Mijn dochter ligt de halve nacht wakker van de kriebelhoest. Nu heb ik een hoestdrankje van de Etos maar die wil ze niet, en eerlijk is eerlijk ik heb hem geproefd en ging zelf bijna over mijn nek! Nu wil ik dus een andere kopen, maar welke werkt nu goed en heeft ook nog een aangename smaak?
Tijmsiroop vd kruidvat is erg lekker en werkt hier altijd goed. Heb ook nog een andere geloof bisolvon met aardbei smaak. Dochter vind het allebei lekker en doen hier goed hun werk.
Vicks hoestdrank werkt hier goed. En als dat niet meer werkt dan werkt noscapine wel. Die dempt de hoestprikkel. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar wij hebben de laatste op doktersadvies, is vrij te koop bij de apotheek maar kinderen onder een bepaalde leeftijd "mogen" het officieel niet. Wij moeten haar gewoon iets minder geven dan voorgeschreven op de verpakking.
erg lekker is het idd niet. dl vind geen enkele fijn om op te moeten drinken maar ze snapt wel dat het helpt om het hoesten te verminderen. al vind ze bisolvon niet zo heel smerig
Gisteren had mijn vriend Dampo kindersiroop gekocht. Arme Aiden gilde dat zijn mond zo koud werd. Bleek er menthol in te zitten! Vandaag maar gauw de goedkope Kruidvat kindersiroop met tijm gehaald. Heeft hij al eens eerder gehad en dat lust hij wel en werkt ook goed.
Natterman bronchicum extra sterk. Ik heb altijd een fles op voorraad. Zodra ik een kind hoor hoesten gaat er gelijk een lepel in en dan is het hoesten meestal binnen 1 a 2 dagen weg.
Hoe oud zijn de kinderen dan waar jullie van spreken? Hier in België wordt hoestsiroop tot minstens drie haar echt afgeraden door huisartsen en pediaters omwille van de versuffende eigenschap en dus het grotere risico op wiegendood.
Hier geen hoestdrank, dat is volgens mij echt een lapmiddel, wat niets doet, tenminste niet die kindervarianten...
Zelfs die siroop wordt in België sterk afgeraden door artsen. Bij baby's wordt hier eerder aerosol voorgeschreven.
Wat hier heel goed lijkt te helpen is tussistin van vsm. Het is homeopatisch, veilig, niet vies en mag al vanaf jonge leeftijd gegeven worden.
Vanaf welke leeftijd mag dit dan? Bij mij werkt dit als een tierelier binnen een kwartier, dus bij een kleintje..?