hee hee, ik had even een vraagje ik weet dus niet zeker of mijn zoontje (13 weken) zich overstrekt hij is al vanaf 2 weken heeel erg bewegelijk zwaaien met armen schoppen met de beentje wil niet leggen allen zitten wil gaan staan (dit probeer ik tegen te houden) ook dit gebeurt al vanaf een week of 3 a 4 hij is zondag .a.s 13 weken als hij bij ons op bed hangt tegen de kussens aan dan gaat ie met ze kont omhoog en zo gaat ie langzaam naar benede , het is niet zo dat ie helemaal krom gaat leggen als ie huilt wordt ie ook helemaal stijf kaars recht niet meer krom te buigen zeg maar , is dit overstrekken of gewoon bloos heid ik heb foto's gezien van baby's die zich overstrekken maar dat zijn wel heel extreme foto's in zijn box wil ie 3 min en dan wil ie er weer uit hij slaapt overdag op zijn buik anders wordt ie helemaal kwaad maar dan wel telkes zijn hoofd heen en weer en om hoog beentjes de lucht in (als ie op ze buik legt) arme stijf langs zijn lichaam .. ik hoop dat iemand mij een beetje kan uit leggen wat overstrekken is zodat als het wel zo klinkt dat ik ermee naar de kinderarts /huisarts kan
Ons dochtertje overstrekte ook lange tijd heel erg. Je weet zelf wel of het gewoon is wat je kindje doet. En twijfel je, dan kun je ook eens een osteopaat bezoeken. Hier waren er meerdere oorzaken. Het komt er iig op neer dat ze niet lekker in haar velletje zat. Heeft je zoontje dit altijd al gehad?
Het willen zitten en met de kont omhoog bij liggen vind ik voor zo'n jong kindje wel iets om naar te laten kijken! Mogelijk heeft hij een beknelling in zn rug/nek ( KISS syndroom ) en heeft hij nu gewoon pijn. Mijn zoontje maakte zich als hij huilde als een plankje. Als hij in de box lag, dan ging hij in een soort "C" zijn billen en hoofdje lagen recht maar zn ruggetje draaide hij soort van. http://www.wetter-buerger.de/uploads/pics/kiss_DSCF5630_01.jpg een beetje zo (plaatje van google )
Klinkt mij wel als overstrekken. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar doorgaans kan een osteopaat daar erg veel goeds aan doen
Dl overstrekt zich ook heel veel. De foto van Suusjeh is er niets bij. T heeft bij dl te maken met de vroeggeboorte, dus er is wel een aanwijsbare oorzaak. De kinderfysio kwam hier in het begin wekelijks, nu eens in de 2-3 weken. Die heeft echt hele goede tips. Fysio heb je doorverwijzing voor nodig, osteopaat heb je geen verwijzing voor nodig. Paar kleine tips die hier goed helpen: Veel fietsen met de beentjes Met blote benen in de box laten spelen (evt. verwarming hoger). Dit maakt het makkelijker om de beentjes te buigen en op te trekken. In de box op de rug laten spelen ipv op de buik Wel een paar keer per dag even kort op de buik leggen, waarbij je zo op zijn elleboogjes steunt. Armen opzij resulteert waarschijnlijk in vliegtuig houding, met billen/benen in de lucht. Ohja, even voor de zekerheid, twijfel je, heeft je kindje pijn, etc, ga dan niet afwachten, neem dan contact op met ha, fysio, osteopaat oid.
Ik raad je aan langs een osteopaat te gaan. Onze jongste had deze problemen ook en 2 behandelingen van de osteopaat deden wonderen. Ze had gewoon pijn wegens diverse blokkades in haar rug en nek.
bedankt voor jullie reacties! ik zal na het weekend gelijk aan de gang gaan voor de ha, die had namelijk weer eens geen tijd... vandaag heb mijn kleintje wel weer een goede dag dat is wel het vreemde zo is hij 3 dagen heel zeurderig en zo is ie weer een paar dagen een klein aapekoppie, maar ga toch maandag WEER bellen hij moet wel voor een echo hij heeft grote kans op heupdisplasie ofzoiets, kan dat er ook mee te maken hebben?
nee niet altijd, alleen als hij huilde wordt hij een strijkplankt en heel veel kracht zetten hij kreunt er helemaal bij , hij heb dit nu sinds 3 weken