Lease auto tijdens verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Klavertje6, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga volgende week met verlof en heb alvast mijn lease auto ingeleverd. Ik gebruik hem niet prive en hou dus een km registratie bij.

Hij staat aan de zaak en wie hem nodig heeft mag hem pakken als hij/zij de km's maar bij houd in een notitie boekje. Of ze dat doen weet ik natuurlijk niet.

Ik heb bij het inleveren een mail gestuurd met wat en wanneer ik heb ingeleverd en wat de km stand is.

Ben ik daarmee voldoende ingedekt tegen bijtelling?

Als mijn collega er stiekem mee naar de Efteling gaat, kan ik toch aantonen dat ik met verlof ben?

Niemand hier weet of het voldoende is, en via de belastingdienst site word ik niet veel wijzer.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Maar hij staat nog wel op jouw naam toch? Misschien toch even een balletje opgooien bij je werkgever!

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb jaren geleden ook niet prive gereden met de leaseauto, precies vanwege dit soort onduidelijkheden ben ik blij dat ik dat niet meer doe.

Heb je al een wijzigingsformulier opgestuurd naar de belastingdienst? Als er een autowijziging is van langer dan 2 weken wordt je deze geacht te melden. Tenminste, zo was het een aantal jaren terug. Dus nu melden dat je geen leaseauto meer hebt en als je weer gaat werken, melden dat je weer een auto beschikbaar hebt.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Even je hr afdeling een getekende bevestiging sturen van het inleveren van de auto en bij de belastingdienst even afmelden totdat je weer gaat werken.

Deel Deze Pagina