Ook zo jaloers op wel zwangere??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moniekje, 27 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Wie is ook zo jaloers op zwangere schoonzussen of zussen of vriendinnen.
    :oops: Tís niet netjes maar kan er niks aan doen. In mijn nabije omgeving hoorde ik dus zaterdag dat er weer 1 bij kwam!! En ik moet nog beginnen met de eerste :( :(
    Oohh dan ben ik wel blij voor diegene maar ook jaloers. Zij krijgen de zoveelste en bij jouw wil het niet lukken ook al ben je nog maar een half jaartje bezig, het lijkt of je al jaren probeerd om zwanger te worden. Ja de tijd dringt wel voor sommige, en dus ook voor mij...ben al 34.......
     
  2. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik begrijp je situatie helemaal! Toch heeft het geen nut en wordt je alleen maar :x :x :( :( als je naar anderen kijkt waarbij het wel meteen lukt of die de zoveeltste krijgen zonder dat het moeite lijkt te kosten.
    Dit is jou situatie en hier moet je het mee doen. Probeer zoals iedereen zegt er zo min mogelijk mee bezig te zijn of zorgen te maken (lekker makkelijk gezegd he). Sterkte, herken je verhaal zeker!
     
  3. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hey..
    je bent echt niet de enigste ik heb het ook!
    ik was als eerste met de eerste en nu heeft iedereen om me heen allang de tweede of de tweede is onderweg.
    wij zijn nu al 3 jaar bezig om nog een wondertje op de wereld te zetten...
    zw. raken is het probleem niet maar zw. blijven.
    als ik dan om me heen kijk en 5 van de 10 zw. niet eens wisten dat ze zw. waren en ow zo ongezond waren dan denk ik ook verd#mm# waarom ik niet!
    maar wat ik al zei..nee je bent echt niet de enigste en beetje jalours zijn is niet ongezond hoor.
    gr. peetje
     
  4. pammy

    pammy Actief lid

    ja ik ken het gevoel ook
    oud klasgenoten die kinderen krijgen mijn schoonzus die zwanger is
    pffff en je ziet ook zoveel mensen die zwanger zijn op straat juist omdat je zelf zo graag wil
    maar ja nog even geduld
     
  5. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik begrijp het helemaal. Mijn beste vriendin was tegelijk zwanger met mij en ik kreg een miskraam zij is nu alweer 21 wk en zie haar buikje maar groeien en dan ben ik zoooooooo jaloers.
    We kunnen er samen wel goed over praten en steunt me ook heel erg dus ik gun haar en iedereen een gezond wondertje . Soms steekt het wel en dat doet pijn maar ik hoop dat het voor ons allemaal goed komt!!!

    liefs caroline
     
  6. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hier is er nog eentje, die errug jaloers is..
    Mijn beste vriendin is ook zwanger, gun het haar van harte en ben ook heel blij voor haar.
    Wij zijn twee jaar bezig en nog geen resultaat, mijn vriendin was net 2 maanden van de pil en ja, ze is zwanger.. Doet wel zeer..
    Het ergste vindt ik, als je weer op het journaal of tv ziet wat mensen hun kids aan doen, dan denk ik: waarom worden dat soort mensen kinderen gegunt?? Je hoort de laatste tijd zo vaak dat er weer een lichaampje gevonden is van een klein kindje..
    Dan denk ik toch steeds: er zijn mensen die hebben er van alles over om zwanger te worden en hun kindje op te voeden zoals het hoort en willen, terwijl de mensen die hun kindjes wat aan doen elke x maar weer zwanger raken!!
    Dat doet ook zeer!!

    Kus Greta
     
  7. AnitaK

    AnitaK Lid

    8 feb 2006
    38
    0
    0
    Medew. Cons.serv.
    Gelderland
    Ik heb het probleem ook, wordt helemaal groen en geel! :oops: Deze week ook weer gehoord dat de vrouw van mijn neefje zwanger is, en dat was niet de bedoeling. Vreselijk!! :( Ben blij dat ik niet de enige ben! :oops:
     
  8. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    klinkt allemaal erg herkenbaar!!!, mijn schoonzus is nu 11 weken zwanger en bij mijn vorige zwangerschap waren we ook samen zwanger, bij mij is het nu mis gegaan met 6 weken, ik ben gigantisch blij voor haar (met heel veel moeite zwanger geworden) maar voel toch wel af en toe een steek van jaloezie!!
    ik schaamde me ervoor maar vind het nu wel fijn dat andere dit ook voelen
     
  9. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nee ik herken het dus NIET! Ik gun iedereen zijn zwangerschap en als mijn tijd gekomen is (ALS die komt) dan merk ik het vanzefl wel. Tot die tijd, tja gewoon maar afwachten.
     
  10. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Ik ben niet jaloers op anderen die zwanger zijn.
    Ben ook al eens zwanger geweest en wacht nu nog even mijn ongesteldheid af en dan gaan we er weer voor..
    Heb daar wel onwijs zin aan.
    Zo van wanneer zal het raak zijn enz..
     
  11. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb het nu ook niet meer dat jaloerse gevoel. Voor dat ik zwanger werd van de 1e had ik het wel hoor... Is denk ik heel normaal, zeker als je al lang bezig bent (voor je gevoel)
     
  12. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik herken het ook wel hoor :oops: Moet zeggen dat ik niet echt jaloers ben. Maar merk dat ik wel telkens denk...wanneer zal het onze tijd mogen zijn??...als ik een zwanger iemand zie. Ik gun het iedereen natuurlijk!!
    Heb er wel moeite mee als ik hoor dat het een "foutje"is. Dan denk ik weleens; wij klussen ons suf en er gebeurt niks. Hoe kan dat....
     
  13. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Vandaag te horen gekregen dat een collega al 10 weken zwanger is. Het lijkt wel of iedereen zwanger raakt, behalve ik!!

    Ik kan gelukkig nog wel echt blij zijn voor iemand anders, maar het steekt wel enigszins, omdat wij ook zo graag willen...
     
  14. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Diep in mijn hart steekt me het soms best wel als ik zwangeren zie,en ik misgun ze dan echt geen kindje hoor, maar ik weet gewoon dat "mijn tijd" ook nog wel eens komt,maarja hoelang het nog duurt mag Joost weten :rolleyes:
     
  15. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Misschien nu wel?? Duim voor je...
     
  16. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    nope ik heb ook geen jaloezie naar zwangere vrouwen ...heerlijk voor ze ..wel heb ik idd. als ik hoor op het journaal van kindermishandeling of vondelingetjes ...zo van waarom komt dat daar terecht ...ook ik ben 34 maar heb al wel het geluk dat ik al 2 kiddies heb en daarom niet jaloers ben ik wens het iedereen toe .... ;)
    asjuh
     
  17. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Thnx meis,alles is nog "wit" van onderen ;)
     
  18. PGirlie

    PGirlie Actief lid

    26 feb 2006
    101
    0
    0
    @ moniekje, ik ben niet echt jaloers maar het lijkt om je heen zo vanzelf sprekend dat mensen zwanger raken. wat we niet weten is dat deze misschien ook een tijd hebben moeten wachten.

    Ik zie vriendinnen om me heen met hun kleine en omdat het zo dichtbij is en ik die kleintjes regelmatig zie/vasthoud/knuffel wordt het verlangen wel steeds sterker.

    Net als bij jou vind ik ook dat mijn tijd tikt...maar ja het komt wannneer het komt.
    Ik wacht met spanning af...morgen mijn NOD ..ik voel wel een beetje een onbestemd gevoel in mijn buik...dus ik vrees voor de :evil: :evil:
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    De jaloezie kan ik me inbeelden, heb er zelf soms ook last van.
    Zeker als het pats boem zomaar raak is bij iemand, al helemaal
    ongepland/ongewenst....
    Wat mij nog meer steekt is als er gezegd wordt dat men jaloers is
    op iemand die er heel veel moeite voor heeft moeten doen.
    Ik wil hiermee niemand aanvallen maar als iemand er heel veel
    moeite voor heeft moeten dan, dan kan je toch niet jaloers zijn?

    Elmo

    *hoopt dat mijn mening wordt gerespecteerd*
     
  20. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Elmo,

    Natuurlijk respecteer ik je mening.
    Ik ben echt niet jaloers op iemand die er heel veel moeite voor heeft gedaan om zwanger te raken. Mijn zuster is nu bijna 39 en heeft pas afgelopen november haar eerste kind gekregen. Daar heeft ze heel veel moeite voor moeten doen. IUI, temperaturen enzo. nou ik ben echt niet jaloers op haar hoor. Ik vond het heel erg voor hun dat het maar niet wilde lukken. Maar gelukkig heeft ze nu een wolk van een dochter. Ennuh ik ben heel blij met mijn nichtje.
    Ik ben gewoon jaloers op zwangere die zonder moeite zwanger worden of na 4 kinderen te hebben gekregen al weer zwanger is. (en dat is volgens mij zonder moeite hoor).
    Ik zou graag willen dat het zo snel ging bij mij en voor alle anderen op dit forum. Dan waren we allemaal veel geruster en relaxter of niet dan.\
    Nou we hebben gisteren geklusd (smorgens en savonds) en vanavond komt men mannetje gelukkig wel thuis (=vrachtwagenchauffeur) dus dat word vanavond natuurlijk weer klussen!!!!
     

Deel Deze Pagina