Welke hoestdrank kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lenthe1987, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Mijn dochter ligt de halve nacht wakker van de kriebelhoest. Nu heb ik een hoestdrankje van de Etos maar die wil ze niet, en eerlijk is eerlijk ik heb hem geproefd en ging zelf bijna over mijn nek!

Nu wil ik dus een andere kopen, maar welke werkt nu goed en heeft ook nog een aangename smaak?:(

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Tijmsiroop vd kruidvat is erg lekker en werkt hier altijd goed. Heb ook nog een andere geloof bisolvon met aardbei smaak. Dochter vind het allebei lekker en doen hier goed hun werk.

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Die van de kruidvat idd
    Hier ook gebruikt de afgelopen week omdat dochter zo hoestte ;)

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Vicks hoestdrank werkt hier goed. En als dat niet meer werkt dan werkt noscapine wel. Die dempt de hoestprikkel. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar wij hebben de laatste op doktersadvies, is vrij te koop bij de apotheek maar kinderen onder een bepaalde leeftijd "mogen" het officieel niet. Wij moeten haar gewoon iets minder geven dan voorgeschreven op de verpakking.

5. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hier aan de 2de fles vn de kruidvat die vinden ze alleen lekker

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier bisolvon
    En voor de jongste van vsm

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    erg lekker is het idd niet.
    dl vind geen enkele fijn om op te moeten drinken maar ze snapt wel dat het helpt om het hoesten te verminderen.
    al vind ze bisolvon niet zo heel smerig

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gisteren had mijn vriend Dampo kindersiroop gekocht. Arme Aiden gilde dat zijn mond zo koud werd. Bleek er menthol in te zitten! :(

Vandaag maar gauw de goedkope Kruidvat kindersiroop met tijm gehaald. Heeft hij al eens eerder gehad en dat lust hij wel en werkt ook goed.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook de kruidvat tijmsiroop.

Van bisolvon moest ik zelf ook over mn nek

10. XoXo

XoXo Niet meer actief

Natterman bronchicum extra sterk. Ik heb altijd een fles op voorraad. Zodra ik een kind hoor hoesten gaat er gelijk een lepel in en dan is het hoesten meestal binnen 1 a 2 dagen weg.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe oud zijn de kinderen dan waar jullie van spreken? Hier in België wordt hoestsiroop tot minstens drie haar echt afgeraden door huisartsen en pediaters omwille van de versuffende eigenschap en dus het grotere risico op wiegendood.

12. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Hier geen hoestdrank, dat is volgens mij echt een lapmiddel, wat niets doet, tenminste niet die kindervarianten...

13. tuc

tuc Niet meer actief

Tijmsiroop is al vanaf 6 maanden te geven.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zelfs die siroop wordt in België sterk afgeraden door artsen. Bij baby's wordt hier eerder aerosol voorgeschreven.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Aerosol is voor de luchtwegen, dat helpt niet tegen een zere keel of prikkelhoest.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klopt. Maar ook daar: voor een zere keel wordt hier de voorkeur gegeven aan een spray, geen siroop.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier heel goed lijkt te helpen is tussistin van vsm. Het is homeopatisch, veilig, niet vies en mag al vanaf jonge leeftijd gegeven worden.

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vanaf welke leeftijd mag dit dan? Bij mij werkt dit als een tierelier binnen een kwartier, dus bij een kleintje..?

Deel Deze Pagina