Studeren en kleine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ik heb al een keertje eerder een topic geopend over de combinatie studie en een kleine. Ik ben eigenlijk benieuwd of deze mensen nog steeds verder gaan met hun studie cq. gaan beginnen met de studie of dat ze meer kiezen voor het moederschap. Zelf heb ik nl erg mijn twijfels of ik wel verder wil aangezien ik het niet over mijn moederhart kan verkrijgen mijn dochter zo weinig te zien. Hoe denken jullie er over?

Liefs Eva

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik studeer niet fultime, maar heb me al opgegeven voor de volgende cursus, naast drie dagen werken. De volgende cursus begint in januari 2008 en tot dan ben ik nog bezig met mijn huidige opleiding. Ik werk 3 dagen en de opleiding neemt een halve/hele dag in beslag, en niet wekelijks, gedurende een half jaar. Ik vind het erg gezellig met Nick, maar wil mezelf ook blijven ontwikkelen. Het is zoeken naar de balans, maar ik heb voor mijn gevoel de opvang goed geregeld en dan kan ik het loslaten. Ik vind het dus heerlijk en heb al weer nieuwe plannen gemaakt. De bevestiging van mijn cursus heb ik al binnen.

3. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    hoi,

Ik heb ook al een keer op je vroige topic gereageerd. En ja, ik studeer nog steeds. Ik ben weer begonnen toen estelle 3,5 maand was en ik zag er vreselijk tegenop. Het is dat ik al halverwege de opleiding was anders was ik denk ik niet begonnen. Maar.... het is me heel erg meegevallen. Ik vond het helemaal niet zwaar ( op de tentamen periodes na) en vond het eigenlijk ook wel weer eens lekker om even van huis weg te zijn.

Wel had ik maar 2 dagen colleges en vanaf september 2,5 dag. Meer zou ik niet van huis weg willen zijn op dit moment. Ik heb dit kunnen regelen door een aantal vakken niet te volgen. Hierdoor loop ik wel een half jaar studievertraging op. Maar ja, wat is nou een half jaar.

Ik kan me je twijfels heel goed voorstellen. Ik kan me herinneren dat jij wel echt 5 dagen moet studeren he? Kun je daar niet iets voor regelen? En hoe lang moet je nog?

Liefs,
    Manouk

4. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier nog een mama die verder gaat met studeren.... komende jaar gaat wel wat zwaar worden denk ik... ben nl 1 dag mee van huis dan ik eigenlijk zou willen... maar tis maar voor drie kwart jaar en dan zit ik alweer in het laatste jaar en dan hoef ik maar 3 daagjes weg voor school!
    Denk dat het allemaal best te combineren valt!
    maar goed echt ervaring heb ik er nog niet mee... we zullen zien het komende jaar

5. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai ik ben ook bevallen midden in mijn studiejaar. In november ben ik bevallen en na 6 weken was ik weer aan de studie. Voor gold wel dat ik ouderschapsverlof van mijn werk had. Dus in mei ging ik pas werken. En ik moet zeggen drie dagen werken en een dag studie vond ik best veel. Ook omdat de weekenden nog eens aan mijn scriptie en essay moesten worden besteed. Nu ben ik afgestudeerd en ik ben erg blij. Ik weet dat bij jou om een fulltime studie ging, toch, dus dat is wel een andere situatie? Succes met het maken van je keuze
    groetjes bianca

6. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ja, klopt, het gaat inderdaad om een fulltime studie. Ik ben 5 dgn van huis omdat ik op school zal moeten werken met subgroepen (bleeehhh...). Ik zit in mijn afstudeerjaar dus aan de ene kant wel zonde om het niet af te maken. Aan de andere kant: het wordt een heel druk jaar waardoor ik denk ik veel zal moeten missen van Iris' ontwikkeling en dat wil ik dus echt niet. Er langer over doen is voor mij ook geen optie omdat mijn klasgenoten volgend jaar weer jonger zijn. Ben zelf 31 jr en mijn klasgenoten zijn beduidend jonger. Bovendien is mijn wens voor een brusje voor Iris erg groot. Pfff....twijfel....twijfel....twijfel....

7. hoi, ik ga dit jaar beginnen met een fulltime studie Pedagogiek. Ook ik zie er tegen op om Josh zo weinig te zien.
    De enige motivatie is: Ik doe het voor Josh. Dan heb ik later een betere baan, en kan ik meer voor hem bekostigen (schoolreisjes, snoep mee, op vakantie, e.d.).
    En natuurlijk zal het zwaar gaan worden (ik ben ook nog eens alleenstaand), maar ik denk dat het zwaarder is om met spijt terug te kijken op je leven wanneer je geen studie hebt gedaan ("als ik had gestudeerd had ik...").
    Een studie duurt een paar jaar, maar is geldig voor de rest van jou, en je kleine zijn/haar leven.

Maar natuurlijk blijf je het liefst thuis bij je kind, maar als ik alles ga wikken en wegen kom ik tot de conclusie dat het (in mijn geval) puur egoistisch is om thuis te blijven(, en niet te werken aan onze toekomst).

Voor een jong kindje is een kinderdagverblijf zeer zeker niet rampzalig, jij bent eigenlijk de enige die daar mee zit, je kind niet.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben net met een nieuwe studie begonnen...dit doe ik als hun slapen of savonds, elke dag minimaal 2 tot 3u. Voordeel is dat deze studie merendeel thuis kan doen en veel kan werken via internet. Hier was idd wel de voorwaarde dat ik nog steeds veel thuis zou zijn bij mn kids en dat kan gelukkig nu, anders had ik nog een paar jaar gewacht.

9. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    ha wizard, idd een moeilijke keuze. Ik denk wel dat als je nu stopt en een broertje of zusje wil voor iris het er voorlopig niet van gaat komen. Dat is wel zonde. Is het een studie waar je mee wil gaan werken. Dan is het de overweging waard. Ik weet niet wat voor opleiding je gaat doen, maar meestal heeft een laatste jaar ook een grote eindopdracht waar je thuis aan kunt werken. Ik zou toch nog eens een gesprek aan gaan met de school ivm de mogelijkheden.
    groetjes

10. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    @Goddess tear: Spijt, ach wat is spijt? Een kinderdagverblijf is voor een kindje zeker niet rampzalig maar er zijn voor mij wel grenzen. Ze is nu twee keer een wenochtend geweest en was KAPOT toen ze thuiskwam. Iris is een hele moeilijke slaper, thuis al laat staan bij het kdv. Maar goed, ik moet haar ook de tijd geven te wennen aan het kdv. Zoals gezegd, er zijn voor mij grenzen. Mijn studie gaat veel tijd in beslag nemen en ik wil niet dat ik over 5 jaar wel mijn papiertje heb maar dat ik tegen mezelf zeg, het gaat zo hard, had ik maar meer genoten toen Iris nog zo klein was. Kortom, ik ben een balans aan het zoeken.

@Zeeuwsmeisje: Veel succes met je studie!

@Bive: Je hebt gelijk. Als er nu een broertje of zusje voor Iris zou komen zal ik voorlopig niet meer studeren. Een paar jaar geleden was een carriere/studeren/hogerop komen heel belangrijk. Nu ik eenmaal een kindje heb ben ik finaal veranderd hierin. Ik merk dat veel dingen minder belangrijk zijn geworden, zo ook mijn diploma. Begin september heb ik een gesprek op school over de mogelijkheden. Ik heb besloten te gaan beginnen en het allemaal op me af te laten komen. Stoppen kan altijd nog!

Bedankt nog voor jullie reacties!

Liefs Eva

Deel Deze Pagina