Wat knap dat je de stap wilt zetten! Ik zit in de afronding van mijn BBL opleiding en heb echt totaal geen spijt! Het bied mij zoveel meer kansen, ik doe nu wat ik leuk vind. Ja het is pittig, ja je sociale leven staat op een laag pitje.. maar het is het allemaal waard! Heel veel succes gewenst
Dan is dat tijdens corona tijd wel de perfecte timing om te doen denk ik? Sociale contacten zijn nu toch lastig te onderhouden met alle regels en richtlijnen.
Dankjewel voor je berichtje, aan de ene kant ben ik ook bang nu een soort van paniekvoetbal te gaan spelen, door de verhalen die ik gehoord heb. De keuringsarts heeft de gegevens al opgevraagd. Alleen de reumatoloog heeft zoals ik het zag gereageerd met gegevens, de rest nog niet zo ver ik het kon zien. Of ze hebben het niet in de portaal opgeslagen van het ziekenhuis. Mijn prof is hoofd roaz van omgeving leiden en heeft het super druk momenteel. Zal hem straks eens e-mailen of hij het al gestuurd heeft. Heb nog niks gehoord van een arbeidsdeskundige. Het ging trouwens via videobellen ze vonden mijn gezondheid een te groot risico om met corona te laten komen naar het kantoor.
Ik zou zoals beloofd nog even terugkomen op het stuk studeren icm. (jonge) kinderen. Zelf heb ik dat een poos gedaan toen we alleen nog de oudste hadden. Zolang je een goede achterban hebt, zoals jij zo te lezen hebt, kan het haast niet mis gaan. Je moet alleen wel zelf je kind goed los kunnen laten zodra ie bij een ander is. Waar ik extra op zou letten als ik in jouw schoenen stond is voldoende pauzemomenten voor jezelf inplannen. Ik heb zelf iets anders waardoor ik minder energie heb dan de meesten. Voor mij werkt het stoplichtsysteem heel goed: dingen die mij veel energie kosten zijn rood, dingen die mij een beetje energie kosten zijn oranje en dingen die mij veel energie opleveren zijn groen. Zo kan ik m'n dag- en weekschema beter inplannen zodat ik niet aan het einde van een dag teveel energie heb verbruikt. Moet ik iets doen wat mij veel energie kost (rood), dan plan ik daarvOOr En daarnA iets in wat mij energie oplevert (groen). Voor mijzelf is het zo ongeveer wel duidelijk welke activiteiten mij welke hoeveelheid aan energie kosten, dus ik weet vrij goed hoeveel ik daarvoor of daarna op moet laden. Voor mij is dat dus niet standaard bijv. een kwartier, maar echt inherent aan de rode activiteit. Maar werk je zelf nog niet met dit principe, zou je kunnen starten met je groene zones bijv. standaard 1 kwartier te geven. Verder loont het om achter de KOT aan te gaan. Maar dat krijg je uiteraard wel alleen terug indien je kind bij een professioneel bureau opvang krijgt (mocht je toch besluiten je moeder niet op te laten passen). Edit: helemaal met @GossipGirlxoxo eens dat je maar beter iemand mee kunt nemen naar belangrijke gesprekken.
O, en idd. HEEL belangrijk, als je je studie wil laten slagen, om een vaste studiedag (of meerdere indien nodig) in te plannen, zoals iemand hierboven reeds zei!
Dankjewel voor al je tips! Ik vind het ook lastig mijn voorkeur gaat nu uit naar doktersassistente. Mijn opleiding was economie en detailhandel. Ik kan bedrijfsplannen dromen maar door mijn aandoeningen en de aandoeningen van onze zoon's ben ik mijn eigen heel erg gaan verdiepen in de medische wereld en eigenlijk iedereen ' vooral mijn cardioloog' vraagt altijd waarom ik hier niks mee ga doen.