We zijn een beetje aan het opruimen en "willen" (ahum.. *snik, snik*) toch een beginnetje maken met wat babyspulletjes wegdoen. In mijn omgeving van voornamelijk oude papa's en mama's heeft iedereen, die kinderen wil al zeker één kind. Weggeven aan vrienden/familie is daarom niet zo voor de handliggend. Ik zou het daarom graag aan een organisatie geven, die er op haar beurt voor kan zorgen dat goed terecht komt. Heeft iemand een tip voor een fijne organisatie, die zorg draagt dat het bij de juiste mensen terecht komt?
Ah, thanks! Ziet eruit als een goede organisatie, waar ik met een deel van spullen zeker terecht kan! Ik zie alleen dat ze helaas geen grotere spullen zoals boxen, badjes, autostoeltjes en bedjes kunnen gebruiken. Mocht iemand toevallig ook nog een soortgelijke organisatie kennen die juist om deze spullen verlegen zit, zou ik het graag horen.
Ik heb 'mijn' verloskundige gebeld of zij iemand wist die het goed kon gebruiken, zij had een cliënte die helemaal niets had, geen geld en geen spullen. Verloskundige heeft toen alles bij mij opgehaald en ik kreeg later via haar nog een kaartje dat degene die mijn spulletjes gekregen had er zo dankbaar voor was.
Dorcas! Als je dat echt wilt kun je er voor kiezen alles op transport te laten gaan, dan komt het dus bij mensen die het echt nodig hebben. Ze hebben ook winkels waar ze dingen verkopen, en van de opbrengsten financieren ze de transporten.
Ik zet het hier op de fb groepen en vraag er wat kleins voor voor in de spaarpot van zoon. Of ruil het op de ruilpaginw voor wat lekkers/flesje wijn oid. Komen vaak mensen op af die het niet breed hebben en zo toch leuk spul kunnen "kopen"/ruilen. Ik zie liever aan wie ik het weg geef. Ik heb zo vaste moeders die hier eens wat ophalen. Van te kleine pyama's/sokken tot speelgoed.
Mijn verloskundige doet wel eens een oproep op Facebook voor spullen. Soms heeft ze gezinnen die net weten zwanger te zijn en eigenlijk ook bijna gaan bevallen. Of een stel die het financieel niet breed heeft. Reageert altijd wel iemand op. Ook heeft de praktijk een facebook marktplaats iets waar je alles op kan verkopen. Krijg je er zelf iets voor. Kringloop is ook een idee. Mijn verloskundige Is zelf bezig met een actie. Ze wil binnenkort naar Oeganda met een andere verloskundige om artsen en verloskundigen daar opleiding te geven en te zorgen dat ze daar goede randapparatuur krijgen om zonder problemen te kunnen bevallen. Daarvoor verkoopt ze allerlei babyspullen. Dat geld gaat dan volledig naar Oeganda. Als je daar meer over wil weten PB me dan even
Nou ik was toevallig gister in de straat bij mn oude vk praktijk en ben gewoon even binnen gelopen. Blijkt inderdaad dat zij genoeg vrouwen kennen die staan te springen om spulletjes . @Veense: dank voor de tip. Ik geef mn spulltjes nu uit gemakzucht toch maar aan mn vk, maar heb de website bekeken en ga Dorcas financieel steunen (voel me anders schuldig, haha). Lijkt me een heel goed doel! Bedankt voor het meedenken!