Zwangerschapspolitie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dbm21, 8 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dbm21

Dbm21 Actief lid

25 jan 2007
    375
    0
    0
    Jaa het bestaat echt, in engeland.
    je mag daar geen druppel drinken als je zwanger bent anders komt de zwangerschaps politie en raak je je kind bij de geboorte kwijt! :confused:

2. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    nou dat vindt ik wel overdreven hoor

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :D Haha....
    Goed initiatief!(maar beetje overdreven! Vaak alcohol + zwangerscjap kan niet samen! Net als drugs + zwangerschap! Maar een enkel keertje....

Liefs Marjo

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het eigenlijk wel goed.....

Ja iedereen is geschokt als kinderen verwaarloost, mishandelt, vermoord, maar roken en drinken is toegestaan tijdens de zwangerschap terwijl dit net zoveel schade aan een kind kan toebrengen.

Maar goed, echt haalbaar is het niet want vrouwen zijn(gelukkig) baas over eigen lichaam en helaas hebben ongeboren kinderen geen rechten :rolleyes: :(

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou..ik vind t heel knap als ze daar achter komen.. dat valt toch niet te achterhalen?...

beetje onzinnig/// maar misschien bedoelen ze overmatig alcohol gebruik..
    dat is bij de geboorte te zien..en dan isschen wordt t afgenomen...(en ja welke goede moeder gaat overmatig drinken? dan is t sowieso een slechte moeder) maar ik ken dames die wel eens een wijntje nemen( zou ik nooit doen) maar een keer das no crime..

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Prima initiatief :D

7. Niet meer actief

Ik woon al 10 jaar in Engeland en kan met zekerheid zeggen dat er hier geen zwangerschapspolitie bestaat. Er zijn geen speciale wetten wat betreft alcoholgebruik tijdens de zwangerschap, hoewel het natuurlijk niet aangemoedigd wordt!

8. sim

sim Niet meer actief

wie de pfaff's kijkt weet dat ze daar zelfs champagne drinken bij zwangerschap, ik hou er zelf niet van drinken tijdens zwangerschap, maar vind dit wat overdreven! :)

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    beetje zwaar overdreven....
    maar voor de mensen wie dan echt zwaar aan de alcohol zitten ja dat lijkt me een strak plan, maar 1 glas wijn mag dan toch wel, niet dat ik dirnk nu maar goed.....

en hoe gaan ze dat in hemelsnaam controleren? :rolleyes:

10. Niet meer actief

En terrecht!

En dat ze dat dan ook gelijk doen bij roken, koffie drinken en broodjes filet american!

Nee dit bovenstaand is natuurlijk een geintje!
    Wat een kolder zeg!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha...je had mijn gezicht in eerste instantie moeten zien :confused:
    Whahaha....oke dan. We zitten op 1 lijn ;)

12. Niet meer actief

nou is denk ik wel een beetje moeilijk te controleren denk ik... gaan ze dan camera's in de woonkamers en slaapkamers en badkamers van alle zwangere vrouwen neerzetten ofzo?
    maar goed, ze maken wel een duidelijk punt hihi!
    Maar idd laat ze dan ook controleren op roken en filet american eten tijdens zwangerschap! hihi

xxx Swiggy

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Volgens mij zag ik dit gisteren in dat programma over drinken tijdens de zwangerschap, ik dacht dat er zo'n wet was in Wisconsin, USA.
    Het schijnt dat daar nogal stevig wordt gedronken door mannen én vrouwen. Mij lijkt het geen slecht idee om in zo'n geval de wet erop aan te passen. Buitensporig slempen tijdens je zwangerschap staat voor mij gelijk aan mishandeling.

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    tuurlijk...
    maar hoe wil je dat controleren.. en wat is t limiet?..
    daar wordt dan wer over gediscusieerd.. niet dat ik voor drinken ben.. ik drink nooit... zwanger of niet zwanger...

maar zoiets kan je toch moeilijk nagaan?

15. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wat een onzin zeg! Hebben we dan ondertussen overal regeltjes voor, mogen we ook nog wel bepalen wat we zelf doen?!?

Kijk, bij overmatig drank gebruik oke, maar zo heel af en toe een drankje dat je dan je kind al kan kwijt raken is te gewoon te erg voor woorden! Daar kan ik niet met me verstand bij en ook niet dat mensen het daar nog mee eens zijn ook!

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik had het dan ook over excessief drankgebruik, niet over een glaasje.

17. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Heb het eigenlijk ook meer over de reactie van Amanthis!

Ben idd blij dat ik nog steeds de baas ben over mijn eigen lichaam en zou dat ook graag zo willen houden, wat een onzin allemaal zeg!

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Niemand zegt dat jij geen eigen baas mag zijn van je eigen lichaam maar je ongeboren kind dan..?

Overigens staat er ook bij dat vrouwen gelukkig baas over eigen lichaam(dus lezen kan ook geen kwaad ;) )

En het laatste nieuws is dat 1 glaasje alcohol al gevolgen kan hebben.

19. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wat heeft dat met mijn leesvaardigheid te maken :confused: ?

Want je zet idd neer dat wij vrouwen (gelukkig) eigen baas mogen zijn over ons lichaam, maar je zet er gelijk even achter en het ongeboren kind dan?!? Dat komt op mij over dat je het toch wel ziet zitten en dat vind ik gewoon bizar!

20. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik denk ook aan het ongeboren kind, het ziet zitten, ook dat verwerk ik in de tekst, dat zo'n idee gewoon niet haalbaar is.

Mijn mening is gewoon erg duidelijk op dit, ben je zwanger, rook en/of drink dan niet, jouw beslissingen hebben ook betrekking op je kind.
    Iedereen moet het voor zich weten natuurlijk, maar nee, ik zal er geen begrip voor hebben

Wat is nu 9 maanden op de rest van het leven van je kind....?!

Dus nee, ik ben het er NIET mee eens dat ze kinderen hierdoor zouden afpakken maar extra controlle (en zeker voorlichting) zou geen kwaad kunnen.

Deel Deze Pagina