Studeren en moeder?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Lievelief, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik weet alleen dat rechtenstudies hier in belgië bijna onmogelijk in zelfstudie te doen zijn, maar heel veel succes als je er toch voor besluit te gaan!

2. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Hoe lang duurt Havo als je dat thuis doet. En waar doe je dat ?
    groetjes

3. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Hoe lang duurt Havo als je dat thuis doet. En waar doe je dat ?
    groetjes

4. babajabba

babajabba Lid

9 dec 2007
    5
    0
    0
    Hooi,

Op dit moment doe ik ook rechten, maar in deeltijd. Ik heb ooit gelezen dat je bij de open universiteit een thuisstudie kan doen in rechten.
    Misschien kan je daar een kijkje nemen?

groetjes. Johanna

5. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Je moet ook wel eens opzoeken of ze die diploma's wel aanvaarden in de sector waar je zou willen werken. Je hebt soms zo'n correspondentie cursussen e.d. en die worden in Nederland vaak wel erkend maar niet in België.

6. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb mijn mbo afemaakt tijdens de zwangerschap en gelijk doorgegaan met hbo en ben nu anderhalf jaar afgestudeerd.mijn oudste is 5 jaar en mijn tweede nu twee maandjes.
    Ik meot zeggen dat het niet gemakkelijk is om te studeren en moeder te zijn, maar als je genoeg steun en doorzettingsvermogen hebt lukt het echt wel! ER zijn genoeg studies die je kan combineren met je kindje.
    Ik zou zeggen ga er voor!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    hee meid, ik zelf niet, maar mijn vriend studeert nu nog aan het HBO. Dit is goed te combineren, maar kan me voorstellen dat het moeilijker is om als moeder te studeren.

Ons bevalt het wel erg goed en dat hij nog studeerde was voor ons geen reden om nog niet aan kinderen te beginnen. Succes met het nemen van je beslissing! Bovendien kan het ook nog wel eens heel lang duren voor je zwanger bent. (maar kan natuurlijk ook direct haha.)

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik studeer ook nog.

Ticho is nu 2 en een echte peuter puber

het is plannen heel veel plannen en weinig tijd voor jezelf hebben als je ook nog een huishouden hebt. daarom moet je in het weekend ook echt genieten;)

9. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Mijn man is bijna afgestudeerd (tweede diploma) en ik ook, wij hebben de pil ook de deur uitgegooid omdat ik nu sowieso beval na mijn diploma.

Hoe regelen jullie het financieel?

10. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Mijn vriend heeft een goed salaris en ik heb studiefinanciering. Ook wij hebben de pil de deur uit gedaan. Ik heb nog een tijd te gaan tot mn diploma maar we willen er toch erg graag voor gaan en ik ben van plan mijn zwangerschap te combineren met het studeren.

Verder ben ik nu aan het zoeken naar subsidie, inkomsten etc waar je recht op hebt wanneer je een studie volgt o.i.d? Weet iemand hier meer over?

11. Monica87

Monica87 Lid

7 jan 2008
    62
    0
    0
    moeder
    soest
    heey,
    ik heb zoiezo al een diploma op zak als beveiliger, maar studeren en een kind is pittig, maar als je jong moeder word heb je nog wel alle kansen om te gaan studeren/werken als je kindje naar school gaat..
    ik denk zo.. als ik 24 ben gaat mijn kind hele dage naar school.. dan heb ik de kans om een studie te gaan doen en carriere te gaan maken...

Deel Deze Pagina