Waarom waarom? Voorbeeld van vandaag. Zit a 4 weken op een verklaring van de notaris te wachten. Moeilijk en gedoe. Na weer gebeld te hebben vorige week kwam het dan toch eindelijk per mail met de mededeling dat de originele stukken per post waren verstuurd. 4 Dagen later nog niks ontvangen ik weer gebeld, nee we hebben het echt verstuurd (vreemd want ik ontvang altijd alle post en dan zou dit net kwijtraken?). Maar weer gebeld en afgesproken dat ik het vanmorgen kon ophalen. De notaris moest er dan opnieuw een handtekening onder zetten. Bellen ze me net op dat het niet gaat want de notaris heeft een afspraak buiten de deur. En ik zeg dan... o tja wanneer is het dan wel klaar want ik heb die stukken vanmiddag nodig. Jaaa mevrouw dat weet ik niet word er dan ook nog gezegd. Als ik dan heb opgehangen ben ik boos op mezelf. Waarom laat ik me steeds zo in een hoekje drukken? Dit is een voorbeeld maar zo kan ik er zoveel opnoemen. Herkennen jullie dit?
Om te beginnen ligt dit niet aan jou. Iemand daar doet zijn werk niet. En jij betaalt ze daarvoor. Ik zou stennis schoppen nu. Eisen dat notaris tijd maakt, of anders een collega zoekt die het over kan nemen.
Ik herken het wel. Zeker het deel dat wanneer het moment voorbij is dat je dan denkt van: maar dit en dit en dit en dit!! Zo van: als ik het nog een keer over kon doen dan zou ik het zo gezegd hebben. En helaas ben ik ook een beetje een softie wat dat betreft, ik vind het lastig om meteen de juiste dingen terug te zeggen. Laat me dan altijd een beetje afschepen..
Jullie gaan er allebei onterecht vanuit dat je altijd METEEN een antwoord moet hebben. Maar dat hoeft helemaal niet. Je mag het best even laten bezinken en dan fris & fruitig weer terugbellen. En als je schriftelijk sterker bent dan mail je het gewoon.
Pak nu die telefoon op en bel terug en sta erop dat de stukken binnen een uur klaar liggen zodat je ze kunt ophalen. Zijn ze nu helemaal betoeterd! Je betaald hen geld (en veel ook) en zij voeren hun werkzaamheden niet goed uit. Zo, is dit een goede schop onder je kont
Voor mijn werk en privé heb ik regelmatig met verschillende notarissen te maken gehad, en ik heb geen andere ervaring met notarissen dan dit. Altijd alles last minute en maken anderen altijd probleem eigenaar. Volgens mij is dit een beetje hun cultuur. Wat jou reactie betreft denk ik dat veel zich hierin herkennen. Ik merk bij mezelf dat naar mate ik ouder wordt steeds beter voor mezelf kan opkomen. en dat al eerder bij mij belletjes gaan rinkelen 'dit gaat niet zoals ik wil' en niet pas als ik heb opgehangen, zou ik maar zeggen.
Nou ze belde net terug dat de notaris het opnieuw heeft ondertekend. Ben het meteen gaan halen. Niks geen goh wat vervelend dat het kwijt was met de post (ik blijf dat vreemd vinden, er raakt hier nooit iets kwijt met de post). Niks geen sorry dat je nou weer moest rijden. Nope. Toen ik de envelop openmaakte zag ik als eerste de dikke rekening hahaha. Eigenlijk had ik willen zeggen dat ze dit soort stukken aangetekend zouden moeten verzenden. Moet wel op kantoor komen zodat de notaris kan zien dat ik de handtekening zet en vervolgens wordt het gewoon op de post gegooid.