Studerende mama's

Discussion in 'Algemene clubs' started by jenna83, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maikkie

Maikkie Lid

Jul 24, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Statistiek vond ik ook een ramp bij pedagogiek, blij dat ik dat bij rechten niet nodig heb.

Ik begin ook altijd pas een paar dagen van tevoren met leren en ik haal daar altijd aardige cijfers mee. Voor het laatste tentamen had ik voor de verandering alles eens goed bijgehouden: alles gelezen, opdrachten gemaakt, samenvatting gemaakt, twee weken van tevoren begonnen met 'echt' leren...Leverde uiteindelijk een 5,6 op :(. Wel gehaald dus, maar toch.
    Maar goed, was een week ervoor bevallen, dus ik schuif het maar op hersenverweking door de hormonen (en van leren komt ook niet veel terecht) in de kraamweek :D.

2. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    #42 jenna83, Aug 27, 2009
    Last edited: Aug 27, 2009
    Huh?Nog even een tentamen een week na je bevalling?Dat slaat echt alles....dat dat nog lukt!:$hahaha...zie het helemaal voor me.wel heel knap hoor.

3. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Merijn: gefeliciteerd met het behalen van je tentamen!altijd weer lekker als je er eentje binnenhebt.

Lindaensven: wel een beetje proberen nog te genieten he, van de zwangerschap. als je het zo druk hebt is het zo voorbij!

Maja82: leuk dat je meekletst!Leuk dat je weer een opleiding gaat doen. gaat vast allemaal goed komen!

Ik kom juist van de uni af, dus ik weet zeer goed het verschil met HBO en er is zeker een verschil!Ik zeg niet dat HBO per se makkelijker is hoor, misschien vind ik HBo wel lastiger, omdat het zoveel vraagt van je persoonlijke ontwikkeling, zeker als het gaat om opleidingen als bv SPH, MWD en Psychologie. Misschien dat ik ooit naar de uni ga, maar de behoefte is er niet. tenzij het echt nodig is voor een bepaalde baan.

Leuk dat dit topic al zo volstroomd!:)

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik kom dit weekend weer even reageren, zie dat er meiden bij gekomen zijn, gezellig!

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Oh trouwens, zoonlief is vandaag voor het eerst naar het kdv geweest. Wat betekent dat het echte leven volgende week voor mij weer begint! Bluuuh haha, heb even geen zin meer :D

6. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    aaah cherrylein..vond je het wat dat ie naar de KDV moest?ik vond het verschrikkelijk de eerste paar keren...die omslag is best heftig...niet meer zwanger, alles weer oppakken zoals het ooit weer was, alleen met wat meer geregel erbij...bah dat geregel en geplan...

ik vond dat best lastig, maar alles went!:)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ maja82: oh ja dat gevoel had ik precies zo toen ik van het HBO af kwam. Lekker studeren, niet al dat groepswerk (al zit dat er nog steeds wel een beetje bij in) :) Ik heb trouwens een capaciteitentest laten afnemen om er iets meer zeker van te zijn dat ik het niveau van de universiteit aan zou kunnen.
    Hier trouwens ook erg veel statistiek. De opleiding psychologie aan de UvA is onderzoeksgericht. In het tweedejaar zit zelfs een module van 30 studiepunten op onderzoek gericht, waarvan het grootste gedeelte statistiek bevat. Maar ik vind statistiek niet zo moeilijk ;) Het is wel een onderdeel waar studenten op kunnen stranden dus goed dat je er al zo mee bezig bent!

@ maikkie: waaa een week na je bevalling!? Hahaha dan zou ik ook niet zo goed gescoord hebben hoor ;) Ik heb een maand na de bevalling een tentamen gemaakt en dat vond ik ook al ontzettend lastig, heb dan ook een 2 gehaald ;)

@ cherrylein: hoe ging dat inderdaad zo'n eerste dag kdv?

@ jenna83: ja ik heb dus ook 1 jaar HBO gedaan en kan precies de verschillen aanwijzen :)

Nou ik heb officieel het tentamen gehaald :D Met een 7 :) Ben blij toe want ze gaan het vak volledig omgooien aankomend jaar dus dan had ik weer opnieuw kunnen beginnen. En het is echt zo'n struikelblok voor veel studenten dit vak (samen met nog een ander vak), dus ik was bang dat dat ook voor mij zou gelden. Pfoe, gelukkig niet.

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    Hoi dames,

ik kom mij ook even melden.

Ben kimm moeder van 2. ben 21 en de oudste word in november 4 en de jongste is net een jaar.

Ik heb eind juni de opleiding secretaresse afgerond en begin dinsdag met de opleiding managementassistent/directiesecretaresse. Nou dinsdag beginnen dan begint mijn stage. Vrijdag begint school. Ze hadden het rooster nog niet af.

Ik ga al vanaf dat Ticho geboren is naar school. Ik moet nu wel eerlijk zeggen ik zou blij wezen als ik er vanaf ben.

De opleiding duurt een half jaar en ik ben in februari klaar. Als er een opleiding start dan wil ik daar achteraan boekhoudkundigmedewerker gaan doen. Die duurt ook maar een half jaartje.

Ticho is in de vakantie 4 weken thuis geweest en voor het ritme is hij weer naar kdv gegaan. Hij vind het daar super leuk en wil het liefste de hele dag (en nacht) blijven. Want ja wij hebben niet zo'n coole zandtafel.

Ivy is al met al 5 weken thuis geweest dus dat word voor mij een omschakeling.

Verder heb ik me eigen bedrijfje wat erg goed loopt. www.colbadesign.nl
    Colba Design - Hyves.nl

en we zijn bezig met een huis te kopen in Duitsland. uhm me vriend is 25 en we zijn in maart 3 jaar bij elkaar.

zo dat was het dan (A)

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @ maikkie
    wat leuk joh een eigen rijschool :)
    @jenna83
    Leuk dat je man arts is :) Kinderopvang is duur:| maar wel heerlijk om rrn bijdrage te krijgen van de belastingdienst
    House is ook helemaal geweldig. Beetje jammer voor de herhalingen.
    @merijn
    dat heb ik nou ook *zucht* altijd als ik in groepsverband moet samenwerken. Ik heb de instelling eerst afmaken werk en goed werk leveren dan dan tijd voor wat anders.
    @cherrylein
    ik wou in principe er eerst niet naar kijken. En toen was het er elke dag op 2 afleveringen. en ik MOEST en zou dat zien! :oops:
    ik las iets over vooroordelen. Laat ik het zo zeggen dat ik in oktober vorig jaar (toen was ivy 2 maand) even naar school ben gegaan om het een en ander te vragen. Toen heb ik mijn mentor gezegd dat ik er voor wil gaan en dat ik mijn diploma wil halen. toen heeft hij gezegd ja oke maar eerst zien. want jij en yvonne zijn gelijk. hoezo? Jullie hebben altijd wat. Dus we zien het wel.
    Het kwam echt zo over van nou eerst zien dan geloven. Nou en hij kon het zien:| januari toetsweek gehad allemaal voldoendes. maart begonnen met stage binnen 1 dag stage plek gevonden op de dag dat ik moest beginnen maar een begrafenis had van me oom. Ik miste nog een aantal toetsen en die heb ik voor de diploma uitreiking ook allemaal gehaald.
    @ Lindaenseven
    Is het een leuke opleiding? Ik zit/zat eraan te denken om dat na komend schooljaar te gaan doen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kimm1988: je zit op het mbo denk ik, of niet? Mijn zusje namelijk ook en ik merk bij haar ook zulke grote vooroordelen, het is echt te triest voor woorden. Ze wordt echt als een kleuter behandeld. Zo heeft ze bijvoorbeeld alles gehaald afgelopen jaar, maar heeft ze aan het einde van het jaar veel moeten inhalen omdat mijn moeder en haar man (bij wie ze woont) gingen scheiden. Daar hadden ze geen begrip voor en ondanks dat ze toch nog alles heeft gehaald, wilden ze haar een niveau lager zetten. Doe normaal zeg :( Dus het verbaast me niets dat jij daar ook last van had. Hier op de universiteit word je over het algemeen gewoon als volwassen persoon behandelt.

Je website ziet er goed uit trouwens. Staan een aantal leuke producten op! Maak je die zelf?

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @ Merijn.

ja zit op mbo maar niet het "gewone" doe versneld en volwassen. Er zit een heel verschil in en dit is nog te doen. Heb meer moeders in de klas zitten.

ja maak alles zelf! erg leuk om te doen:)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kimm1988: zou je geen hbo-opleiding willen doen?

13. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @merijn

ik heb de capaciteit om hbo te doen. Ben ervoor getest en ze zeggen dat ik het "makkelijk" kan. Alleen hebben ze hier onregelmatige roosters. Je moet dus ook een keer tot 8 uur 's avonds en soms nog wel later. Ik heb 2 kids en een vriend die zeer onregelmatig werkt. Dus voor mij na 5 uur school is geen optie.

Aan een thuis studie heb ik gedacht alleen wil ik daar mee wachten totdat we helemaal gezeteld zijn met wat we willen.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kimm1988: ja je komt inderdaad ook wel over dat je genoeg capaciteiten tot je beschikking hebt voor een hbo-opleiding, vandaar ook mijn vraag :) Maar ik snap je punt!

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    ik vind het wel jammer maar goed. Misschien dat als ik later in een bedrijf werk dat ik dan een hbo opleiding ga doen deeltijd. Studeren en kids hebben is super alleen ja na 5 uur kan ik niet op school zitten dat is wel jammer. Zou het wel erg graag willen doen

16. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Kimm1988: waar woon je?saxion hogescholen Deventer is de enige HBo instelling met deeltijdopleiding waarbij je ten eerste niet verplicht bent om erbij te gaan werken. en ten tweede waarbij ze lessen altijd op een dag plannen, dus je gaat dan 1 dag naar school, verder ben je vrij.
    het is een zeer moedervriendelijke instelling, ik studeer er zelf psychologie en ben er uitermate blij om en dankbaar dat zoiets bestaat, want de meeste HBO opleidingen is gewoon 5 dagen naar school. nou ten eerste trek ik dat niet meer en ten tweede met kinderen doe ik dat gewoon niet. dan moeten ze elke dag naar de creche en dat kost nog eens veel geld ook.

misschien een tip voor jou voor ooit.....

o ja, de deeltijdopleiding duren ook gewoon 4 jaar, dus niet langer dan voltijd, precies zelfde inhoud alleen je doet meer in je eigen tijd. heerlijk vind ik dat...

17. Maikkie

Maikkie Lid

Jul 24, 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed zeg, een complete hbo deeltijdopleiding in 4 jaar. Kon dat op de uni maar...

@Merijn: Gefeliciteerd! Fijn dat je dat niet opnieuw hoeft te doen.

@Kimm1988: leuke dingen staan er op je site. Heb je daar zo'n speciaal borduur-apparaat voor?

Net even gekeken wat ik voor de eerste week moet lezen, waar ben ik toch aan begonnen ...:(

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ maikkie: nou ik heb aankomend studiejaar 2 a 3 keer per week een college van 2 uur en that's it ;) Dus ik mis geen deeltijdvariant :)

Ik ben nog niet bijgeschreven voor mijn vakken op blackboard zodat ik nu niet weet wat ik moet lezen aankomende week, grrr. En mijn eerste college heb ik woensdag pas terwijl zoonlief ma en di naar het KDV gaat. Die tijd wil ik dus wel goed benutten!

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    @maikkie

ja heb een borduurmachine voor :) erg leuk om te doen. En de boxkleden ed maar ik ook zelf.

@ jenna83

ik kom uit enschede. Ik moet echt ene opleiding hebben in Enschede of Hengelo. Deventer is al te ver weg. Ik sta er grotendeels alleen voor. Me moeder kan niet te vaak op de kids passen en me vader en schoonouders wonen niet in de buurt. Mijn vriend die werk erg veel van 4 tot 12. Dus rond etenstijd moet ik het alleen doen. Als ik tot 4 naar school moet ben ik dus niet op tijd om de kids op te halen (en ik wil echt niet dat ze eten op kdv).

Het ligt wat ingewikkelder dan dat ik zomaar kan zeggen ik begin met een hbo opleiding. het is voor mij een hele stap. Maar ik wil wel voltijd naar school. Ik heb totaal geen motivatie om iets thuis te doen aan school. Ben dan liever met de kids bezig. En als me vriend een keer een avond vrij is dan geniet ik liever van zijn aanwezigheid dan dat ik uren bezig met ben school.

20. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Toevallig dat Saxion ook in enschede zit:)....

Share This Page