Hallo! ik lees al een tijdje mee op het forum maar ik ben toch benieuwd naar jullie meningen/ervaringen over het volgende: Op het moment ben ik ruim 28 week zwanger en werkloos. Mijn werkgever denkt liever aan zijn eigen centjes dan dat hij een vast contract geeft.. Door de nieuwe regels van de WW heb ik maar een WW uitkering van 3 maanden. Hiermee kan ik eigenlijk alleen de zwangerschap overbruggen en na mijn verlof houd deze dus op. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen of ik weer ga studeren of weer een baan ga zoeken. Ik heb een HBO studie gedaan maar hierin is nauwelijks werk te vinden en na 3 jaar heb ik de hoop toch een beetje opgegeven dat ik er nog werk in vind. Nu wil ik eigenlijk een andere studie gaan doen en ik stuit op zoveel twijfels. Een BBL opleiding zou natuurlijk het meest ideaal zijn, maar daar zijn zo weinig plekken in te vinden op mijn interesse gebied. Nu zit ik te kijken of ik weer fulltime HBO wil gaan studeren (waarschijnlijk verpleegkunde oid). Aan een HBO studie zitten natuurlijk wel heel veel risico's: Geen inkomen van mijn kant, flinke studieschuld aan het eind, 4 jaar (of meer) studeren in combinatie met een kindje etc. Maar als het wel lukt dan krijg je er natuurlijk veel voor terug. Eigenlijk komt het erop neer dat ik bang ben met een nieuwe HBO opleiding weer een verkeerde keus te maken. Wanneer dat gebeurt ben ik natuurlijk wel flink de pineut. Maar een baan vinden die bij je past is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer.. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, want ik weet het even niet meer.. Liefs Lilly
BBL is er ook voor verpleegkunde. Je zou eerst daarvoor kunnen gaan om dan daarna, wanneer je een baan in de zorg hebt, deeltijd de HBO variant kunnen doen.
Je hebt ook HBO opleidingen duaal, werken en leren. Verpleegkunde is er daar 1 van. Ik weet alleen niet of dat is te combineren met een kindje. Moeilijke keuze, maar als je gelukkiger wordt van studeren en een leuke baan dan hebben jij, je man en je kindje daar meer aan dan dat je blijft zoeken naar een baan die er niet is.