wat zou jij doen (werk vraag)

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Er is hier in het dorp een paar functies vrij voor te werken in een fabriek. Productiewerk dus. Nou kan ik kiezen uit 2 of 3 ploegen (heb al ff gebeld namelijk)......

2 ploegen is van 6 tot 2 en van 2 tot 10
    3 ploegen is van 6 tot 2 en van 2 tot 10 en van 10 tot 6 in de nacht

Nou sta ik dus heel erg in dubio wat ik wil gaan doen. Het is werk voor 5 dagen in de week. Vind het wel lekkere tijden want ik ben bij alles niet de hele dag weg bij de kids, hoef niet te reizen het is maar 5 min hiervan daan. Alleen de keuze voor 2 of 3 ploegen maken zit ik nog steeds in twijfel. Moest me cv sturen en hij zei dat ik zo snel mogelijk word opgeroepen voor gesprek en inwerking enz...Dus als ik wil kan ik gewoon echt aan de slag voor 40uur in de week. Hebben we 2 lonen (verdien dan zelfs nog meer dan me man :$) alleen ik moet een keuze maken. Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?

de 2 of de 3 ploegen?
    en de kids na een gastouder of kinderopvang?

me beide jongens zitten op school en me meisje gaat in mei naar de peuter 2 ochtenden in de week, dus die keuze moet ik ook even maken. Ik weet dat jullie het niet voor me kunnen doen en dat vraag ik ook niet, maar ben benieuwd wat jullie zouden doen kwa ploegen en oppas.....

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik zou kiezen voor 2 ploegen omdat ik het lastig zou vinden om in de nacht te werken. lijktme met kinderen ook lastig te combineren...

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    2 ploegen, zeker weten. Het is voor je gezondheid niet goed om ´s nachts te werken. Plus dat het het gezinsleven niet ten goede komt. Als je 2 ploegen werkt, heb je altijd óf de ochtend óf de middag vrij om bij je kinderen te zijn, en ´s nachts ben je altijd lekker thuis.
    Wel fijn hoor, een baan zo vlak bij huis :)!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zou ook zeker voor de twee ploegen gaan, zo'n nachtdienst is echt killing als je ook nog overdag voor je kinderen wilt zorgen. Je raakt echt helemaal ontregeld. Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens!

5. liebrando

Oke dus de nacht zou echt niets zijn? ik zou dan half 7 tot 12uur ofzo willen slapen, en dan ben ik de middag dus bij de kids....maar dat is dus eigenlijk niet reeel gezien, zo na jullie reacties te lezen. Heb er ook helemaal geen benul van, heb nog nooit in de nacht gezeten. Weet alleen dat het wel super verdiend als je de 3 ploegen doet. Maar goed me gezondheid en de kinderen gaan altijd voor.

Maar zoals ik jullie lees is de nacht dus eigenlijk niks?

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik zou ook voor 2 ploegen gaan. Na zo'n nacht werken ben je toch gewoon echt moe en dan nog voor kinderen zorgen is best wel pittig....

Opvang: een gastouder is vaak iets flexibeler als een kdv. Daarnaast moet je op veel kdv's voor de hele dag betalen, ook als je ze maar een halve dag brengt.

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik zou ook voor 2 ploegen gaan!

8. liebrando

ja denk dat een gastouder idd het beste is. Want de kleine meid gaat straks ook al na de peuter. En soms heb ik de oppas maar nodig voor 2,5 op een dag omdat me man dan om 4uur al thuis is en ik om 2uur moet werken....

9. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik zou 2 ploegen doen. En dan een gastouder bij je thuis laten komen. Zo is er een vertrouwde plek voor je kindjes als jij en je man aan het werk zijn. Zou ik persoonlijk fijner vinden.

10. liebrando

ja ik wil er zowiezo 1 thuis hebben, maar wat moet zij thuis doen als de kids naar school zijn?

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik zou voor 2 ploegen gaan.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    2 ploegen en geen 3! collega draait ook nachtdiensten erbij met 2 kinderen en dat is heeel erg zwaar!!

13. liebrando

waarom is de nacht zo zwaar dan? als jij na het werken gaat slapen en daarna weer bij bent dan heb je de middag toch samen? Ik bedoel er verder niks verkeerds mee probeer er alleen achter te komen waarom de nacht zwaar is en een keuze te maken!

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als jij 's morgens om 6.00 thuiskomt zou je ook nog 8 uurtjes moeten slapen en pas om 14.00 wakker worden. De omschakeling tussen dag/nacht/avond lijkt me erg moeilijk en vaak verdient 3 ploegen maar een klein beetje meer dan 2 ploegen

15. liebrando

oke op die manier. Daar zit wel weer wat in jah.....

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Waarom?

17. liebrando

wat bedoel je met waarom?

Ik had niet gedacht aan 8uren slaap eerlijk gezegd slaap ik snachts ook niet. Ik dacht gewoon k slaap van 6 tot 12 en vang dan de kids op. Dan ben ik smiddags ook bij de kinderen dacht ik!

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    WAAROM? nou omdat haar kind vroeg wakker is en haar man ook werkt! dus als zei 3 nachten achter elkaar heeft en haar kind om 7 uur bij haar op de kamer staat is dat best zwaar...zij wacht meestal ook tot ze naar school gaan en slaapt dan wat bij.
    ze lult vast niet uit haar nek dat het zwaar is, dus ieder zn mening.
    ikzelf vind het ook zwaar en dan heb ik nog geen eens een kind...ik voel me raar/ontregelt en slaap soms ook niet goed wat ook niet echt helpt.
    moet er wel bij zeggen dat wij alleen werken wat al heel saai is.

19. liebrando

oke. Ik snap je standpunt hoor begrijp me niet verkeerd. Maar mijn man is om 7uur weg dan hebben wij een gastouder die de kinderen zou doen en ik op bed tot 12uur en dan bij de kinderen ben de rest van de dag. Zo dacht ik het tenminste te doen snap je?

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oke jij hebt dan een gastouder dat scheelt al enorm maar ik ben gewoon geen nachtmens, ik kan er dus niet tegen...veel wel hoor en dat is goed maar ik voel mij gewoon niet lekker na die nachtdiensten.
    Dus als jij het ziet zitten, moet je het gewoon doen... :D

Deel Deze Pagina