Hoi meiden, mijn meisje van 13 mnd slaapt altijd heel goed! het probleem is alleen dat ze dat alleen in haar eigen bedje doet! mijn oudste wilde ook nooit in een campingbedje en dus sliep die gewoon niet als we ergens waren die werd ook nooit vervelend van de slaap. maar nu als we een dagje weg gaan (naar vrienden bijv) dan slaapt ze (de jongste) dus helemaal niet en die word dus wel ontzettend huilerig/zielig van de slaap.. niet fijn.. mijn vraag is is het aan te leren dat ze ergens anders in slapen? bijv in zon deryan tentje waar ik iets over las? ze zijn gewoon heeeeel erg gehecht aan hun eigen bed
Je kan proberen een campingbedje of zo'n tenthe op haar kamertje te zetten als stap 1, kijken hoe dat gaat. En dan als stap 2 het bedje/tentje op een andere kamer (bv jullue slaapkamer), zorg wel voor herkenbaar beddengoed, knuffel etc. Zo een paar keer oefenen (bv een keer op een logeerkamer/kamer ouder broertje of zusje (gewoon dutje overdag bv)/zolder). En dan een keertje bij bv opa en oma of bij vrienden die vlakbij wonen (dan kun je bv naar huis gaan als het niet gaat).