pasvorm.
Broeken zou je evt op maat kunnen laten maken in een atelier (die doen herstelwerk maar ook opdrachten) menig tshirt etc. kan je wel (laten) aanpassen op diezelfde manier maar moet maar net zijn wat ze zoekt. Vroeguh had je nog coolcat dat had nu wel een uitkomst geweest. Eventueel de Large? Dat varieert ook nog wel een beetje dat is niet alleen maar heavy metal /gothic spul zeg maar. (hebben ze wel maar denk niet dat ze zoiets zoekt)
Sting, Didi, Esprit, About you Qua merken misschien nog ragwear. Wat duurder maar kwalitatief goede kleding.
Mijn ervaring is dat 170-176 smaller valt dan xs/s. Of kijk ik verkeerd. Hier juist smalle maar lange dochter waarbij xs vaak nog te groot is. Leuke kleding in s en m is even zoeken. Mijn andere dochter slaagt bij bershka en Zara, soms takko en primark
Het verschilt, het blijft goed zoeken. Sommige kleding is net een zak. De Primark heeft mooie smalle dames jeans (maar ook wijdere). Only heeft ook mooie smalle jeans. Qua bovenkleding draagt ze hier alleen maar t-shirts en hoodies. 170/176 heeft ze vrijwel niet gedragen van bovenkleding, was meestal te kort (en qua breedte veelal vergelijkbaar met kleine damesmaten).