studeren en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happy3, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy3

happy3 Niet meer actief

Hallo,

Ik ben heel erg aan het denken om terug op de schoolbanken te gaan zitten, maar we zijn momenteel ook bezig om opnieuw zwanger te worden.
    Dus dat zou willen zeggen dat de kans groot is dat ik zwanger zal zijn , zal bevallen en een kleine baby heb tijdens mijn 3 jaar durende opleiding.

Heeft iemand ervaring, zou het haalbaar zijn?

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen, maar als ik je handtekening vrij interpreteer lijkt het niet of je eerste zwangerschap makkelijk is gekomen... Ik zou er dus gewoon voor gaan. Mocht het snel raak zijn, vind je wat betreft studie vast wel een weg (roeien met de riemen die je dan hebt)... of een tijdelijke break... En mocht het niet snel raak zijn, zorgt de studie wellicht voor goede afleiding? Succes met knopen hakken!

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Kinderen krijgen is voor mij idd niet iets wat ik snel effe doe;)
    Ik heb elke zwangerschap 50% kans op mk, en voor de eerste idd tijdje bezig geweest.
    Maar voor hetzelfde geld ben ik volgende maand gewoon zwanger en is het direct een goede zwangerschap :p Ik probeer het toch positief te bekijken hoor;)

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Je moet ook zeker positief blijven :)

Wat zou je volgende optie zijn? Kinderwens uitstellen tot na de studie? Zou ik persoonlijk niet kunnen haha, en áls het wel weer lang duurt, zou ik liever gisteren dan vandaag beginnen ;) maar je weet het niet vantevoren.

Mocht je vrijwel direct zwanger zijn en ook met de studie bezig zijn, zie jij het dan als mogeljik qua planning? Weet niet of het voltijd studie is, deeltijd, avond of thuis? Hoeveel zelfstudie en stages oid erbij komen kijken? Je kunt het vast altijd regelen, vraag is alleen wil je dit ook en hoe fijn ga je het vinden als je je wellicht kleine kindje bij oppas/papa/oma/etc achter moet laten omdat je (gevoelsmatig) wéér een tentamen/les/wat dan ook hebt?

5. happy3

happy3 Niet meer actief

ben er al jaren over aan het nadenken om terug te gaan studeren :$ eerst kwam het bouwen van ons huis op de eerste plaats en nu komen kinderen op de eerste plaats ;) en zo wordt het studeren steeds maar uitgesteld, straks ben ik er te oud voor;)

Het zou dagonderwijs zijn, dus eigenlijk idem fulltime job, alleen dat ik ook nog wel moet studeren.Ik werk nu halftijds, en kinderopvang is geen probleem, ook psychisch niet, het is toch of werken of naar school gaan. Zou dan wel poetshulp zoeken, en mss mijne strijk ook laten doen, heb ik dieje tijd alvast voor de kinderen.

Deze avond met mijn vriend erover gehad, aanvraag moet half mei ingediend zijn, maar hij ziet het precies niet echt zitten, hij moet er natuurlijk wel 200% achter staan, want anders lukt het niet.:(

6. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi Happy

Misschien wel leuk, maar ik zat met hetzelfde idee. Ik ben pas in februari begonnen met een tweejarige opleiding. Ik moet er wel even bijzeggen dat ik en mijn vriend al drie jaar aan het proberen zijn, en mocht het lukken tijdens mijn opleiding, dan moet dat maar even op een laag pitje.
    Maar het is wel een lastige beslissing! Succes ermee!

7. happy3

happy3 Niet meer actief

LadyIngrid, ik heb net van een collega haar ervaring vernomen, zij is onverwacht zwanger geworden tijdens haar laatste jaar, en dat is haar toch goed bevallen, moet wel zeggen ze woonde nog bij haar ouders, is natuurlijk voor het huishouden wel makkelijker.

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Hier is de oudste in mijn tweede jaar geboren en de jongste vlak na mijn afstuderen. Ik vind het prima te combineren (studeer nu weer)
    Succes!

9. happy3

happy3 Niet meer actief

Paloe, mag ik vragen hoe je dat organisatorisch aanpakt? Wanneer studeer je, en huishouden ?
    Ik heb nu echt zoiets van, als ik het wil doen moet ik het nu doen. Ik ben 33 en wil ook nog wel iets hebben aan mijn diploma :p

Deel Deze Pagina