Studerende mama’s- start 2020

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kimmaikel24, 17 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Opvang/school of ik stuur man er opuit met ze :p
     
  2. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Het is nog allemaal niet duidelijk. Ik denk dat het toch veel online gaat zijn. Ik ga het wel zien. Hier start ik half september. De kinderen starten op 1 september. Ze zijn 15/12/5 jaar. De oudsten twee zitten op de middelbare school. Vooralsnog gaan de basisscholen gewoon naar school en dan kan ik ook gewoon mijn ding doen.

    Ik ga de opleiding doen omdat ik mijn werk in de zorg niet meer kan uitvoeren, door lichamelijke klachten.
    Gelukkig gaan de middelbare scholen in België allemaal 6 jaar. Dus zijn de mede leerlingen niet echt veel jonger dan 18 jaar:D
     
  3. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ja dat zag ik ook, maar het stond er zo alsof het iets is.
    Dus ik denk vraag het even
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja vooral de opvang regelen vind ik pittig. Wij wonen in een dorp. Oudste gaat voor t eerst naar school, in t dorp. Er is hier geen kdv dus de jongste moet naar het kdv hier in de stad naast ons. Mijn man moet de kinderen 3 dagen brengen. Ik haal ze. Tussen de middag haalt mijn moeder de oudste uit school voor een boterham.
    Eigenlijk is 3 dagen de kinderen wegbrengen te veel voor mijn man aangezien hij zelf soms om 0600 moet beginnen. Dus logistiek gezien vind ik t echt een gedoe.
     
  5. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Oooh spannend, ik ben vandaag officieel ingeschreven en nu student aan een hoge school!
     
  6. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
  7. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Zo dames, weer open.
    Hopen dat er nu meer activiteit is.
    Ik ben ondertussen ook begonnen aan mijn opleiding.
    De aanloop was rustig. Deze week alleen op donderdag en vrijdag naar school. Rest nog wat online lessen gehad.
    Maar volgende week ga ik los. Dinsdag een dag van 8:30 tot 18:45:eek: alle dagen school behalve woensdag.
    Mijn eerste opdracht was een tekst lezen. Ik denk dat ga ik even doen. Is de tekst 21 pagina’s lang:D
    Maar heb het gemaakt en al ingestuurd.
    Hoe gaat het bij jullie?
     
    Anakin vindt dit leuk.
  8. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik heb om de week les van 09.00-17.30 & 13.30-17.30 uur en alleen op donderdag.
    Maar de zelfstudie... denk soms echt hoe krijg ik het voor elkaar.
    Ik studeer nu als de jongste in bed ligt en vooral in de avonduren als man thuis is.
    wij werken met blokken van steeds 10 weken dus zit er nu midden in. Veel te doen !
     
    Anakin en snoes79 vinden dit leuk.
  9. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik denk dat het verschil is dat ik volledig naar school ga trouwens.
    Is een bewuste keuze, de opleiding kan hier niet in deeltijd en ik zit in de ziektewet. Ik heb toestemming gekregen om deze opleiding te volgen. Zodat ik later gewoon weer kan werken!
    Maar dan nog kunnen we elkaar mentaal ondersteunen.
    Lastig als je nog kleintjes hebt. Mijn jongste is 5 maar die andere twee zitten zelf op de middelbare school.
    Mijn uitdaging is het eten:D, ik moet dus echt gaan plannen zodat ik om 18:45 niet nog eens moet beginnen met koken:roflmao: zullen veel tosti’s en soep worden
     
    Anakin en kimmaikel24 vinden dit leuk.
  10. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    oooh wat fijn !
    Had ik het liefste ook gedaan , maar ben al zzper en wil dat ook niet zomaar opgeven.
    + financieel ook niet mogelijk om fulltime naar school te gaan.
    Mijn oudste is 6 jaar en de jongste net 1 jaar :)

    welke opleiding doe je ?
     
    Anakin vindt dit leuk.
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk. Ik sluit er graag bij aan:)

    Ik moet en ben al bezig om 2 lessen voor te bereiden arbeidsrecht. Best veel en moet weer leren en wennen om te leren pfff.

    5 okt 1e lesdag. Zijn er gemiddeld 2 per maand
     
    Anakin en kimmaikel24 vinden dit leuk.
  12. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113

    Als je er dalijk weer in zit ben je het weer helemaal gewend !
    Doe je een thuisstudie ?
    En mogen jullie ook echt samen komen ?
    Bij ons is helaas het meeste via Teams
     
    Anakin vindt dit leuk.
  13. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Hi Dames,

    Ik schrijf graag mee!

    Afgelopen januari voor het eerst mama geworden, en helaas voor mijn verlof al in een onprettige werksfeer terecht gekomen met onder andere opmerkingen over mijn aanstaande moederschap. Zou de dag dat ik terug kwam van verlof(datum is toevallig) een vast contract krijgen, maar hier is een half jaar van gemaakt. Na maanden op mijn tenen lopen ben ik er toch uitgekieperd wegens een reorganisatie, en mag ik midden in een corona/economische crisis op zoek naar een nieuwe baan. Terwijl ik stiekem het hele moederschap ook nog een plekje aan het geven ben. Vriend studeert, dus ik ben kostwinnaar. Helaas veel afwijzingen en geen HBO diploma op zak(wel altijd HBO functies uitgevoerd). Daarom nu ook een deeltijd hbo opleiding gestart, werken aan een nieuwe toekomst!
    Vind het rete spannend, maar heb er wel veel zin in. Ondertussen blijf ik gewoon solliciteren, om hopelijk snel aan het werk te zijn. Morgen start mijn studie, en heb werkelijk nog geen idee van roosters, opdrachten enz. Ik volg overigens de e-learning, is wat makkelijker combineren voor mij.

    Heel verhaal geworden, maar dan hebben jullie er een beetje beeld bij:).
     
    Anakin vindt dit leuk.
  14. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Wij doen hier een klein beetje aan mealpreppen, ik kook sommige maaltijden gewoon in 2 of 3-voud en vries het dan in. Verse pastasaus, chili en curry bijvoorbeeld. Gooi het dan sochtends uit de vriezer en dan hoef ik het savonds alleen maar in de pan/oven of wat dan ook op te warmen, zitten we vaak in 10 minuten aan tafel:).
     
    Anakin vindt dit leuk.
  15. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    wat leuk , welkom :)
    Ik doe ook een hbo deeltijd studie.
    Welke studie doe je ?
     
  16. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.690
    1.885
    113
    Hallo, mag ik ook meeschrijven? Ik ben in april begonnen met HBO schuldhulpverlening bij de NCOI. Ik heb de eerste module in juli afgerond en gehaald. Nu begint 6 oktober de 2e module. Elke module is drie lesdagen, 1 per maand. Ik ben benieuwd of ik nu wel naar les mag, of dat er toch geswitched gaat worden naar online les. Ben al bezig met de voorbereiding. Lezen en opdrachten maken. Deze module wordt afgesloten met een eindopdracht. Vind ik ook weer spannend. Vorige keer had ik examen met 50 meerkeuzevragen.
    Daarnaast werk ik redelijk fulltime, dus de planning is best belangrijk
     
    Anakin vindt dit leuk.
  17. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik ben begonnen aan een bachelor sociaal werk. Ik woon in België maar ben Nederlandse. Ben in mijn groep een dubbel vreemde eend. Ik ben en oud en Nederlands:D
    Mealpreppen moet ik ook maar gaan doen. Afgelopen donderdag had ik ook een lange dag en toen had ik restjes van de rest van de week. We gaan het zien deze week. Ik ben wel altijd van het principe eerst zien, dan aanpassen.
    Fijne leer week voor iedereen!
     
    Anakin en kimmaikel24 vinden dit leuk.
  18. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik ga hier voorzichtig mee lezen als dat mag. Wellicht inspireren jullie me terug ;).
    Ik was gestart met een hbo-v (voltijd) maar de manier waarop dit liep was echt een absolute no go voor mij. Om die reden in de eerste week al gestopt helaas. In ambieer dit nog steeds en hoop dit dan ook op een later moment (en wellicht een andere manier) alsnog op te pakken. Mijn tijd komt nog wel denk ik. Maar dit was wel even een tegenvaller zo.
     
    Anakin vindt dit leuk.
  19. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Thanks!

    Ik doe de opleiding Functioneel Beheerder, is een onderdeel van de hbo business IT & Management. Vandaag gestart, maar heb nog niets gehoord. Ga zo zelf de boeken maar induiken:).
    Welke studie doe jij?
     
  20. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Aah wat balen! Begin je vol goede moed en dan valt het zo tegen. Wat was het dat zo tegenviel?
     

Deel Deze Pagina