Ha meiden, Ik zit er over te denken om psychologie te gaan studeren aan de open universiteit. Ik ben nu fulltime thuis bij mijn kleine meisje. Het lijkt me leuk om iets op te gaan pakken naast het moederen. Ik zat te denken om 1 dag in de week oma in te huren voor oppas, om dan zelf in de bieb te gaan zitten om te studeren. Zodat ik een vast moment heb, ivm de discipline Heeft iemand ervaring met de open universiteit? Zo ja, hoeveel uur per week heb je nodig om een beetje een normaal tempo aan te houden, zodat je geen 20 jaar bezig bent? En wat vind je van de combi met kids? In de toekomst zullen we als dat kan, graag voor een tweede gaan.. Alvast bedankt! liefs, Juul
Hoi, Ik heb zelf geen ervaring met de open universiteit. Twee vriendinnen van mij wel, die zijn beiden afgehaakt.. Het was voor hen te vrijblijvend om echt tempo te maken. Maar ik ken jou natuurlijk niet en misschien heb jij wel een ijzeren discipline. Ik weet dat veel universiteiten ook contractonderwijs aanbieden waarbij je betaalt voor 1 vak. Misschien is dat ook nog een optie? Succes met het maken van je keuze en je studie!!
Ik heb een paar modules gedaan bij de OU. Daarnaast heb ik in deeltijd een volledige universitaire studie gedaan bij een gewone universiteit. Mijn ervaring is dat je voor de OU echt een ijzeren discipline moet hebben om tempo te blijven houden... Ik vond die paar modules echt mentaal veel zwaarder dan een hele deeltijd universitaire studie. De verplichting om naar college te moeten is toch een stok achter de deur... Studeren in combinatie met kinderen is wat mij betreft goed te doen, zeker als je het thuis goed kan regelen (met name tijdens tentamenweken).