Studie vanuit UWV

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMars, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dit soort vragen waarbij inkomen afhankelijk is van vermogen komt niet voor bij WW, maar pas bij Bijstand (en bij WIJ dus ook)..
    En een auto is nog steeds een luxe goed (ook al is het missen van een auto echt een nadeel bij zoeken naar werk)...
    En een koophuis... tja die verkopen dat is al niet te doen

Aan de ene kant krom, maar aan de andere kant denk ik dat het anders niet betaalbaar is... wie moet dat betalen???? Je kan niet meer plukken van mensen. Het is dus echt een hele lastige kwestie..

Maar ja, dit is weer off topic sorry

2. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Koophuis: nee
    Auto: nee
    Spaarrekening: nee (althans, niet veel)
    Sieraden: nee

Verwacht niet veel problemen daar mee ;)

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mamamars
    nee dan heb je geen probleem om ergens recht op te hebben.

vind het op zich goed dat ze het vragen maar... ik heb zoiets van komen jullie dat controleren of iemand sieraden heeft, grote flatscreen tv... dure meubels en kunst aan de muur enzo. hoe controleren ze dat?? gewoon niet geloof ik dan.

maar ja stel je voor er komt er wel ene langs en die ziet een schilderij aan demuur hangen die veel waard is ik denk je ken alles terug betalen wat j evan hun gekregen heb.

en een auto ja ik ben van mening dat je die toch soms echt nodig heb voor je werk ( als je nog een gedeelte werkt) of werk zoek, wat hier al gezegt word er word overal gevraagt heb je rijbewijs + auto ?? in verband met onregelmatige tijden/ oproep/ ver weg en niet te doen met openbaar vervoer. vroege diensten en ga maar door..
    je zou natuurlijk wel een goedkopere auto kunnen pakken, goedkoper in verzekering en wegenbelasting en goedkoper in benzine. maar vind niet dat ze dan zo maar kunnen zeggen van doe je auto maar weg.
    want stel je voor je doet die auto weg dat ding is nog 1000 euro waard. je moet je geld helemaal opmaken en jeverzekering geld wat je normaal betaald enzo moet je gebruiken. zie dan maar eens na een jaar weer een auto uit de grond te toveren. kan je eerst weer gaan sparen voor uberhaubt een auto te komen. weer een jaar verder! en vervolgens komen er allemaal leuke baantjes langs waar je niet aangenomen word doordat je geen eigen vervoer heb..
    is gewoon weg niet eerlijk.

nu was op tv als je geen nederlands ken spreken krijg je geen bijstand hoe kijken jullie hier naar?? goed of slecht?

ik vind het helemaal een GOED plan ! want als je geen nederlands spreekt kan je natuurlijk ook niet werken want niemand verstaat je.?( niet iedereen spreekt andere talen naast nederlands) en wat doe je in nederland als je de taal niet spreekt of wil spreken

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    OMG:$ Woorden schieten mij even tekort hoor!!
    Hoe kan je nou zo'n uitspraak doen terwijl je zelf je handje ophoudt bij de staat? Om over je eigen nederlands maar even te zwijgen.
    ..... even sprakeloos hoor....

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb me even een beetje door de pagina's heen geworsteld, ik heb bij het UWV gewerkt en wil toch iets aan deze topic toevoegen...

de wet WIJ = gebaseerd op jongeren onder de 27 jaar, het principe is om deze doelgroep een werk-leertraject aan te bieden alvorens er een bijstand wordt gegeven. Dus een BBL traject of BOL traject...
    WIJ valt onder de gemeente waarin je woont en niet onder het UWV wel ben je verplicht om je in te schrijven bij het UWV werkbedrijf en krijg je een werkcoach, maar de betalingen en vergoedingen voor eventueel opleidingen lopen via de gemeente.
    WIJ en bijstand mag je geen eigen vermogen hebben inderdaad, echter geld dit vanaf een bedrag zie hieronder
    Dus je tv en schilderij hoef je niet te verkopen hoor ;)
    Als je een ww uitkering of zw uitkering hebt loopt het via het UWV echter is het dan moeilijker om een opleiding te krijgen omdat inderdaad het potje gauw op is ;)

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik snap al niet hoe je überhaupt een bijstandsuitkering kan aanvragen als je de taal niet spreekt, laat staan alle gegevens invullen! Ik weet ook niet hoe het precies allemaal zit als je hierheen komt uit een vreemd land, dan zit je toch met een inburgering, daar hoort de taal toch bij neem ik aan?

En je zit toch met sollicitatieplicht, hoe wil je dat gaan vervullen als je de taal niet spreekt/schrijft. Dan snap je al helemaal niks van de eisen wat eraan zitten verbonden... Maar misschien kunnen ze die mensen wel helpen aan de Nederlandse taal mochten ze die nog niet onder de knie hebben...

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    En nu even ontopic. Volgens mij is het WIJ project idd van de gemeente en heeft het UWV er niks mee te maken.

Mocht het wel via het UWV gaan (volg momenteel ook via hun omscholing) waren bij mij de eisen; opleiding afronden in 2 jaar (dus een niveau 2 opleiding in 2 jaar, of hoger maar dan verkort), mocht alles kiezen maar de opleiding moet wel passen in de arbeidsmarkt, dus waar genoeg werk in te vinden is! Ook kreeg ik allerlei testen om te kijken wat bij mij past en welk niveau ik aan kan...

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    gwen

hoezo nou weer zo'n reactie dit is mijn mening en kijk er op. en de nederland heeft al besloten dat dit gaat gebeuren mijn vraag was alleen wat vinden jullie er van. ik vraag geen kritiek over mijn antwoord hierop of mijn mening.

en hoezo mijn nederlands?? ik begrijp jullie jij begrijpt mij ook. ok mijn schrijven is misschien soms met d en t verkeerd getypt. maar daar gaat dit niet over. ze gaan echt niet kijken op welke manier je wel niet schrijft nee het gaat er om om mensen die helemaal geen woord nederlands spreken. en heb jijmij al eens horen praten dan?

en ik hou me hand niet op hoor !!!

mijn vriend is werkloos geworden doordat het bedrijf waar hij werkte failliet is gegaan. en helaas met deze economie is er weinig hier in zuid limburg in de transport en logistiek te vinden. ( nu begint het weer beter te worden )
    en HOE DURF JIJ !!! gwen dan te zeggen dat ik mijn hand op hou !! alsof ik het LEUK vind om in de bijstand te zitten ! hoe kun je ! serieus doe normaal ofzo.

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    minimuisje
    dat vraag ik mij ook af hoe mensen die geen nederlands spreken een formulier in vullen.. je moet al alle zeilen bij zetten om als nederlander het goed en zonder fouten in te vullen.

( en ja ik ben nederlander zuid holland oorspronkelijk voor de mensen die mijn taal en schrijven blijkbaar niet goed vinden )

en die sollicitatie plicht is echt niet te zuinig met het aantal brieven je moet versturen.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net zoals jij je mening geeft, geef ik ook mijn mening.
    Misschien had ik het iets anders moeten neerzetten maar ik schrok nogal van de harde uitspraak die je doet.
    Je oordeelt nogal hard over een ander zonder diegene zijn achtergrond te kennen. Niet alle mensen die de nederlandse taal niet beheersen doen dit uit onwil hoor. Natuurlijk heb je er mensen tussen die het vertikken om te leren. Maar er komen ook mensen hier naar toe onder traumatische omstandigheden. Die dan een nieuwe taal moeten gaan leren. Ik kan mij voorstellen dat dit heel moeilijk kan zijn.
    Maar je hoeft jezelf niet zo hard te verdedigen of aangevallen te voelen hoor. Neem het niet te persoonlijk. Ik was nogal onder de indruk van je harde uitspraak en was nogal verbaasd omdat je vind dat je zelf recht op allerlei voorzieningen hebt en een ander dan zo hard beoordeelt.

Deel Deze Pagina