Studerende mama’s- start 2020

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kimmaikel24, 17 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Ja! Vooral als je maar 1 hoofdstuk als download hebt gekregen. En in dat hoofdstuk wordt verwezen naar andere hoofdstukken in dat boek
     
  2. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Krijg net bericht van NCOI dat de klassikale les gewoon doorgaat, maar dat ik ook mag overstappen naar e-learning. Eigenlijk twijfel ik nu toch wel een beetje. Moet best een stukje reizen namelijk. Zal morgen eens bellen. Wil weten of dat dan voor alle modules geldt. En hoe de planning er dan uitziet.
    Hebben jullie klassikaal les?
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dank je!
    Ik werk op dit moment als theoriedocent op een praktijkschool, dus volop pedagogische situaties :)
    Ik heb nu een mix van online en fysieke lessen. Grote colleges zijn online en kleinere bijeenkomsten met het eigen leerteam zijn fysiek, dus dat is prettig.
     
  4. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Deze master kan een een vervolg zijn op de bachelor pedagogiek inderdaad.
    Ik heb als vooropleiding Pabo, ook geen probleem.
    Mijn klas bestaat uit mensen die werkzaam zijn in het onderwijs, kinderopvang en jeugdzorg.
    Het is wel belangrijk dat je werkervaring hebt en ook een plek hebt om je opdrachten en onderzoek uit te kunnen voeren. Dus een aantal jaren werkervaring is wel een dikke pré.
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Pomodori is een fijne methode inderdaad, daar maak ik ook weleens gebruik van.
    En verder... telefoon wegleggen en een superstrakke, haalbare en overzichtelijke planning maken waarin je ook dingen echt kunt afvinken. Dat werkt voor mij erg motiverend.
     
    Daantje3 vindt dit leuk.
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoeveel uur zijn jullie per week kwijt aan de studie?
    En hoe verdelen jullie dat?
    Ik moet zo'n 15-20 uur investeren en dat is best een uitdaging vind ik... poeh.
     
  7. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Welke opleiding volg je en wel niveau ?

    Ik ben pas gestart met MBO niveau 4 en ga ook bijeenkomsten volgen. Gemiddeld 2 X per maand.
     
  8. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik moet er nog achter komen hoeveel uur er in gaat zitten, maar valt nu al tegen haha.

    Welke studie volg je?
     
  9. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sorry ik heb het teruglezen op de vorige pagina Anakin en Cosdy
     
    Anakin vindt dit leuk.
  10. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Pomodori is inderdaad een goeie! Ik denk alleen dat ik daar eerst moet zien te komen...het probleem zit hem niet in de tijd of afleiding om me heen, maar ik kan letterlijk geen een zin lezen zonder afdwalende gedachten te hebben. Ik kan rustig 5 keer hetzelfde stuk lezen en dan geen enkel ding kunnen benoemen van wat er staat. Maar goed, misschien is het even wennen.

    Studietijd ben ik ook nog zoekende naar, nu ik niet werk is het makkelijk, maar hoe ik dit met een baan moet combineren is mij nog een raadsel.
     
    Anakin vindt dit leuk.
  11. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb gister geleerd dat je hersenen nieuwe verbindingen maakt als je leert. Dus over een tijdje ben je er weer helemaal;)
     
    Daantje3 en Anakin vinden dit leuk.
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Jaaaa, mooi hè!
    En weet je, we moeten onszelf ook gewoon tijd gunnen.
    Leren kost nu eenmaal tijd en moeite, dat is niet leuk en alles in ons wil dat dus niet haha.
    Focus is wel een dingetje ja, dat merk ik ook.
    Ik heb een noisecancelling koptelefoon aangeschaft en merk dat ik dingen beter in me opneem als ik het zachtjes hardop lees.
    Dat zal ongetwijfeld een idioot gezicht zijn, ik zachtjes prevelend met mijn koptelefoon op. Maar ja, dat is dan maar zo.
    En ik maak continu aantekeningen, dat helpt mij ook erg.
     
  13. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hoe gaat het met iedereen?
    Hier steeds meer op plek. Leren gaat steeds beter, en ik heb er zin in.
     
    Anakin vindt dit leuk.
  14. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Ik ben toch overgestapt naar virtual classroom. Maar eigenlijk blijf ik het chaotisch vinden. Enige voordeel is dat het 3 uur reistijd scheelt.
    Zal gewoon het meeste zelf moeten doen
     
  15. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Wat is er chaotisch dan?
     
  16. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    20 klasgenoten. Sommigen met zulk slecht geluid dat het net lijkt of ze kiezels malen en tegelijk het toilet doortrekken.
    Het hangt aan elkasr als los zand. En door de grote groep is er niet echt een fijne interactie.
    En daarnaast voel ik me zelf niet 100% fit, dat speelt ook wel mee. Lastig om concentratie vast date houden met deze methode
     
  17. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oh ja, dat is afschuwelijk dat online gedoe.
    Mijn voorkeur gaat echt uit naar real life onderwijs, ondanks dat het mij ook reistijd en parkeerkosten scheelt.
    Ook vind ik het fijn om te sparren en feedback te geven en te krijgen. Dat werkt ook lekkerder in real life.

    Fijn Snoes79 dat het steeds beter gaat!

    Hier gaat het ook lekker. Ik ben wel steeds doodmoe, dus zat gisteren te knikkebollen tijdens het online collega, zo erg.. :)
    Ben me aan het verdiepen in stoornisdenken, superinteressant. Over de idioterie van tegenwoordig dat op elk klein mens etiketten geplakt moeten worden met stoornissen.
    Verder ben ik bezig met onderzoek naar mijn eigen drijfveren. Wie wil ik zijn als pedagoog. Ook interessant en confronterend. Je komt bij emoties die je al een tijdje had weggestopt zeg maar... poeh.

    Maar het is bijna herfstvakantie! Ik kijk er naar uit.
    Gaan jullie gewoon door met studeren of nemen jullie een weekje pauze?
    Ik ben benieuwd.
     
  18. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    Ik heb 1 dag in de maand les. Daarna dus 4 weken voor mijn huiswerk. Ik ben vrij in de herfstvakantie, want ik zou eerst op vakantie zijn gegaan. Ik ga denk ik wel wat doen aan mijn studie. Ook staat de eindopdracht al in e-connect. Dus daar kan ik ook al mee beginnen
     
  19. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.692
    1.885
    113
    @Anakin dat klinkt behoorlijk pittig wat je moet doen. Zal soms best confronterend zijn. Voldoet de opleiding wel aan jouw verwachtingen?
     
  20. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De eindopdracht al? Wauw, dus het einde is in zicht begrijp ik?
     

Deel Deze Pagina