Het zoveelste burentopic. Helaas niet in een ander topic kunnen vinden wat ik zocht. We wonen nu 6 jaar in een rijtjeshuis. Sinds januari dit jaar hebben we een nieuwe buurman gekregen (hij heeft een hoekhuis). Het huis was toe aan onderhoud, dus is hij aan het klussen geweest, we hebben ruim 9 maanden in de herrie gezeten. Als hij echt nog laat aan het klussen was met veel kabaal, heengelopen en gevraagd of hij wilde stoppen. Dit gebeurde dan ook meteen, maar hij heeft meermaals tot 21:00 of later met veel kabaal onze kinderen wakker gemaakt. Nu is het meeste lawaai over wat klussen betreft, hij is nu toe aan de tuin. Alleen heeft hij nu dus iedere dag hard zijn muziek aan staan (lees zo ongeveer 4 uur per dag en dan zo hard dat ik de tekst duidelijk kan verstaan bij ons in huis). Ook hierom ben ik al meerdere malen heen gelopen en dan zet hij het uit. Vervolgens doet hij het de volgende dag weer, iedere dag van de week..... Hij heeft de muziek namelijk zo hard staan, zodat hij buiten in de tuin kan luisteren Ik ben er nu helemaal klaar mee, onze kinderen slapen slecht en ik kan het geluid niet meer aanhoren! De beste man is ook aan de drugs, als hij zijn deur opent komt je gelijk een wietlucht tegemoet, we vermoeden dat hij ook een kwekerij op zolder heeft.... Ik ben ergens ook bang om echt 'boos' te worden. Wat zouden jullie doen in dit geval? Alle tips zijn welkom
oei... het is in ieder geval al iets dat al die keren dat je erheen bent gegaan, hij wel gehoor heeft gegeven aan je verzoek. Maar kan me voorstellen dat je het helemaal zat wordt. De boodschap moet wel duidelijk zijn toch? Wij hebben hetzelfde, helaas koophuis dus kunnen weinig doen. De overlast is wel niet zo heel erg als bij jou, maar erg genoeg om straks ons huis te koop te zetten en te gaan verhuizen naar een vrijstaand huis. Ik heb het inmiddels helemaal gehad met buren en lawaai We moeten het nog een jaar of twee uitzingen voor we kunnen verhuizen ivm restschuld vorige woning. Maar ik tel de dagen af en probeer mezelf ondertussen rustig te houden want ook hier hadden er al vele malen bakstenen bij de buren naar binnen kunnen vliegen als ml mij niet tegen had gehouden
Ik zou hem uitnodigen voor een borrel (of een kop koffie). Dan een gesprek aangaan en kijken of hij openstaat voor "afspraken" die jullie beide past.
Wat vervelend zeg. Een slechte buur kan je manier van wonen zo negatief beïnvloeden. Misschien moet je wel eens boos worden. Heb je hem ook al eens gezegd dat hij je kinderen wakker maakt? Ik zou ook de woningbouw inschakelen. Dit kan echt niet.
Als ie echt een wietplantage heeft, misdaad anoniem bellen. Dan heeft ie voorlopig misschien wel een nieuw adres en heb jij rust.
Helaas gaat het hier om een koopwoning.... Het geval wil dat ons huis 'onder water' staat, en wij dus niet kunnen verhuizen. Anders had hier allang een bord in de tuin gestaan. Het bezorgd gewoon erg veel stress en maakt dat wij er ook niet gezelliger op worden. Met boos worden ben ik bang dat het gaat escaleren, de buurman heeft erg veel 'vrienden' die daar regelmatig over de vloer komen. Ik ben bang, dat we hier dan helemaal niet meer kunnen wonen.
Ik zou ook netjes met hem praten. Misschien valt het wel mee als je het goed uitlegd dat je kinderen er wakker van worden. Wat betreft de wiet..moeilijk.. Qua klussen en muziek..tja..het mag overdag en tot 10 uur..heb ook met buurman gezeten die overdag heel hard muziek draaide...maar ben van mening dat kinderen ook wel ergens tegen moeten kunnen en dat niet iedereen stil moet zijn als mijn zoontje zn dutje doet. Dus overdag nooit wat van gezegd, behalve 1x toen het tegen 12 uur snachts was. Succes..het is moeilijk!
Toch nog even met hem gaan praten en aangeven dat je het waardeert, dat hij tot nu toe ook steeds gehoor heeft gegeven aan jullie klacht op die momenten zelf, maar dat jullie er elke dag last van hebben en dat het niet de bedoeling is om daar elke dag weer opnieuw voor langs te gaan. Komen jullie er samen niet uit, ga naar de wijkagent. Noteer ondertussen zelf in een schriftje: 1) datum 2) tijd (van tot) 3) wat voor soort overlast 4) wat je hebt gedaan (wel of niet langs geweest, wat gevraagd/gezegd) 5) de reactie erop en of de overlast er door stopte Dan heb je in elk geval een dossier opgebouwd, mocht dat later in het traject nodig zijn. In veel gemeenten en provincies is een meldpunt overlast. Kijk eens op de website van jouw gemeente. Als de gemeente niet adequaat reageert, kun je uiteindelijk ook een klacht indienen bij de gemeente en daarna bij de nationale ombudsman. Heel veel succes!
Misschien een radio in bruikleen te geven die hij buiten normaal kan draaien. Dan hoeft de radio binnen niet zo hard aan te staan. Misschien kan je beter vrienden worden.. Wel raar voor je gevoel. Maar op deze wijze kan hij beter rekening met jullie houden. Tenzij het echt een vreselijk persoon is buiten de geluidsoverlast om. We hebben een vrij jonge buurman, maar doordat wij een soort bonus ouders voor hem zijn, luistert ie wel... Hij leent onze gereedschap, eet soms mee. Maar bij feestjes is een whappie sturen voldoende.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat je huis onder water staat. Kun je ook niet over een tijdje verhuizen? Dan is het helemaal vreselijk, als je vast zit. Als hij echt in de drugs zit en ook foute vrienden heeft zou ik het wel eng vinden idd... je wilt geen gevaar voor je gezin... Een anonieme melding zou je kunnen doen. In de "drugswereld" verlinken ze elkaar ook voor een appel en een ei. Juist als jij je verder rustig houdt denk ik niet dat hij zijn buren ervan verdenkt die melding te hebben gedaan.
Hypotheekschuld hoger dan de waarde van de woning, we houden een flinke restschuld over als we nu gaan verkopen. Dus geen andere woning voor ons nu. Ik ben nu ook steeds vriendelijk gebleven en heb er ook over gedacht om hem een radio voor buiten te geven. Ik denk dat ik hem anders binnenkort even een kop koffie kom brengen en dan probeer even te praten. Dat de huizen best gehorig zijn, enz. Met het oog op zijn vrienden, die komen dus vooral 's avonds en laatst ook 's nachts en zijn met max een half uur weer weg. Soms worden er dan ook spullen in een auto geladen. Voor ongeveer twee maanden geleden is er bij hem ingebroken, alleen voor bijna 9.000 euro contant geld meegenomen en verder niets. En er is geen politie voor gebeld door hem zelf. Hij zei toen zelf dat hij niemand meer vertrouwde. Ik vertrouw hem dus ook totaal niet en ben hierdoor 'angstig' om gelijk de politie of andere instanties te bellen. Wij zijn in principe de enigen die last van hem hebben, dus de link is dan snel gelegd. Ik wil mijn gezin niet in gevaar brengen
oh zo... nou wij hebben precies zelfde probleem. Komende twee jaar kunnen wij daarom ook niet weg. Heel frustrerend als de huizen naast je ook nog eens voor 50.000e onder waarde worden verkocht door de bank. Maak je helemaal geen schijn van kans. Ik zou het idd beter zo proberen aan te pakken. Je kunt m beter te vriend houden n hopen dat hij mee werkt. Want te vriend houden, er zijn wel grenzen... Ik zou t ook eng vinden. Het klinkt niet als zuivere koffie daar in ieder geval. Mocht het niet beter worden of over gaan; wij overwegen zrlfs om ons huis te verhuren (liefst aan paar Polen die de overlast maar eens terug geven ) en dat we zelf maar tijdelijk huis gaan huren tot we wel kunnen verkopen. Er zijn ook grenzen aan wat je trekt als persoon, relatie en gezin.