jonge (aanstaande) mama's!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door leonie1986, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Hallo allemaal!

Ik ben Leonie, 21 jaar en pas gestopt met de pil!

Ik wil graag weten of er meer meiden zijn hier die al jong mama zijn of willen worden!

Misschien is het leuk om je ervaringen te delen!

Liefs,
    Leonie

2. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hallo Leonie...Ik ben zelf 23, maar was in september 2006 gestopt met de pil en op mijn 22e al 3x zwanger geraakt, wat helaas is mis gegaan :( Maar leuk dat je ook al jong mama wil worden...

3. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hey hey!

wat ontzettend klote voor je zeg! ik hoop dat het nu wel goed gaat!

Ik heb altijd al graag jong mama willen zijn, weet niet waarom eigenlijk.

Mijn vriend is wat ouder en we hebben verder alles goed voor elkaar, dus why not?

En hoe is het bij jou? gaan jullie er weer voor?

Liefs,
    Leonie

4. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Het is idd klote, maar we gaan er gewoon weer voor..net zo lang tot we een wondertje hebben :) Soms is het wel moeilijk als je weer ongi wordt of je vriendin belt om te zeggen dat ze zwanger is...Maar goed, mijn vriend zegt altijd tegen mij dat wij het wel winnen en dat het goed komt..dus heb wel veel steun aan mijn vriend en aan mijn schoonzus...Erover praten helpt :) Wij hebben ook alles voor elkaar, dus idd why not? En je weet ook niet hoe lang het kan duren...dus je kan er beter maar vroeg bij zijn..;) Natuurlijk kan het ook in 1x raak zijn, dan heb je geluk..Maar het kan soms ook wel heeeeeeeeel lang duren...en voor je het weet loop je dan tegen de 30..ook nog wel jong, maar goed..we gaan er vanuit dat we voor onze 30e 2 kids ofzo hebben toch :)

5. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Het kan lang duren idd, dat was ook onze beweegreden wel een beetje ;)

Een vriendin van mij heeft nu een dochtertje van 3 maanden, heb natuurlijk ook 9 maanden lang haar verhalen gehoord, dat maakte het wel moeilijk hoor! De wens is zo groot, echt geen idee waar het vandaan komt.

Ik hoop echt voor jullie dat het gauw raak is!

liefs,
    Leonie

6. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Het is gewoon denk ik het mooiste wat een vrouw kan overkomen..zwanger zijn en dan 9 maanden later het kindje in de armen nemen...Kan echt niet wachten tot het weer zover is..Hoop dat het ook snel raak is voor jullie! Maar je lichaam zal wel eerst moeten wennen dat je gestopt bent met de pil..dat heet dus ontpillen, bij mij duurde dat gelukkig niet lang...want in sept was ik gestopt met de pil en in dec was ik voor de 1e x zwanger :) Maar ja, elk lichaam is anders...

Liefs Latoya

7. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    ja ik heb al van alles gelezen over dat ontpillen.. ben ook erg benieuwd hoe dat gaat, aangezien je lichaam je aardig voor de gek kan houden.

Ben 7 jaar aan de pil geweest, maar de laatste maanden wel een andere gehad.

Ga nu nog maar even uit van een cyclus van 28 dagen, maar zeker weten doe ik het natuurlijk nog niet!

Het lijkt me zo onbeschrijflijk mooi als je je kindje voor het eerst in je armen hebt!

hebben jullie ook al spullen gekocht? jij bent natuurlijk al wel zwanger geweest..

Ik ben wel lekker aan het snuffelen overal!

liefs,
    Leonie

8. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Het lijkt mij ook echt super om voor het eerst ons eigen kindje in mijn armen te hebben...Tuurlijk heb ik wel eens de kindjes vast van mijn schoonzussen, maar het is niet van je zelf...dus dat lijkt mij ook echt super omdat mee te mogen maken..dat je dan je eigen kindje aan iemand anders geeft omdat hij of zij hem of haar ff vast wil houden of de fles wil geven :) Wij hebben nog geen spulletjes gekocht, zit er wel aan te denken...maar moeten we wel ff goed sparen :) Maar ben ook wel aan het snuffelen op marktplaats enzo hoor..wel leuk :)

9. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik ben 21 en by ons heeft 9maanden geduurd eer ik zwanger was

10. Niet meer actief

Wij wilden bewust jonge ouders zijn. Mijn vriend is wel wat ouder dan ik.

Ik was al samen met mijn vriend sinds mijn achttiende. Ik heb toen ik 18 was een miskraam gekregen, nadien 2 jaar vruchteloos proberen. Toen we met ivf zouden gaan starten was ik alsnog zwanger. Ik ben dan op mijn 21ste bevallen van een dochtertje en ben nu zwanger van nummer 2. Wij hebben wel bewust een tijd tussen de 2 gelaten opdat mijn dochter al wat zelfstandiger zou zijn.

Ik wens je veel succes! Soms krijg je vervelende reacties als jonge mama maar die verdwijnen snel zodra ze zien hoe goed je het doet!

11. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo! :)

Ik kom ook even meekletsen als dat mag!

Ik ben 24 en sinds 21 oktober gestopt met de pil! Ik ben dus nog een echt 'groentje'!

Wel spannend allemaal hoor!

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hey hey. ik ben in december 05 gestopt met de pil en in september 07 ben ik moeder geworden op 21 jarige leeftijd

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi allemaal!

het wordt spontaan druk hier!

Heel erg leuk om te horen dat er zoveel jonge mama's zijn!

En je zal idd wel kritiek op je af krijgen, maar dat maakt me niet uit, zolang ik zelf maar weet dat ik het kan!

Liefs,
    Leonie

14. mijnkleineboa

22 okt 2007
    79
    0
    6
    hallo
    ik ben ook jonge moeder van 21 jaar en ik heb van een zoontje die alweer 6maand is. en wij zijn nu bezig voor een tweede als alles mee zit natuurlijk. wij willen namelijk niet te veel leeftijdsverschil er tussen hebben

groetjes

15. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Idd, wat anderen zullen zeggen moet je je nix van aantrekken...Gewoon negeren dan :)

16. Elena

Elena Actief lid

1 sep 2007
    241
    0
    0
    Hoi!

Ook ik en mijn vriend hebben er bewust voor gekozen jonge ouders te zijn. En zoals Leonie al zegt; "We hebben alles goed voor mekaar", en zijn beide dol op kinderen.

Moet wel zeggen dat niet iedereen achter ons staat hoor, mijn beste vriendin zei laatst: " Je bent nog veel te jong je moet eerst leven". Echt onzin! alsof je met kind niet leeft en niet gelukkig kan zijn. Sommige zijn er gewoon eerder klaar voor dan andere....

Liefs Elena...

17. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    In mijn vriendenkring is er nog niemand mee bezig, dus eigenlijk doen wij ook een beetje stiekem.. Toch vind ik het leuk dat ik er hier met meer mensen over kan praten! :D En ook zeker leuk om te horen dat er meer 'jonge mama's to be' zijn! ;)

18. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Leonie,

Ik ben 23 en al 11 maanden gestopt met de pil.. Helaas nog niets :(

Wens jullie ook veel succes!

19. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Hallo

Wij proberen ook zwanger te worden :)
    Ik ben enkele dagen geleden gestopt met de pil en heb momenteel mijn ongi :rolleyes:
    Ik hoop dat ik snel ontpil en snel zwanger word :)
    En ik vind persoonlijk dat 20-21 jaar niet zo heel jong is hoor om een kindje te krijgen.
    Als je weet dat sommige meisjes al op hun 16 e zwanger zijn ...
    Heb laatst zelfs nog gehoord van een 14 jarig meisje dat zwanger is !
    Dat is pas jong :confused:

20. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Ik vind dat je zelf wel weet of je er klaar voor bent of niet! ik denk niet echt dat dat perse met leeftijd te maken heeft.

Verder vind ik dat je leven helemaal niet ophoudt! bovendien ligt dat ook een beetje aan jezelf.. je kan gelijk een saaie muts worden die nooit meer wat leuks doet voor dr zelf... of je bent een hippe ma die zichzelf blijft verzorgen en zo nu en dan oppas regelt.. ;)

Maar ook dat is een keuze die je helemaal zelf maakt!

Bij mij weten 2 hele goede vriendinnen het (1 is mama en de ander ook gestopt met de pil) en verder ook niemand. Vind het ook leuker om gewoon een keer te kunnen melden dat ik zwanger ben!

Moet erbij zeggen dat ik het wel heel erg spannend vind allemaal. ben er veel mee bezig en zit vaak een beetje te dagdromen..

Ik hoop maar dat het snel gaat!

Jullie ook allemaal veel succes! en onthou: je doet het niet voor een ander!

Liefs,
    Leonie

Deel Deze Pagina