Ha meiden, Ik zit er over te denken om psychologie te gaan studeren aan de open universiteit. Ik ben nu fulltime thuis bij mijn kleine meisje. Het lijkt me leuk om iets op te gaan pakken naast het moederen. Ik zat te denken om 1 dag in de week oma in te huren voor oppas, om dan zelf in de bieb te gaan zitten om te studeren. Zodat ik een vast moment heb, ivm de discipline Heeft iemand ervaring met de open universiteit? Zo ja, hoeveel uur per week heb je nodig om een beetje een normaal tempo aan te houden, zodat je geen 20 jaar bezig bent? En wat vind je van de combi met kids? In de toekomst zullen we als dat kan, graag voor een tweede gaan.. Alvast bedankt! liefs, Juul
Hoi, Ik heb zelf geen ervaring met de open universiteit. Twee vriendinnen van mij wel, die zijn beiden afgehaakt.. Het was voor hen te vrijblijvend om echt tempo te maken. Maar ik ken jou natuurlijk niet en misschien heb jij wel een ijzeren discipline. Ik weet dat veel universiteiten ook contractonderwijs aanbieden waarbij je betaalt voor 1 vak. Misschien is dat ook nog een optie? Succes met het maken van je keuze en je studie!!
Ik heb een paar modules gedaan bij de OU. Daarnaast heb ik in deeltijd een volledige universitaire studie gedaan bij een gewone universiteit. Mijn ervaring is dat je voor de OU echt een ijzeren discipline moet hebben om tempo te blijven houden... Ik vond die paar modules echt mentaal veel zwaarder dan een hele deeltijd universitaire studie. De verplichting om naar college te moeten is toch een stok achter de deur... Studeren in combinatie met kinderen is wat mij betreft goed te doen, zeker als je het thuis goed kan regelen (met name tijdens tentamenweken).
Bedankt voor de reacties! En sorry dat ik nu pas reageer, een druk dagje vandaag... @simba: had je al kinderen toen je aan de "gewone" universiteit studeerde? Want ik heb gezien dat deeltijd psychologie in Leiden inhoud dat je 2 dagen per week college hebt, en dan nog studeren. Dat is dan al snel zeker 3 dagen per week, en dat vind ik weer too much. Ik heb wel gezien dat als je een hele studie inclusief master wilt doen, je er wel bijna 10 jaar voor uit kan trekken. Tja, dan moet je je focus misschien iets meer verplaatsen naar module voor module halen. Want het is een lang eind studeren..
Ik heb gestudeerd aan de OU, afgehaakt omdat het vak niet beviel, de OU wel. In principe kun je voor de meeste vakken wel bijeenkomsten volgen, waarbij dan weer een bepaald 'voorbereidings/huiswerkschema' hoort. En voor elke studie is tijd en discipline nodig, alleen moet je hier iets meer plannen. De kosten zijn niet mals, misschien dat dat een stok achter de deur is om toch vakken af te ronden binnen de tijd? Succes met kiezen!
Hey Brit, hoeveel uur per week besteedde jij aan je studie toen? Ik ben daar wel benieuwd naar, of het zoveel uur kost als de OU zelf zegt...
Ik heb voltijds psychologie aan de UvA gestudeerd en dat heeft mij echt niet zo veel tijd gekost. Ik had 1 of 2 colleges per dag (waarvan veel niet eens verplicht) maar het was vooral zelf thuis studeren maar ook dat was goed te doen.
Hoi Steph80! Had je toen al kinderen? En hoeveel dagen per week had je college? Ik wil namelijk niet teveel dagen per week er aan besteden.