Hoi, Al een aantal jaren hebben mijn man en ik een samenlevingscontract. Na de geboorte van onze oudste hebben we ons verloofd. Maar na de geboorte van onze oudste bleek ik snel opnieuw zwanger en onze trouwplannen verdwenen naar de achtergrond. Nu de jongste bijna 1 is begonnen we serieuze plannen te maken om te trouwen. Een groot feest zou er niet komen want we hebben geen familie die we uitnodigen en veel vrienden hebben we ook niet. Een kleine bruiloft dus, intiem. Een dure jurk ben ik ook niet van plan te kopen want dat vind ik zonde. Onze plannen kregen steeds meer vorm tot we enkele dagen geleden ontdekten dat we een derde kindje verwachten. Geweldig nieuws en ook al is het niet gepland we zijn enorm blij. Maar de trouwplannen blijven in mijn achterhoofd zitten. Ik vind het ook tijd worden dst ook ik dezelfde achternaam draag, waarom weet ik niet maar dit voelt voor mij als belangrijk. We weten niet goed wat we willen. Tenminste mijn man, ik vind het geen probleem om voor het gemeentehuis elkaar het jawoord te geven zonder feest of speciale trouwjurk. Een mooie, gewone jurk vind ik ook best. Wat zouden jullie doen? Trouwplannen doorzetten of toch wachten?
Tsja. Dat is echt een gevoelskwestie. Ik zou zelf wachten tot de jongste er is en zelfs wat ouder is, zodat de kids meer mee krijgen van de dag. Lijkt me voor hen super om mee te maken dat papa en mama gaan trouwen.
Dit denk ik ook. Hoewel ik trouwen onzin vind en ook niet per se zefde achternaam wil hebben. Maar als ik dat wel zou willen, zou ik alle kindjes erbij betrekken. Ik denk.dat dat het heel speciaal maakt.
Ik zou toch nog een paar jaartjes wachten. Dan kunnen al jullie kindjes er bij zijn en op de foto staan. Dan lekker in de zomer trouwen, kun je in een mooi wit zomerjurkje aan. Lekker picknicken op een mooie plek waar de kinderen lekker kunnen spelen. Eenvoudig maar perfect lijkt mij. 😃
Het is net wat je wilt. Wij zijn 2 jaar voor de komst van onze zoon getrouwd met alles erop en eraan. Mijn man vond dit leuk en familie betaalde mee dus dat verzachte de pijn. Ik wilde graag getrouwd zijn en een groot feest vond ik niet nodig. Zeker als je al kinderen hebt geef je je geld misschien liever aan iets anders uit. Wil je trouwen of wil je trouwen met een feest? Anders kun je ook gewoon naar het gemeente huis in een leuk jurkje en pannenkoeken eten met een clubje, het is net wat je wilt.
Waarom niet nu een geregistreerd partnerschap dat is hetzelfde als trouwen, je kunt de achternaam aannemen en erfenis etc. is dan ook geregeld, stel je het huwelijk een paar jaar uit met feestje etc.
Eens met Cato! Mijn man en ik hebben vorige maand een geregistreerd partnerschap gesloten (nu 37 weken zwanger). Alles is geregeld, je kunt de achternaam van je man aannemen, etc. Bij ons gaat een echte trouwerij er waarschijnlijk nooit van komen, hebben beiden niets met een bruiloft, dus als we het zouden omzetten zou dat puur om de ceremonie, het feestje etc. zijn en aangezien we daar niets mee hebben, zou het niet echt iets toevoegen Maar goed, die optie staat in ieder geval nog wel open Het is dus ook een mooie constructie voor als je wel alles geregeld wilt hebben, maar de "echte" bruiloft nog even wilt uitstellen
Ik zou dan zelf juist zeggen ga er lekker voor, koop een mooie jurk, kleed je kinderen mooi aan, haal een prachtige bos bloemen en make him your husband! Ik vind het zelf wèl meerwaarde om getrouwd te zijn, ik ben er blij om en trots op dat m'n man m'n man is en niet m'n vriendje en dat we als gezin dezelfde naam hebben. Wij vinden het heel fijn. Waarom trouwen? Blijkbaar zijn jullie goed in kindjes krijgen maar samen mag je er ook zijn!
Wij zijn getrouwd toen ik 30 weken zwanger was van onze zoon. Dochter was toen ruim anderhalf. Wel met dikke buik in een mooie trouwjurk, en feest gehouden bij mijn ouders in de tuin (met gehuurde tent, buffet enzo). We zijn vooral getrouwd uit practische overwegingen. Heb nog steeds mijn eigen achternaam. Al komt de meeste post en kaartjes hier binnen voor fam. (Achternaam man). Blijkbaar is het vreemd om je eigen naam te houden..