Studie en gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door harlene2014, 30 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat leuk allemaal om jullie ervaringen te lezen. ik ga in september beginnen met een voltijd hbo studie. Echt enorm veel zin in.
     
  2. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ik zit er ook aan te denken om de Pabo te volgen, via een zij-instroomtraject waarbij je gaat werken en leren. Maar mijn zoontje is krap een half jaar oud. Lijkt me toch best pittig. Misschien probeer ik eerst om als onderwijsassistent aan de slag te komen en dan deeltijd de Pabo te doen.

    Succes!
     
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik heb nu net het tweede jaar van mijn hbo-opleiding in deeltijd afgerond (lerarenopleiding). Afgelopen schooljaar werkte ik er ook bij 2 dagen, het is best pittig. Komend jaar ga ik 3 dagen werken, 3 dagdelen naar school (1x middag en avond, 1x avond) en daarnaast dus thuis studeren. Ik heb geen dagen over dat ik alleen thuis ben aangezien mijn jongste pas twee is. Dus studeren in de avonden/weekenden voornamelijk. Daarbij komt dan alle voorbereiding voor mijn lessen, nakijkwerk, etc.
    Het is gewoon keihard werken eigenlijk :) maar mijn ervaring is dat wanneer je het echt leuk vindt, dat het dan wel goedkomt. Ik heb zelfs al bedacht dat ik wanneer mijn diploma binnen is, ik aansluitend de eerstegraadsmaster wil gaan doen ;)
     
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Ik heb een opleiding van 14 maanden gedaan met mijn kids van 2.5 en 7 maanden. Ik ben blij dat ik het zo heb gedaan. Ik studeerde als de kinderen op het kdv waren, Ik werkte ook 32 uur. De opleidingsdagen waren binnen die 32 uur, huiswerk en examens ernaast. Blij dat het zo gegaan is. Nu de oudste naar school is zou ik het moeilijker vinden.
     

Deel Deze Pagina