Kunnen jullie mij even helpen aub (?)

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Starry, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo Dames,

Ik zal m'n situwatie even uitleggen.

Op 1 Oktober stopt mijn contract, normaal als ik 6 weken van te voren wilde stoppen met werken i.v.m. zwangerschapsverlof zou dat op 11 Oktober in gaan. Ik heb nu net contact op genomen met het CWI en hun zeggen dat ik eerst een WW uitkering moet aanvragen, oke dat is geen probleem en dat wil ik best doen maar bij een WW uitkering krijg je maar 70 % uitbetaald, dat zou dan voor 10 dagen zijn van 1 Oktober t/m 10 Oktober. Zwangerschapsverlof daar krijg je 100 % van uitbetaald van je laatst verdiende loon. Mijn vraag is dus is dat dan van mijn WW uitkering is of van mijn laatst verdiende loon bij mijn werkgever? Ik kan ook 4 weken van te voren bij het CWI mijn zwangerschapsverlof in laten gaan maar dan moet ik dus 2 weken langer door solliciteren, welke werkgever neemt je hoogzwanger aan? En regelt meteen dat je met zwangerschapsverlof kan? Volgens mij niet 1 werkgever die dat doet ;)

Ik hoop je jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt dames.

Liefs Starry.

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    leg die vraag gewoon neer bij het cwi...of misschien hebben ze het op de site staan?

succes iig

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Om te berekenen wat jouw laatstverdiende loon was, kijkt het UWV wat je de afgelopen 26 weken (voorafgaand aan het zwangerschapsverlof) gemiddeld hebt verdiend. Dus je oude salaris wordt daarbij zeker wel meegeteld. Die 10 dagen WW zal niet zo heel veel effect hebben op de hoogte van je uitkering denk ik...

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je dagloon wordt bepaald aan de hand van het verdiende loon in het voorgaande jaar.

als je je verlof later in laat gaan heb je officieel nog solliciatie plicht inderdaad. ik zou daar neit te moeilijk over denken. inschrijven bij een uitzendbureau is ook al een sollicitatie en als je meteen tijdens je gesprek verteld dat je bijna uitgerekend bent, zenden ze je nergens meer heen hoor haha

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Het is echt niet zo dat je 0% kans maakt op een baan als je zwanger bent hoor! Misschien kun je vooral op banen solliciteren die toch pas over een paar maanden beginnen? Dat zijn soms van die banen die tijdelijk zijn om het zwangerschapsverlof van iemand anders op te vullen enzo.
    Je hebt misschien wel minder kans, maar het is niet zo dat je helemaal voor niks solliciteert!

Succes!

Deel Deze Pagina