Studeren, werken en een kindje

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Marley, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik ben ongeveer 4 maanden geleden bevallen van een geweldig ventje. Ik was bezig met een opleiding, (heb al hbo opleiding afgerond). En ik ga over een maand 24 uur werken.
    Ik ben benieuwd naar verhalen van moeders die werken, studeren en kindje(s) hebben. Hoe deon jullie dit? Wat zijn jullie ervaringen.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik doe het niet, maar mijn vriend wel (werkt fulltime en studeert parttime)
    Het is pittig, maar met steun van je partner zal het vast wel lukken.
    Ik verwacht bijvoorbeeld niet veel in het huishouden van hem en zorg in drukke periodes extra goed voor hem (fruitsapje maken voor vitames etc.)
    Voor jou zelf heb ik dus niet echt tips. Ja, wel 1 trouwens. Goed je grens bewaken. Merk je dat het te veel wordt, dan een tandje minder (de langstudeerboete wordt waarschijnlijk toch afgeschaft ;))

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik doe 1 dag in de 2 weken een opleiding en werk 4 middagen per week en heb een zoon van 5 maanden.

ik vind het pittig, ik ben niet zo goed in mijn grenzen aangeven en daar wordt dus ook vaak overheen gebanjerd door jan en alleman.

mijn tips:
    timemanagement
    plannen
    communicatie
    hulp vragen aan partner familie omtrent je kind
    hulp vragen klasgenoten en docent omtrent opleiding.
    speel open kaart met je leidinggevende houd je niet groot dan komt die klap achteraf.

groetjes wendy

4. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik ga 5 dagen per week naar school. En heb een zoontje van 5 maanden..
    Hij gaat 3 dagen naar het kdv en 2 dagen naar mijn schoonmoeder..

Wanneer ik opdrachten moet maken maak ik die eerst voordat ik hem ophaal.. En als ik in het weekend leer is mijn vriend er gewoon.. Ik vind het eigenlijk hwel makkelijk gaan..

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb zelf net mijn opleiding afgerond.... Ben blij dat ik klaar ben!
    Ik ben in 2008 begonnen aan deze opleiding en in 2010 mama geworden. De afgelopen 2 jaar heb ik de opleiding gecombineerd met 24 uur per week werken, zorgen voor zoonlief en het huishouden draaiende te houden.
    Manlief heeft reuma, dus dat maakt het voor hem moeilijk om te helpen in het huishouden, met name poetsen was voor hem onmogelijk. Ik heb het eigenlijk altijd relatief eenvoudig gevonden, 's avonds studeren als zoonlief op bed lag. Overdag werken, huishouden en sociale contacten. De periode van het afstuderen, dus fulltime scriptie schrijven viel mij erg tegen....
    Zorg voor een tijdschema, als je kindje overdag slaapt kun je het huishouden doen en 's avonds aan je studie werken.
    Ik deed 3 avonden per week studeren zodat ik de weekenden zo veel mogelijk 'vrij' was.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Toen onze oudste 3 maanden was, ben ik 24 uur per week gaan werken en 2 dagen per week studeren. Ik moest mijn scriptie afschrijven en dit lukte mij alleen als ik ook echt naar de bieb ging. Thuis ben je toch alleen bezig met de baby... Kon me dan niet voldoende concentreren op mijn scriptie. Onze oudste ging gedurende mijn afstuderen (6 maanden) 4 dagen per week naar de kinderopvang. Maandag was altijd papadag. Na mijn scriptie terug naar 3 dagen opvang en ging ik 4 dagen werken.

Ik vond het prima te doen. Scriptie zelf afmaken vond ik erg pittig, maar dat vond ik al voordat ik kinderen had ;) Juist onze meid gaf me de kracht om het af te maken en helemaal toen ik snel zwanger was van de 2e, wist ik gewoon dat ik het zsm moest afronden.

Wel miste ik m'n meisje enorm als ik in de bieb zat en ik wist dat zij op de opvang was. Veel meer dan op werkdagen.

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik werk fulltime (38 uur) en manlief ook, maar hij heeft een papadag en werkt nu dus 4 dagen. Ik ben bezig met een master en begin na de bevalling met afstuderen. Onze oudste is geboren tijdens mijn 2e HBO jaar en de middelste net na mijn afstuderen.
    Straks dus afstuderen met 3 kids. Manlief doet een HBO studie in deeltijd.
    Best druk, maar zo kunnen we straks weer meer doen:)

Deel Deze Pagina