vraag aan mbo leerlingen

Discussion in 'De lounge' started by Sensea, Aug 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

is het normaal dat je in een boekenpakket (waarbij je dus niet bewust tweedehandsboeken koopt) maar 2 nieuwe boeken hebt zitten(van de 10).
    we hebben eeeeeeindelijk het pakket binnen voor mijn oudste dochter. we hebben bij van dijk een boekenpakket gekocht behorend bij haar opleiding. daar om en nabij de 300 euro voor betaald.
    levertijd 5 dagen stond erbij, het werden dik 6 weken.
    maar goed nu zitten er dus maar 2 nieuwe boeken bij. nu vind ik tweedehands niet erg maar dan betaal ik graag de tweedehandsprijs. blijkbaar werkt dat bij hun niet zo. in 1 boek is ook nog eens heel veel geschreven. ik baal als een stekker, op deze manier had ik net zo goed tweedehands boeken kunnen kopen op bol.com.
    ik wilde voor haar eerste jaar alles op rolletjes laten lopen en kocht dus expres nieuwe boeken ( ze is autistisch en wilde de prikkels zo minimaal mogelijk houden, dus eventuele problemen met tweedehands boeken het eerste jaar voorkomen), dan kan ze op haar gemak rondkijken hoe de boekenbeurs werkt op haar school straks voor de komende jaren. nu heb ik dus veel geld betaald voor iemand anders zijn boeken. als ik dat gewild had dan had ik daar wel om gevraagd. bovendien vind ik dat in een tweedehands boek niet geschreven dient te worden.

of ben ik nou een zeur?

wie heeft er ervaring met boekenpakketten van van dijk.ik heb er echt even de pest in nu hoor.

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik heb nog nooit problemen met Van Dijk gehad.. Ik zou even contact met ze opnemen en vragen hoe en wat.. Mocht nieuw niet meer kunnen dan een deel van het geld terug vragen..

3. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Is 300 euro ook de nieuwprijs van de boeken?
    Want dat is eigenlijk de hamvraag in het hele verhaal.
    Een boek waarbij veel geschreven is zo ik sowieso retouneren

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik heb bij van Dijk gewerkt, en weet dat alles daar erg goed gecontroleerd word.
    Er zitten inderdaad 2dehands boeken bij, maar alleen diegene die er nog goed uit zien (en niet vol geschreven zijn) worden weer hergebruikt, de andere niet.
    Ik zou gewoon even contact met ze opnemen.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb alleen maar problemen gehad met van Dijk.
    Oude boeken, verkeerde boeken etc.
    Ik heb er zelf werk van proberen te maken, ik heb de school er werk van laten maken, maar niets hielp.
    Ja 1 keer toen ik de verkeerde boeken kreeg, moest ze op sturen en kreeg dan de goede boeken + een boete :mad:.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Zijn het echt boeken die van haar blijven, of stuur je ze volgend jaar weer terug naar Van Dijk?

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ze zijn in principe van haar ja. je kan ze verkopen aan hun heb ik begrepen van mijn dochter. maar ik ben nual behoorlijk klaar met van dijk eigenlijk. we hebben een mail gestuurd, ik ben benieuwd.
    kijk als er tweedehands boeken bijzitten dan wil ik dat in mindering op de prijs. ik betaal voor nieuwe boeken. hun spreken over pakketten. ja, lekker vaag. als ik tweedehands had gewild of had willen huren dan meld ik dat toch.

nanette@ kan je gewoon boeken retouneren dan? en ik heb nog amar 1 week ondertussen.

8. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Vind het ook helemaal niet netjes, dit zou veel beter vermeld moeten worden op hun website.

ga je de kleine lettertjes voorwaarden lezen staat er :
    3.2. VDE levert (mits voorradig) eerst gebruikte Leermiddelen, aangevuld met nieuwe Leermiddelen.

Ik zou kijken of ik alles nog kan annuleren.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

worstenbrood@ dan ben ik niet meer op tijd vrees ik. deze levertijd van 5 dagen werden al ruim 6 weken. ik heb nog maar een week.

bovendien moesten we van school hier bestellen, mbo onderwijs is voor mij nieuw dus ik ken de weg verder niet zo goed of je daarin ook kan afwijken. de opleidingen hebben allemaal nummers die weer op lijsten staan bij van dijk ofzo denk ik.via hun site kom je met die nummers bij de juiste boekenpakketten. ik zou niet weten waarheen ik dan zou moeten gaan.

mijn dochter zei ookal ik kijk volgend jaar wel gewoon bij bol.com ofzo.

10. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Ik heb er verder ook geen verstand van, mijn dochter moet nog geboren worden ;).

Misschien een tip als je niet kunt annuleren, een leuk kaft-papier kopen.
    Voordat de school begon ging ik alles heel enthousiast kaften en schreef ik op de zijkant welk vak het boek voor was. Is ondertussen al 13 jaar geleden natuurlijk, ik weet niet hoe dat nu allemaal gaat of is dat tegenwoordig niet meer ?

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

jawel hoor, kaften is nog steeds in. en verplicht zelfs op het vmbo. we hebben het hier ookal weer liggen, automatisme hé.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Is dit iets nieuw bij mbo? Want ik heb altijd boeken los gekocht bij de slegte.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

geen idee nazli wij beginnen nu pas aan dit avontuur.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Op het voortgezet onderwijs kocht ik mijn boeken altijd bij van dijk of vdo studieboeken(bestaat niet meer). En toen ik bij mbo begon kocht ik mijn boeken altijd bij de slegte, is goedkoper daar vind ik dan..

Maar was wel 6 jaar geleden.. ik mis mijn schooljaren:(

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

zal es googlen. misschien voor volgend jaar.

16. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik ben docent in het MBO en nee, dat komt eigenlijk nooit voor als je een nieuw pakket besteld. Niet erg netjes vind ik.
    Er zijn bij Van Dijk wel vaker wat problemen, maar dat zit 'm meer in de levertijd (en of het nog wel geleverd wordt)
    Zitten er ook werkboeken tussen en zo ja, zijn die nieuw?
    Ik zou contact opnemen en zeggen dat je voor die prijs niet accepteert wat je binnen hebt gekregen. Je kunt nieuwe boeken eisen, maar het vervelende voor je dochter kan zijn dat ze dan een tijd zonder boeken zit, dus misschien is het handiger om de prijs naar beneden te laten schroeven.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kaften deed trouwens bij ons niemand.

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

bonnie@ er zit inderdaad een werkboek bij en daar is in geschreven. niet 1 blad maar een stuk of 10 achter elkaar en de rest dan weer niet en een gedeelte verder weer zo'n stuk.. zou ik voor dat werkboek een andere kunnen eisen of moet ik dan dat boek terug sturen. dat is dus mijn dilemma. nu hebben we eeeindelijk boeken en een ander boek komt in hun tempo nooit meer op tijd vrees ik. het andere werkboek is wel nieuw. dat is 1 van de 2 nieuwe boeken. de andere 8 zijn allemaal gebruikt de een al wat meer dan de ander.

kaften op het mbo bedoel je umm?

19. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    als boeken eigendom zijn hoefden wij ze niet te kaften.. waren het boeken via een schoolfonds dan wel

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

even een update.

vandaag kregen we een nieuw boek binnen voor het boekw aarin geschreven was. we hadden een mail gestuurd waarop we dus een nieuw boek kregen. nu moeten we in die envelop het andere boek terug sturen maar wel zelf de porto betalen.
    bij eht boek zat een brief dat we het geld van dat boek terug gestort krijgen, omdat dit een fout was die niet gemaakt mag worden.

dat vind ik dan weer erg netjes van hun.

Share This Page